עני בן פחמא כתב:סדר הקדימות המפורסם והפחות מדוייק מבחינה הלכתית (עיין סימן ריא), מה מקורו?
יוסף חיים אוהב ציון כתב:https://tablet.otzar.org/he/book/book.php?book=603590&width=-17&scroll=0&udid=15875498768958942&fs=112995&pagenum=137
עמ' ת"ו.
סופר-סתם כתב:ראה בן איש חי (פר' מטות אות ג) ובכף החיים (סי' רי"א ס"ק ו וס"ק יד).
עני בן פחמא כתב:יוסף חיים אוהב ציון כתב:https://tablet.otzar.org/he/book/book.php?book=603590&width=-17&scroll=0&udid=15875498768958942&fs=112995&pagenum=137
עמ' ת"ו.
אין עמ' כזה.
עני בן פחמא כתב:סופר-סתם כתב:ראה בן איש חי (פר' מטות אות ג) ובכף החיים (סי' רי"א ס"ק ו וס"ק יד).
זה שיש דעות שצריך להקדים עץ לאדמה אני יודע, הלא זו שיטת בה"ג, ומובאת בשו"ע בשם י"א, אך בסתם דעת שו"ע להקדים את איזה מהם שירצה, ודעת רוב הראשונים להקדים את החביב, ואם שניהם חביבים מקדים מין ז' (דעת המג"א, לחוש למרדכי).
אני עכ"פ מחפש את הראשי תיבות מג"ע א"ש, האם יש להן מקור?
יוסף חיים אוהב ציון כתב:אגב למרן אין מג"ע א"ש.
לייטנר כתב:יוסף חיים אוהב ציון כתב:אגב למרן אין מג"ע א"ש.
מפ"ש
באר בשדה כתב:עני בן פחמא כתב:יוסף חיים אוהב ציון כתב:https://tablet.otzar.org/he/book/book.php?book=603590&width=-17&scroll=0&udid=15875498768958942&fs=112995&pagenum=137
עמ' ת"ו.
אין עמ' כזה.
ע' 137 מעמודי האוצר. מקורו כאן.
עני בן פחמא כתב:לייטנר כתב:יוסף חיים אוהב ציון כתב:אגב למרן אין מג"ע א"ש.
מפ"ש
אם כוונתך ל"מה פירוש", לדעת מרן 'עץ' ו'אדמה' איזה שירצה יקדים.
עני בן פחמא כתב:יין קודם לתפוח עץ כיון שהוא ממין ז'.
לייטנר כתב:עני בן פחמא כתב:יין קודם לתפוח עץ כיון שהוא ממין ז'.
יש שכל עניינם לחפש טעויות
סופר-סתם כתב:עני בן פחמא כתב:סופר-סתם כתב:ראה בן איש חי (פר' מטות אות ג) ובכף החיים (סי' רי"א ס"ק ו וס"ק יד).
זה שיש דעות שצריך להקדים עץ לאדמה אני יודע, הלא זו שיטת בה"ג, ומובאת בשו"ע בשם י"א, אך בסתם דעת שו"ע להקדים את איזה מהם שירצה, ודעת רוב הראשונים להקדים את החביב, ואם שניהם חביבים מקדים מין ז' (דעת המג"א, לחוש למרדכי).
אני עכ"פ מחפש את הראשי תיבות מג"ע א"ש, האם יש להן מקור?
אחד המקורות כמדומה שמזכיר, וכרגע אין באפשרותי לעיין.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 42 אורחים