איש שלום כתב:אני לא מאמין שבעל הטורים כתב את זה. נקודה.
ארי שבחבורה כתב:אכתי ניתן לפרש - כפי שמפרשים בעלי התוספות - שכוונתה היתה לכך שיעקב מנע ממנה את עונתה
חקר כתב:ועדיין לא היה מתחבר אליה, וכשנולד לוי נתחבר אליה "על כן קרא שמו לוי". עכ"ל.
איש_ספר כתב:http://www.otzar.org/aspcrops/63031_44_-6710760852-25112011.asp
http://www.otzar.org/aspcrops/63031_45_ ... 112011.asp
חכם באשי כתב:איש_ספר כתב:http://www.otzar.org/aspcrops/63031_44_-6710760852-25112011.asp
http://www.otzar.org/aspcrops/63031_45_ ... 112011.asp
ענין זה כבר כתב עמנואל במחברותיו, ועי' בענין בא"ב תנייתא דר"ש אשכנזי.
(לא דיברו בענין זה באיזה אשכול ישן כאן?)
היא שיחתי כתב:בעבר בעולם הכללי היו מכים נשותיהם
יש גם איזה חוק אנגלי או משהו שאסור להכות במקל העבה מאגודל
כיון שבעבר הבעל היה "מחנך" את אשתו שהייתה נבערת מדעת (לרוב) והתרבות הייתה שונה ייתכן שגם צדיקים היו מכים נשותיהם
לא כל דבר שהיום לא מתאים לא התאים בעבר ועי' גיטין ז לעולם לא יטיל אדם אימה יתירה בתוך ביתו ובכל דברי הגמ' שם שמרוב פחד תגרם מיתה דבר שאינו שייך היום
כל אדם שילמד נ"ך יראה שלא כל דבר שנהוג אז נהוג היום
הרי אם היום יקח המלך סוכנת לחיקו הלא יסקלוהו
ולא המעשה עיקר אלא הכוונה ובלבד שיכוון ליבו לשמים ודור דור והמתאים לו
היא שיחתי כתב:לעצם העניין איני יודע אם הטור כתב זאת אם לאו
אולם לפי התגובות כאן נשמע שפשוט שהכוונה שהיכה אותה ללא עוול בכפה
מובטחני שאם היכה הייתה סיבה טובה וכאמור לעיל שבעבר היו הבעלים "מחנכים" נשותיהם
היא שיחתי כתב:לעצם העניין איני יודע אם הטור כתב זאת אם לאו
אולם לפי התגובות כאן נשמע שפשוט שהכוונה שהיכה אותה ללא עוול בכפה
מובטחני שאם היכה הייתה סיבה טובה וכאמור לעיל שבעבר היו הבעלים "מחנכים" נשותיהם
היא שיחתי כתב:בעבר בעולם הכללי היו מכים נשותיהם
יש גם איזה חוק אנגלי או משהו שאסור להכות במקל העבה מאגודל
כיון שבעבר הבעל היה "מחנך" את אשתו שהייתה נבערת מדעת (לרוב) והתרבות הייתה שונה ייתכן שגם צדיקים היו מכים נשותיהם
היא שיחתי כתב:לעצם העניין איני יודע אם הטור כתב זאת אם לאו
אולם לפי התגובות כאן נשמע שפשוט שהכוונה שהיכה אותה ללא עוול בכפה
מובטחני שאם היכה הייתה סיבה טובה וכאמור לעיל שבעבר היו הבעלים "מחנכים" נשותיהם
עשוי לנחת כתב:שמעתי פעם מאיזה מו"ץ שיש איזה מאירי שאומר שאסור להכות אשתו נדה, אא"כ מכה אותה במקל ארוך. מישהו שמע על כך?
כיו"כ שמעתי פעם איזה לשון כמדומה בשם הרמב"ם "ולא יכה האשה יותר מדאי". לא מצאתי ברמב"ם.
אפרקסתא דעניא כתב:היא שיחתי כתב:לעצם העניין איני יודע אם הטור כתב זאת אם לאו
אולם לפי התגובות כאן נשמע שפשוט שהכוונה שהיכה אותה ללא עוול בכפה
מובטחני שאם היכה הייתה סיבה טובה וכאמור לעיל שבעבר היו הבעלים "מחנכים" נשותיהם
נפלת על הראש? "הייתה סיבה טובה"... בטח היא ברכה ברכת המזון בלי ברכון...
אתה שם לב שמדובר על לאה אמנו?!
ארי שבחבורה כתב:היא שיחתי כתב:בעבר בעולם הכללי היו מכים נשותיהם
יש גם איזה חוק אנגלי או משהו שאסור להכות במקל העבה מאגודל
כיון שבעבר הבעל היה "מחנך" את אשתו שהייתה נבערת מדעת (לרוב) והתרבות הייתה שונה ייתכן שגם צדיקים היו מכים נשותיהם
לא כל דבר שהיום לא מתאים לא התאים בעבר ועי' גיטין ז לעולם לא יטיל אדם אימה יתירה בתוך ביתו ובכל דברי הגמ' שם שמרוב פחד תגרם מיתה דבר שאינו שייך היום
כל אדם שילמד נ"ך יראה שלא כל דבר שנהוג אז נהוג היום
הרי אם היום יקח המלך סוכנת לחיקו הלא יסקלוהו
ולא המעשה עיקר אלא הכוונה ובלבד שיכוון ליבו לשמים ודור דור והמתאים לו
תפיסה מאוד בעייתית על גבול 'תנ"ך בגובה העיניים' - של הדור ההוא...
הגע עצמך: אם בימי קדומים דרכם של בני-אדם היתה להכות את נשותיהם הרי שק"ו בן בנו של ק"ו שהיחס לעבדים ולשפחות באותם ימים היה קשה ביותר, והדברים ידועים, ובכל זאת כותב הרמב"ן ש'חטאה אמנו בעינוי הזה' של הגר, ורבים מגדולי הדורות נחלצו להגנתה של שרה אמנו בהסברים כאלו ואחרים (ראה באשכול הסמוך בענין זה), ומשום מה אף אחד לא תירץ בפשטות שכך היה הנוהג אז - מדוע? אלא ודאי שאין דינם של אבותינו הקדושים - מבחר המין האנושי - כדין שאר בני-אדם ואפילו הם בני דורם, וזה ברור.
היא שיחתי כתב:[כל מה שלא מתאים לנורמות שלך הוא פסול?
בנות ישראל שיצאו לחולל בכרמים זה בנורמות שלך?
אני לא בא לייצג דעה "מיזרוחניקית", סך הכל אני אומר שלא כל דבר יכול להימדד בהתאם לנורמות ולדור הרדוד שלנו, דברים שבעבר נעשו מתוך כוונה טהורה ולשם שמיים, היום אינם יכולים להיעשות כך
היא שיחתי כתב:לעצם העניין איני יודע אם הטור כתב זאת אם לאו
אולם לפי התגובות כאן נשמע שפשוט שהכוונה שהיכה אותה ללא עוול בכפה
מובטחני שאם היכה הייתה סיבה טובה וכאמור לעיל שבעבר היו הבעלים "מחנכים" נשותיהם
היא שיחתי כתב:אפרקסתא דעניא כתב:היא שיחתי כתב:לעצם העניין איני יודע אם הטור כתב זאת אם לאו
אולם לפי התגובות כאן נשמע שפשוט שהכוונה שהיכה אותה ללא עוול בכפה
מובטחני שאם היכה הייתה סיבה טובה וכאמור לעיל שבעבר היו הבעלים "מחנכים" נשותיהם
נפלת על הראש? "הייתה סיבה טובה"... בטח היא ברכה ברכת המזון בלי ברכון...
אתה שם לב שמדובר על לאה אמנו?!
אותך מכים על ברכה בלי ברכון
אם את לאה היכו כנראה לא כוונה את כוונות הפרי עץ חיים בעמוד תתתקטו
ארי שבחבורה כתב:היא שיחתי כתב:[כל מה שלא מתאים לנורמות שלך הוא פסול?
בנות ישראל שיצאו לחולל בכרמים זה בנורמות שלך?
אני לא בא לייצג דעה "מיזרוחניקית", סך הכל אני אומר שלא כל דבר יכול להימדד בהתאם לנורמות ולדור הרדוד שלנו, דברים שבעבר נעשו מתוך כוונה טהורה ולשם שמיים, היום אינם יכולים להיעשות כך
ובכן, דעת כבודו היא כי התפיסה השלילית שלנו אודות הכאת נשים הינה שטחית ורדודה ונובעת מירידת הדורות, אבל בעצם האמת היא שכך היינו צריכים לנהוג לו היינו בדרגה רוחנית גבוהה יותר. נפלא.
ולעצם הענין:
אינני מבין מה מצאת בענין המחולות בכרמים - אכן, נושא זה הינו תמוה ומוקשה ואף בו דשו גדולי הדורות (ראה על כך את מאמרו המצוין של הרב איתם הנקין באחד מקבצי 'עלוני ממרא'), וכמדומני שהתפיסה הרווחת היא שתופעה זו היתה במקומה בדורות אלו לרוב קדושתם - ובכן, האם אתה סבור שגם הכאת נשים נהיית תופעה ראויה יותר ויותר ככל שהדור קדוש יותר?
כמו כן לא התייחסת כלל לעיקר דברי לעיל, וחבל.
היא שיחתי כתב:הדעה שלי אינה שהכאת נשים היא דבר המתאים לכל מי שדרגתו הרוחנית נעלה
כמו שאינני חושב שפשקווילים ומודעות בעיתונות הם הצורה שבה נוהג כל מי שדרגתו הרוחנית נעלה לתקוף את מי שחולק עליו
דעתי היא שכל דבר בעולמנו אפשר להשתמש בו בצורה של עבודת הבורא והכל תלוי בצורך ובכוונה
להכות נשים זהו דבר שחד משמעית איננו תואם לדור, וכשם שלחולל בכרמים לא מתאים לדורנו וכשם שלקחת סוכנת למלך לא מתאים לדורנו וכשם שלקנות עבד כנעני לא מתאים לדורנו
דור דור ומה שמתאים לו
וכל דבר שמתאים לאותו דור תלוי מה עניינו ומה כוונתו,
הכאת נשים אינה שונה במהותה מהכאת ילד בהתאם לנתונים, כלומר אם יצחק בן ארבעים ורבקה בת שלוש או יעקב בן שישים ולאה (מה היה גילה?) קטנה או שאשתו של אי מי בוגרת אבל ילדה בדעתה כמו שהיו הנשים פעם אזי אין הבדל אם הוא מכה ילד בן שבע אות את אשתו בת השלוש בסופו של דבר הכל תלוי אם זה מתאים למצב הדור אם העניין באמת נצרך ואם הוא מכוון לבו לשמים
וכן הדין בלחולל בכרמים וכד'
וכמובן שהיום מלבד הנושא של הדרגא הרוחנית הנשים הם משכילות ובגיל מבוגר כך שפשוט לא מתאים להכות ואיסור גמור הוא
וכן אם פעם היכו ילדים עד גיל מבוגר היום להכות ילד בגיל 7 פלוס זה כבר חשש שירד מהדרך ואיני בקי לגמרי בזה אבל לכאו' זהו איסור גמור אם כן
חקר כתב:אף אחד מהמגיבים הנ"ל לא התייחס לעצם המצאות צנזורה כזו בספר של אחד מהראשונים, לכאורה ראוי לבדוק את שאר הספר אם אין בו עוד מציאות "כשרות" שכאלו.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: Majestic-12 [Bot] ו־ 593 אורחים