ברוך00 כתב: . . ש[י]תארגנו להשאר כל השבת . .
ברוך00 כתב:החלפת משמרות סרך פקו"נ? שהתארגנו להשאר כל השבת. זה הכל ענין של נוחיות.
מחולת המחנים כתב:ברוך00 כתב:החלפת משמרות סרך פקו"נ? שהתארגנו להשאר כל השבת. זה הכל ענין של נוחיות.
יש להביא בחשבון שעצם השהות עכשיו בבתי חולים אינה מומלצת ורצוי למעט בה ככל שניתן, מחשש שלא להדבק או להדביק בנגיף.
ולעצם השאלה יש לעיין מדין מקיף וניקף בהקפת הראש, באופן שאינו מטה את ראשו, ולגבי מי שמבצע את הבדיקות, יתכן שכלפיו זהו בכלל ספק פיקו"נ שלא יכנסו חולים.
ברוך00 כתב:כיום הכניסה לכל בתי החולים מותנית בבדיקת חום על ידי מודד חום לייזר שמבוצע על ידי המאבטח בכניסה.
לכאו' בשבת לפי"ז לא יהיה שום היתר (פרט לפקו"נ) להכנס לבית חולים בכדי לבקר חולה, או יולדת, החלפת משמרות סביב חולה, וכדו'.
ברוך00 כתב:ברוך00 כתב:כיום הכניסה לכל בתי החולים מותנית בבדיקת חום על ידי מודד חום לייזר שמבוצע על ידי המאבטח בכניסה.
לכאו' בשבת לפי"ז לא יהיה שום היתר (פרט לפקו"נ) להכנס לבית חולים בכדי לבקר חולה, או יולדת, החלפת משמרות סביב חולה, וכדו'.
ראיתי כעת שבקובץ מבית לוי כותב הרב משה שטיין שליט"א שבאמת כדאי להמנע לכניסה לביה"ח בשבת ללא צורך רפואי ממשי (מצ"ב)
מחולת המחנים כתב:ישנם בתי חולים שבהם בדיקת החום כעת אינה מתבצעת ע"י שומר שבודק את החום, אלא נעשה באופן אוטומטי על ידי הבזק אור מרחוק ממכשיר המותקן בכניסה לביה"ח.
ויש לדון בזה מכמה צדדים, ויתכן שדומה למצלמות האבטחה, אכן יתכן שכאן נקרא יותר ניחא ליה, וגם צריך לברר עצם הפרטים האם צריך להעמיד את עצמו מול המכשיר, והאם המכשיר עושה צפצוף כאשר יש לאדם חום.
מחולת המחנים כתב:ישנם בתי חולים שבהם בדיקת החום כעת אינה מתבצעת ע"י שומר שבודק את החום, אלא נעשה באופן אוטומטי על ידי הבזק אור מרחוק ממכשיר המותקן בכניסה לביה"ח.
ויש לדון בזה מכמה צדדים, ויתכן שדומה למצלמות האבטחה, אכן יתכן שכאן נקרא יותר ניחא ליה, וגם צריך לברר עצם הפרטים האם צריך להעמיד את עצמו מול המכשיר, והאם המכשיר עושה צפצוף כאשר יש לאדם חום.
עושה חדשות כתב:שמא בשני המקרים י"ל שהאדם הולך כדרכו, ו'זכותו' ללכת לכותל או לבי"ח, וכעת שנוצר צורך להגן עליו או על אחרים מפני פקו"נ, אין בכך איסור. ואינו דומה לברית מילה, (כראיית הרב רובין שאסור למול כאשר אין מים חמים גם כאשר אחר -לא המוהל- אחראי לחמם את המים), כי שם אינו מל אלא מפני צורך המצוה. וצל"ע.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 170 אורחים