דברים יז פסוק יח: והיה כשבתו על כסא ממלכתו וכתב לו את משנה התורה הזאת על ספר", ופירש"י את משנה התורה, שתי ספרי תורות אחת שהיא מונחת בבית גנזיו ואחת שנכנסת ויוצאת עמו, ואונקלוס תרגם פתשגן פתר משנה לשון שנון ודבור: והרשב"ם כתב את משנה התורה, וקני פירשו בדברי הימים שני ספרי התורה, ותרגומו פתשגן ואינו מגזרת ושננתם עכ"ל.
תימה שהרי רש"י פירש כן על אתר על הפסוק כאן, ומה צריך להגיע לדברי הימים, ועוד האם רש"י פירש לספר דברי הימים? פירוש רש"י לדברי הימים שלפנינו לא רש"י כתבו כנודע.
ורשב"ם חולק על רש"י בהבנת דברי אונקלוס, ולדידיה מה פירוש דברי אונקלוס שתרגם "משנה" פתשגן?
ועכשיו עולה בדעתי שאולי יש ט"ס בדברי רשב"ם ובמקום בדברי הימים צ"ל כדברי חכמים והכונה שכך פירשו חז"ל בסנהדרין דף כב