ובפעם השניה שרתשר שתש רתר (או שמספיק שרתשר בלבד?)
והמצוה הנ"ט היא שצונו לתקוע בחצוצרות במקדש עם הקרבת כל קרבן מקרבני המועדים והוא אמרו ית' (שם י) וביום שמחתכם ובמועדיכם ובראשי חדשיכם ותקעתם בחצוצרות. ובבאור אמרו (ר"ה כו ב) שמצות היום בחצוצרות. וכבר התבארו משפטי מצוה זו בספרי וראש השנה (כו ב, כז א, כט א) ותענית. וכן אנחנו מצווים לתקוע בחצוצרות בעתות הצורך והצרות כשנצעק לפני השם יתעלה והוא אמרו (שם) וכי תבאו מלחמה בארצכם על הצר הצורר אתכם והרעתם בחצצרת ':
וראיתי שהם גבי תעניות בנויים כספירים ע"ד הר"מ פ"ד הי"ז מתעניות. ובלחם משנה שם ראיתי שהבית יוסף סי' תקע"ט כ' שכן היא גם דעת הרמב"ן אבל הטור פליג ואמר שלא היו השניים אומרים הריעו אלא כדי לחלוק כבוד לתרועה.ובפעם השניה שרתשר שתש רתר (או שמספיק שרתשר בלבד?)
מבני עליה כתב:הר"ר עזריאל שיחי'
עיינתי שוב בדבריךוראיתי שהם גבי תעניות בנויים כספירים ע"ד הר"מ פ"ד הי"ז מתעניות. ובלחם משנה שם ראיתי שהבית יוסף סי' תקע"ט כ' שכן היא גם דעת הרמב"ן אבל הטור פליג ואמר שלא היו השניים אומרים הריעו אלא כדי לחלוק כבוד לתרועה.ובפעם השניה שרתשר שתש רתר (או שמספיק שרתשר בלבד?)
מבני עליה כתב:
הר"ר עזריאל שיחי'
עיינתי שוב בדבריך
ובפעם השניה שרתשר שתש רתר (או שמספיק שרתשר בלבד?)
וראיתי שהם גבי תעניות בנויים כספירים ע"ד הר"מ פ"ד הי"ז מתעניות. ובלחם משנה שם ראיתי שהבית יוסף סי' תקע"ט כ' שכן היא גם דעת הרמב"ן אבל הטור פליג ואמר שלא היו השניים אומרים הריעו אלא כדי לחלוק כבוד לתרועה.
הרב מבני עליה,
1. לא זכיתי להבין למה התכוון כבודו. עיינתי שם ולא ראיתי שם לכאורה דבר מפורש שם לגבי הסברא הישרה שהעלה הרב עזריאל. מה פשר הדברים אם כן?
2. למיטב זכרוני הב"י הבין שאומרים הריעו כדי לחלוק כבוד לתרועה, זה לא מה שכתב הטור בפירוש. ועי' כאן
סליחות כתב:אגב, מדוע שרתשר שתש רתר ולא רשתר רשר רתר?
סליחות כתב:תיקנתי את ספקי:
תקיעה תרועה תקיעה = תשר"ת תש"ת תר"ת.
אם כן מדוע
תרועה תקיעה תרועה = שרתשר שתש רתר ולא שרת"ר, שר"ש, רת"ר.
מהיכן תוספת השברים בפעם השניה ב-שרתש"ר, ולמה תש"ת הופך לשת"ש ולא לשר"ש?
עזריאל ברגר כתב:הסברא אומרת שבכל מקום שאמרו "תרועה" - צריכים לתקוע את כל סוגי התרועה.
דהיינו בקרבן פסח - תשר"ת תש"ת תר"ת
ובתעניות של הגשמים - פעם אחת תשר"ת תש"ת תר"ת ובפעם השניה שרתשר שתש רתר (או שמספיק שרתשר בלבד?).
והרמב"ם כתב בקצרה "תרועה" וסומך עלינו שנבין לבד...
מבני עליה כתב:הר"ר עזריאל כתבובפעם השניה שרתשר שתש רתר (או שמספיק שרתשר בלבד?)
ועמדו בקושיא זו התוס' ר"ה ל"ג ע"ב בסוף העמוד.
עזריאל ברגר כתב:מבני עליה כתב:הר"ר עזריאל כתבובפעם השניה שרתשר שתש רתר (או שמספיק שרתשר בלבד?)
ועמדו בקושיא זו התוס' ר"ה ל"ג ע"ב בסוף העמוד.
לא מצאתי בדבריהם התייחסות לשאלתי.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 272 אורחים