מחשב מסלול כתב:מיהם הסנהדרין שיושבים לדון דיני נפשות של כלל ישראל להחזיר את כל הלימודים והמשק הכלכלי?
האם פוליטיקאים מוסמכים לומר דברים בשם גדולי ישראל, ומי בכלל יכול לדון כאלו דיני נפשות.
אנחנו שמענו רק בשכונה שלנו כמה וכמה נדבקים חדשים בימים האחרונים, מי יכול להאמין לאפיקורסים שרוצים לומר שהכל נגמר?
מהר"ש קלוגר זיע"א בשו"ת האלף לך שלמה (או"ח סי' שנא) כתב לגבי מגיפה שהיתה בזמנו, שאפילו שנגמרה המגיפה לגמרי, כל שלושים יום זה עדיין ספק סכנה ומחללין על זה את השבת, ולכן ציוה על גדולי ישראל לאכול בפרהסיא בתשעה באב, [כי אז התענית יכל להביא איזה סיכון למגיפה], כדי שמהם יראו כולם וכן יעשו.
בשביל שכמה פוליטיקאים רוצים כסף וכסאות וייחסים עם רשעים, הם ימכרו את גדולי ישראל ואת כל הישראל לשמד?
איפה אותם רבנים שצעקו ברדיו, שהמאה שעריניקים שהולכים לבית הכנסת הם רודפים!
איפה כל התקשורת [גם קול ברמה וקול חי- שר"י] שעשתה את החרדים שלא ידעו להזהר, רשעים ורוצחים?!
מנהלות הסמינרים ובתי הספר, ומנהלי החיידרים רוצים פרנסה!
ובשביל זה הם ימכרו נפשות!
כל אחד ישאל דעת תורה אישית מפורשת מפי מי שבאמת מוסמך לכך
רק שיחפש רב שלא מפחד מהפולטיקאים שאמרו בשם רב' חיים וחכם שלום [שבאמת לא ישבה שום מועצת לא "גדולי" ולא "חכמי" – לדון דיני נפשות!]
רק בזמן הבחירות הם יריצו את כולם כמו עדר של צאן מפגר לרוץ אחריהם, ויגידו שזה ועשית ככל אשר יורוך! כדי לתת לעצמם כסאות וכסף וקשרים וייחסים.
והנה השפלים האומללים הללו, מגלים היום את הפרצוף שלהם.
לא נמכור את ילדינו!
תהיו חזקים. יש כאן ספק פיקוח נפש שדוחה שבת.
אסור ללכת למקוה, אסור ללכת לבית הכנסת, אסור ללכת לזקנים וחלושים, [וכנראה גם שאסור ללכת לבחירות, זה לא דעת תורה, זה כמה בהמות שמנהלים את התורה].
דרומי כתב:זה שהנתונים במגמת ירידה מובהקת, ב"ה, מעודד דוקא (אותי לפחות) לכיוון של להתאזר בסבלנות עוד כמה ימים, כדי שלא נגיע למצב שבו 'יצא שכרו בהפסדו'.
כמובן שבפרטים מאוד קשה להגדיר בדיוק, אבל לענ"ד זה צריך להיות הכיוון הכללי - להבין שלא מדובר על עוד הרבה זמן, אז למה לא לחכות עוד קצת. וכבר הורגלו יהודים שומרי תומ"צ להמתין בסבלנות עד שיעברו 6 שעות מאז אכילת בשר וכו' וכו'.
דרומי כתב:אם ימשיכו להתפלל בחוץ - לפחות רוב הציבור - עוד כמה ימים, זה לא עלול לסכן אף אחד, לכאורה.
דרומי כתב:המתוה מתאים לישובים קטנים בעלי בית כנסת או שתים.
לא לישובים עירוניים עם מאות בתי כנסת קטנים וגדולים שחלקם ממוקמים במקלטים...
פקתא דערבות כתב:
קריאה לציבור הקדוש:
נא לפרסם כאן בתי כנסיות שכבר פתוחים לקהל, לתועלת וזיכוי הרבים,
בינתיים ידוע לי ביהכ"נ 'צעירים' רח' האד' מצאנז בבני ברק,
נא להוסיף
בברכה המשולשת כתב:כבר כתבתי ושניתי ושלשתי שהמשך הסגר הוא פקו"נ גדול בהרבה מהקורונה...
סגי נהור כתב:בברכה המשולשת כתב:כבר כתבתי ושניתי ושלשתי שהמשך הסגר הוא פקו"נ גדול בהרבה מהקורונה...
העובדה שכבודו כתב דבר פעמיים או שלוש איננה מהווה ראיה לנכונותו כמובן, כך שהטענה "כבר כתבתי ושניתי ושלשתי" איננה מובנת.
אין שום מגבלה טכנית או אחרת לחזור על דברי שטות אינסוף פעמים.
דרומי כתב:דוגמא קטנה מענין המקוואות.
המליצו לי על מקוה מסויים שבו מקפידים יחסית על הכללים.
לאחר לבטים רבים הלכתי, ולמעשה אף אחד לא מדד לי חום (דבר הנדרש לפי הכללים).
דרומי כתב:דוגמא קטנה מענין המקוואות.
המליצו לי על מקוה מסויים שבו מקפידים יחסית על הכללים.
לאחר לבטים רבים הלכתי, ולמעשה אף אחד לא מדד לי חום (דבר הנדרש לפי הכללים). כשיצאתי מהמקוה ראיתי שנכנס איזה יהודי מסכן שחזקתו שאינו שומר על היגיינה אישית (סליחה על הביטוי), והוא מסתובב ואוסף נדבות בכל מקום אפשרי. כמובן שגם הוא לא נבדק ונכנס חופשי. אמרתי לעצמי: ב"ה שהספקתי לצאת עוד לפני שהוא נכנס...
בקיצור, הדיבורים על כללים הם יפים ברמת התיאוריה. למעשה אין מי שיאכוף, מלבד מוסד מסודר שיש לו הנהלה וכו'. וגם שם הדברים יגעים. ולכן כדאי להיזהר עדיין במה שאפשר.
והנאני לראות היום מכתב של רב אחד לבני קהילתו, שבו הוא ממליץ שלא ללכת למקוה, ובכל זאת הוא כותב שהתיר לפתוח את המקוה בתנאים חמורים ואף בזה סייג שהוא מיועד רק לאברכים נשואים בלבד.
וגם הרב 'בברכה המשולשת' יסכים שמי שלא ילך למקוה עוד כמה ימים לא יסתכן בשום דבר (מלבד ענין העליה במשקל, שכן בפועל לא הלך רגלי...)
3ה. לא יפעיל אדם מקווה אלא בכפוף לתנאים אלה:
(1) המקווה פועל בכפוף לכל דין;
(2) בכל עת שהמקווה פתוח לציבור יהיה נוכח במקווה אחראי מטעם המפעיל לצורך קיום הוראות תקנה זו;
(3) בלי לגרוע מהוראות כל דין, מקוואות יפעלו בהתאם להוראות המנהל;
(4) במקווה גברים לא ישהו במתחם המקווה, בכל עת, מעל לשלושה גברים;
בברכה המשולשת כתב:א. סגר גורם במישרין לעלייה בבעיות נפשיות, בגלל הבדידות, עד כדי וכו' רח"ל. (ויש על זה מחקרים. והסיכון בזה איננו שנוי במחלוקת)
שש ושמח כתב:בברכה המשולשת כתב:א. סגר גורם במישרין לעלייה בבעיות נפשיות, בגלל הבדידות, עד כדי וכו' רח"ל. (ויש על זה מחקרים. והסיכון בזה איננו שנוי במחלוקת)
יש עלייה בשיעור התאבדויות בזמן הסגר?
[והאם זה לא מתקזז עם ירידה בתמותה מסיבות אחרות כגון תאונות וכדו'?]
דורש טוב לעמו כתב:ההקפדה ממש לא מיותרת, תראה בציבורים שלצערנו ניסו להחמיר על עצמם בענייני תורה ומצוות......
דורש טוב לעמו כתב:בברכה המשולשת כתב:דורש טוב לעמו כתב:צריך לזכור שבבית כנסת, פעמים רבות יש צפיפות, ולא זו בלבד, זה לא דומה לקניונים וכד', משום שאנשים יושבים ונשארים במקום למשך זמן ממושך, להבדיל ממקומות אחרים שבהם יש קצת יותר תנועתיות. ההישארות במקום עלולה לפעמים להוביל לכך שבית חיינו, יכול ח"ו להפוך למקום מסוכן.
ואף אם יפתחו את בתי הכנסת בתנאים של הקפדה על מרחקים, לצערנו קהילות רבות לא יקפידו על זה, ואף מי שיקפיד בהתחלה לאחר כמה זמן מהר מאוד יוריד את ההקפדה, וכמו שרואים בשאר העניינים, ועלינו להיזהר בעניין זה רבות שחמירא סכנתא מאיסורא.
חוץ מזה שהסכנתא פחותה בהרבה מאוד ממה שחוששים החוששים.
וההקפדה באמת מיותרת.
ולא יעלה על הדעת שבתי הכנסת יישארו סגורים לנצח, ח"ו.
אף אחד לא אמר שבתי הכנסת יהיו סגורים לנצח. ההקפדה ממש לא מיותרת, תראה בציבורים שלצערנו ניסו להחמיר על עצמם בענייני תורה ומצוות......
סגי נהור כתב:דורש טוב לעמו כתב:ההקפדה ממש לא מיותרת, תראה בציבורים שלצערנו ניסו להחמיר על עצמם בענייני תורה ומצוות......
לק"מ, כי אין הכוונה למציאות שלנו, אלא למציאות האלטרנטיבית שבה חי הרב בה"מ כנודע.
בברכה המשולשת כתב:ב. ולגבי ההקפדה המיותרת- אין שום מקור מחקרי שבתי הכנסת גרמו להדבקה מיוחדת (לצורך זה, הנתונים שהיו לפני זמן רב על כו"כ אחוזי הדבקה בבית הכנסת הם דוגמא מובהקת של sampling bias)
דרומי כתב:אם ימשיכו להתפלל בחוץ - לפחות רוב הציבור - עוד כמה ימים, זה לא עלול לסכן אף אחד, לכאורה.
בברכה המשולשת כתב:אכן, יש עליה בהתאבדויות, רח"ל. זה אכן מתקזז עם הירידה בתאונות
הפצת המעיינות כתב:בברכה המשולשת כתב:אכן, יש עליה בהתאבדויות, רח"ל. זה אכן מתקזז עם הירידה בתאונות
כאן בארץ? מספר ההתאבדיות שוה למס' תאונות דרכים?
ברוז כתב:שטיבלאך בית הלל בבני ברק פתוח לגמרי ללא אף מגבלה.
שמעתי מאחד שהתפלל שם היום שהיתה שם צפיפות מחרידה ואופיינית למקום והרוב המוחץ של המתפללים היו ללא מסיכות וכיו"ב.
ברוז כתב:שטיבלאך בית הלל בבני ברק פתוח לגמרי ללא אף מגבלה.
שמעתי מאחד שהתפלל שם היום שהיתה שם צפיפות מחרידה ואופיינית למקום והרוב המוחץ של המתפללים היו ללא מסיכות וכיו"ב.
חזור אל “מנע מגיפה מנחלתך - הקורונה והשלכותיה”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 9 אורחים