שומע ומשמיע כתב:מה הכוונה 'בולטת'?
מעיין כתב:לכאורה כוונתך בסוכה שמופסקת לשנים ועי"ז א"א בנוחיות לאכול ולהשתמש אי פוסל הסוכה
ועי' תשובת דבר שמואל לר' שמואל אבוהב סי' ר"ג
ועי' עוד בתשו' מאזני צדק להגאון ר' מנחם זכרי' זילבער ח"א יש אריכות בדברי הדבר שמואל
ומתוך דבריו אתה יכול להוציא הלמעשה משאלתך
לכאו' הכוונה כעין זה:שומע ומשמיע כתב: . . תוכל אולי להעלות איור לבעלי קושי הבנה ויזואלי?
לבי במערב כתב:לכאו' הכוונה כעין זה:שומע ומשמיע כתב: . . תוכל אולי להעלות איור לבעלי קושי הבנה ויזואלי?
מעיין כתב:למאי נפק"מ
כח עליון כתב:וכי עלה על דעתך שכך הוא הדין?
א"כ לא מצאנו ידינו ורגלינו, באם יש צוה"פ תוך הסוכה (לשי' המשנ"ב ודלא כהחזו"א), ואם יש גוד אחית (באופן שיש רווח טפח בתוך הסכך) ובאופן של שני פסים של טפח משני צידי הסוכה (לר' אליעזר ב"י מדרבנן וכמבואר ז: בפרט בתוס' הוא מה"ת) ועוד
מלבב כתב:כח עליון כתב:וכי עלה על דעתך שכך הוא הדין?
א"כ לא מצאנו ידינו ורגלינו, באם יש צוה"פ תוך הסוכה (לשי' המשנ"ב ודלא כהחזו"א), ואם יש גוד אחית (באופן שיש רווח טפח בתוך הסכך) ובאופן של שני פסים של טפח משני צידי הסוכה (לר' אליעזר ב"י מדרבנן וכמבואר ז: בפרט בתוס' הוא מה"ת) ועוד
צורה״פ אינו מחיצה כשרה לסוכה, לכן אינו יכול להחשב כדופן הסוכה ולכן אין זה סוף הסוכה וממילא בע״כ הסוכה ממשיך, ומה איכפת לי שלעניין שאר דברים נחשב למחיצה, אבל דופן ז שנחשב דופן שלישי כשרה לסוכה, א״כ מה מונע בעדינו לומר שזה סוף הסוכה? ובע״כ הסוכה מתחלק לשתיים, וכמו שלא יעלה על הדעת לומר כשיש עומד מרובה או אפילו פרוץ כעומד שאינו מחלק הסוכה, כך דופן שלישי שאותו הלכה למשה מסיני שאומר שפורץ כעומד נחשב למחיצה אומר שבדופן שלישי יש לדופן ז אותו דין של עומד כפרוץ.
שומע ומשמיע כתב:יעויין כאן
מלבב כתב:איפה הראש והר״ן ?
ולא דמי ללבוד שלא אמרינן לבוד לחומרא, דלא אמרינן שנחשב כסגור רק לקולא ולא לחומרא, אבל צורת הפתח אינו נחשב כסגור, רק נחשב פתח וזה מספיק
רק יתכן שאין דין צורת הפתח אם לא מונח שם בכוונה למחיצה או לפתח,
אבל דופן קצר וודאי לא צריך כוונה כמו שעומד מרובה לא צריך כוונה עכ״פ כשמחובר
כח עליון כתב:מלבב כתב:איפה הראש והר״ן ?
ר"ן על דף ז. (ב: בדפי הרי"ף), אם תדייק בדבריו תראה שמה"ת הוא מועיל.
רא"ש פ"א סוף סי' לגולא דמי ללבוד שלא אמרינן לבוד לחומרא, דלא אמרינן שנחשב כסגור רק לקולא ולא לחומרא, אבל צורת הפתח אינו נחשב כסגור, רק נחשב פתח וזה מספיק
לבוד לחומרא אינו ענין לכאן, כי הוא רק בגג (סכך ואהל)רק יתכן שאין דין צורת הפתח אם לא מונח שם בכוונה למחיצה או לפתח,
אבל דופן קצר וודאי לא צריך כוונה כמו שעומד מרובה לא צריך כוונה עכ״פ כשמחובר
נכון
אולי, לי נראה לא כך.
מלבב כתב:מניין לקחת לחלק בין איכא ד לפחות מד׳, בתוספת דף י״ז כתבו שאם יש חיבור של סכך ליד הדופן והאיור או סכך הפסול אינו הולך על פני כולה מצטרפים, ולא חילקו בין יש ד׳ לפחות מד׳.
לכן אם נימא שהמחיצה מחלק רק מה שכנגדו, מספיק פירצה כל שהוא במחיצה לצרף הסכך שמאחורי המחיצה, ולכן לא מסתבר שרק מחיצה הרמטית יחלק, ובע״כ שפורץ מרובה מחלק לגמרי.
כח עליון כתב:מלבב כתב:מניין לקחת לחלק בין איכא ד לפחות מד׳, בתוספת דף י״ז כתבו שאם יש חיבור של סכך ליד הדופן והאיור או סכך הפסול אינו הולך על פני כולה מצטרפים, ולא חילקו בין יש ד׳ לפחות מד׳.
לכן אם נימא שהמחיצה מחלק רק מה שכנגדו, מספיק פירצה כל שהוא במחיצה לצרף הסכך שמאחורי המחיצה, ולכן לא מסתבר שרק מחיצה הרמטית יחלק, ובע״כ שפורץ מרובה מחלק לגמרי.
א. תוס' לא איירי כשיש מחיצה פיזית המחלקת את הסוכה, אלא שהסכך (הכשר או האויר) למעלה אינו על פני כל הסוכה.
ב. אכן תוס' לא נחתו לחלק, והיה מקום לדחוק עד כדי טפח, אבל כמדומני שהוא מוכרח (אולי מתוס' דף יח) או שעכ"פ כתבו ע"ז האחרונים. אי"ה אבדוק.
ג. ממילא המסקנות שלך לא נכונות לטעמי, ובודאי ובודאי שלא נכשיר פסל ע"י אוויר במחיצה (מאונך) כל שהוא.
מלבב כתב:א. איני רואה סברא לחלק
כח עליון כתב:מלבב כתב:א. איני רואה סברא לחלק
תן דעתך, לדבריך פסל של פחות מד' טפחים מועיל לחבר בין שני חלקי סוכה לכדי סוכה כשרה. וגם באם יש ביניהם מחיצה פיזית מהקרקע עד לסכך. א"כ שני חצאי סוכה עם ד' דפנות (זאת אומרת: שני סוכות קטנות של 3.5 על 7 טפחים) צמודים זה לזה, וביניהם פירצה של טפח או פחות (כדעתך) מצטרפים.
מלבב כתב:כח עליון כתב:מלבב כתב:א. איני רואה סברא לחלק
תן דעתך, לדבריך פסל של פחות מד' טפחים מועיל לחבר בין שני חלקי סוכה לכדי סוכה כשרה. וגם באם יש ביניהם מחיצה פיזית מהקרקע עד לסכך. א"כ שני חצאי סוכה עם ד' דפנות (זאת אומרת: שני סוכות קטנות של 3.5 על 7 טפחים) צמודים זה לזה, וביניהם פירצה של טפח או פחות (כדעתך) מצטרפים.
לא מבין מה אתה מנסה לומר, אני מחלק בין אם יש מחיצה או סתם הפסק בסכך עצמו, כי מחיצה מחלק כל המקום גם במקום שאין שם מחיצה.
כח עליון כתב:מלבב כתב:כח עליון כתב:מלבב כתב:א. איני רואה סברא לחלק
תן דעתך, לדבריך פסל של פחות מד' טפחים מועיל לחבר בין שני חלקי סוכה לכדי סוכה כשרה. וגם באם יש ביניהם מחיצה פיזית מהקרקע עד לסכך. א"כ שני חצאי סוכה עם ד' דפנות (זאת אומרת: שני סוכות קטנות של 3.5 על 7 טפחים) צמודים זה לזה, וביניהם פירצה של טפח או פחות (כדעתך) מצטרפים.
לא מבין מה אתה מנסה לומר, אני מחלק בין אם יש מחיצה או סתם הפסק בסכך עצמו, כי מחיצה מחלק כל המקום גם במקום שאין שם מחיצה.
אם כך אנו לא מתכווחים (אבל בכל זאת כתבת 'איני רואה סברא לחלק'?)
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 176 אורחים