גאולה בקרוב כתב:כתב אדוננו הרמב"ן (פרשת יתרו) שקידושא רבה של הבוקר הוא כפשוטו, הקידוש הגדול, וכביאורו שהוא זכור ומצות עשה ומידת אהבה, ועדיף מקידוש לילה שהוא שמור, לא תעשה ויראה.
וצ"ע איך דין דרבנן עדיף במעלה מדין דאוריתא?
ועוד, שיש בו רק בורא פרי הגפן?
גם זה הבל כתב:מה שהוא עדיף במעלה כאן אין לו שום השלכה דינית ומצינו הרבה פעמים בקבלה שדברים שאין להם מקור הלכתי [ידוע] נאמרו שיש בהם ענינים גבוהים.
ומה שהקשית מבורא פרי הגפן לא הבנתי קושיתך למעשה יש פה הזכרה לזיכרו של יום ומאי נפ"מ אם הוא ע"י פסוקים או לא. ומכיוון שמינכר שהוא לשם שבת הוי זכירה על היין. [ומשו"ה באמת דעת הרא"ש שצריך דווקא יין].
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 336 אורחים