מָרוֹקַאִי זן חזו''א כתב:אבקש את עזרת חברי הפורום שיחיו בשאלה מי כתב את התרי"ג מצוות שבתיקון ליל שבועות של הספרדים?.
יש שם כמה דברים מוזרים, ונראה שברובו זה ע"פ הרמב"ם, אבל אני רוצה לדעת מי חיבר את זה?
צביב כתב:כמדומה שהעתיקו את כותרות ספר החינוך.
ובזה נובעות הטעויות, ( איני יודע מי כתב את הכותרות,
עכ''פ לפעמים אינן מגדירות את המצוה )
איש_ספר כתב:ואגב החלוקה המסורתית של המנ"ח, אני לא זוכר אם כתבתי כאן בעבר מעשה מצחיק שהיה גם היה: בעת עיסוקי בסוגית מגדף לאנצ"ת, מצאתי ספר של ר"י אחד שליט"א למדן גדול, שפרסם שטיקל תורה ובו יצא לדון בדבר החדש לפיו, איסור גידוף הוא אליבא דאמת איסור הזכרת ש"ש לבטלה, אלא באופן של גידוף (!!!). וחילו מצא בס' החינוך שבו על לאו דגידוף כתוב: שלא לישא ש"ש לבטלה! נפלא ממש! חיפוש קצר העלה שלא חינוך ולא חנוכה, אלא שבדפוס הנפוץ של מנ"ח הישן, נדדה הכותרת מהלאו הקודם של ש"ש לבטלה ללאו דמגדף המופיע אחריו. כמובן שבמהדורת מכון י-ם תוקנה הטעות התקשרתי לאותו ר"י ושחתי בפניו את הטעות, הוא לא התפעל, לטענתו הוא אינו מכיר את המנ"ח החדש והוא סומך על המנ"ח שהיה לפני רבותינו... ממש לאו של שטיקל תורה לבטלה.
פרנצויז כתב:בביבליוגרפיה עברית בתיאור ספר "קריאי מועד" ליוורנו תקנ"א כתוב: "ועם מנין המצות להרמב"ם".
http://uli.nli.org.il:80/F/?func=direct ... base=MBI01
[כמובן, יש לבדוק אם זה שוה להנדפס במהדורות המאוחרות יותר].
מָרוֹקַאִי זן חזו''א כתב:פרנצויז כתב:בביבליוגרפיה עברית בתיאור ספר "קריאי מועד" ליוורנו תקנ"א כתוב: "ועם מנין המצות להרמב"ם".
http://uli.nli.org.il:80/F/?func=direct ... base=MBI01
[כמובן, יש לבדוק אם זה שוה להנדפס במהדורות המאוחרות יותר].
יש"כ לכל העונים.
האם ידוע באיזה מהדורה של התיקון הודפס 'תרי"ג מצוות' לראשונה?
עתניאל בן קנז כתב:נוסח הספרדים איני מכיר.
נוסח האשכנזים, הוא לפי שיטת ספר החינוך (למעט חילוק א'. הוא מוסיף לאו לזר לאכול קודשי קדשים, ומחסיר לאו לשחוט פסח בבמת יחיד).
עתניאל בן קנז כתב:הוא לפי שיטת ספר החינוך ...
אלא שהסדר הוא בכל פרשה ופרשה שהוא מונה קודם את העשין, ואח"כ את הלאוין.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 274 אורחים