מידי עוסקי כעת בהלכות שהיה וחזרה ראיתי שיש כל מיני סתירות ותמיהות בדיני סמיכה בשבת ות"ל מצאתי דרך סלולה לבאר הכל בס"ד.
אני מעלה זאת לכאן אולי זה יעזור למישהו
{ובפרט ללומדים במסלול "קניין הלכה" של דרשו...)
כמובן שאשמח גם לקבל הערות.
גם וגם. שים לב שהמאמר מורכב מכמה נושאים הקשורים זב"ז, אין בו חידושים עצומים אלא בעיקר סידור הדברים וכמה ישובים בפשט, חלקם מדילי וחלקם מספרים.בחושךאור1 כתב:האם הניחו לך מקום להתגדר בו או שמא ישנם עוד המדברים מעניין זה רק לא התיישבו הדברים על לבך...
בחושךאור1 כתב:מה דעתך על דברי הפמ"ג (רנ"ד משבצות זהב ס"ק א) ד"ה "והווי יודע" שגם לרש"י ודעימיה המובשל כמאב"ד ומצטמק ויפה לו אין להשהותו על כירה שאינה גרו"ק (וכן דייק הדרישה רנ"ג ס"ק ז אלא שהביא זאת כקושיה וטרח ודחק ליישב) והוא לכאורה כשיטת הרז"ה המובאת בב"י.
בחושךאור1 כתב:מלבד מה שלא מובן מה הפשט בדבר שאינו מבושל כ"צ ומצטמק ורע לו גם לפ"ז קשה מה שהקשה הדרישה הנ"ל לגבי דיוק הראשונים העומדים בשיטת הרמב"ם (לאפוקי מדעת רש"י) מהגמ' לגבי שתי כירות וכו' - הלא אפשר לאוקמיה בעיית הגמ' גם לחנניה - באופן שמצטמק ורע לו וכנ"ל. (מלבד מה שקשה דנוקמי שאלת הגמ' בלא הגיע למאב"ד וכעין דברי התוס' שם).
בודאי ובשמחה. שיניתי הכותרת של האשכול.בחושךאור1 כתב:אולי אפשר להקדיש אשכול זה ללומדי קניין הלכה לברור עניינים הנוגעים לנושאים הנלמדים (תוך שינוי הכותרת)...
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 610 אורחים