כדכד כתב:עד ששואל מר על ברירה בריח - מה עם בישול המים שבהם שטף את הבשר בלילה? (אא"כ התכוון לאכלו קר)?
עזריאל ברגר כתב:הוא לא שוטף "מהריח" אלא מהפירורים המפיצים ריח.
ברוך00 כתב:עזריאל ברגר כתב:הוא לא שוטף "מהריח" אלא מהפירורים המפיצים ריח.
לאוו דווקא פירורים, הבשר מקבל ריח שרוף מהסיר. כמו שאתה נמצא על יד מדורה הבגדים שלך מריחים ריח של שריפה, אפי' שאין על הבגדים שום פירורים.
ברוך00 כתב:כדכד כתב:עד ששואל מר על ברירה בריח - מה עם בישול המים שבהם שטף את הבשר בלילה? (אא"כ התכוון לאכלו קר)?
אפשר לחמם בלי רוטב מה בעיה?
דורש טוב לעמו כתב:ברוך00 כתב:עזריאל ברגר כתב:הוא לא שוטף "מהריח" אלא מהפירורים המפיצים ריח.
לאוו דווקא פירורים, הבשר מקבל ריח שרוף מהסיר. כמו שאתה נמצא על יד מדורה הבגדים שלך מריחים ריח של שריפה, אפי' שאין על הבגדים שום פירורים.
ומה הבעיה להסיר את ה "הריח"?? אין בזה ממשות פסולת, איני מבין מה השאלה.. אא"כ נאמר כדברי הרב עזריאל ששוטף את הפירורים וכו'.
ברוך00 כתב:דורש טוב לעמו כתב:ברוך00 כתב:עזריאל ברגר כתב:הוא לא שוטף "מהריח" אלא מהפירורים המפיצים ריח.
לאוו דווקא פירורים, הבשר מקבל ריח שרוף מהסיר. כמו שאתה נמצא על יד מדורה הבגדים שלך מריחים ריח של שריפה, אפי' שאין על הבגדים שום פירורים.
ומה הבעיה להסיר את ה "הריח"?? אין בזה ממשות פסולת, איני מבין מה השאלה.. אא"כ נאמר כדברי הרב עזריאל ששוטף את הפירורים וכו'.
מצ"ב מתוך הספר נאות מרדכי של הגאון רבי מרדכי גרוס שליט"א שאוסר לשטוף את הפרי גם כאשר הריסוס אינו ניכר. ולכאו' ה"ה כאן גם אם אין בזה ממשות. אלא אם כן יש לחלק בין ריסוס לריח.
ועוד דבר מעניין מביא בשם שו"ת רב פעלים שאוסר מטעם מתקן מנא. ודוחה זאת שאין מתקן מנא באוכלין כהכרעת המשנה ברורה.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 108 אורחים