ונראה שצריך לברך על הדלקת נר י"ט כמו בשבת לפי שכשם שמצוה לכבד שבת ולענגו כך מצוה לעשות בי"ט וזהו מכלל הכיבוד והעונג. וי"א שאין לברך כלל כיון שיכול להדליק כל זמן שירצה אינו חובה ואין בו משום שלום הבית
עדיאל ברויאר כתב:אורחות חיים חלק א הלכות יום טוב אות אונראה שצריך לברך על הדלקת נר י"ט כמו בשבת לפי שכשם שמצוה לכבד שבת ולענגו כך מצוה לעשות בי"ט וזהו מכלל הכיבוד והעונג. וי"א שאין לברך כלל כיון שיכול להדליק כל זמן שירצה אינו חובה ואין בו משום שלום הבית
לפי הי"א מתבאר שבשבת יש עניין מיוחד מצד שאי אפשר להדליק בשבת עצמה. משא"כ בסתם יום רגיל שכשרוצה מדליק.
לפי זה נראה שאם אין לו נר כלל בחול, אכן יש בזה משום שלום ביתו.
עושה חדשות כתב:מה גם שבימי החול יכול להדליק כשנצרך ולכבות בגמר השימוש וחוזר חלילה, אבל בשבת צריך נר גדול שידלק ברציפות.
דרומי כתב:למדתי את הרמב"ם הזה עשרות פעמים, ומעולם לא עלה בדעתי שהוא מתכוון לנר של יום חול... ברור שגם הרמב"ם מתכוון לנר שבת דוקא.
עדיאל ברויאר כתב:אורחות חיים חלק א הלכות יום טוב אות אונראה שצריך לברך על הדלקת נר י"ט כמו בשבת לפי שכשם שמצוה לכבד שבת ולענגו כך מצוה לעשות בי"ט וזהו מכלל הכיבוד והעונג. וי"א שאין לברך כלל כיון שיכול להדליק כל זמן שירצה אינו חובה ואין בו משום שלום הבית
לפי הי"א מתבאר שבשבת יש עניין מיוחד מצד שאי אפשר להדליק בשבת עצמה. משא"כ בסתם יום רגיל שכשרוצה מדליק.
לפי זה נראה שאם אין לו נר כלל בחול, אכן יש בזה משום שלום ביתו.
דרומי כתב:למדתי את הרמב"ם הזה עשרות פעמים, ומעולם לא עלה בדעתי שהוא מתכוון לנר של יום חול... ברור שגם הרמב"ם מתכוון לנר שבת דוקא.
ועל השאלה למה כתב את זה דוקא בהלכות חנוכה יש אריכות, ואכ"מ.
דרומי כתב:ראה כאן
משתמשים הגולשים בפורום זה: Google [Bot] ו־ 20 אורחים