קג.
בשלמא לרב מיחזי כמאן דחר חורתא לבניינא כו׳
הלשון ״מיחזי״ צריך ביאור, שהרי כאן באמת חר חורתא וא״כ יש איסור מדאורייתא ומדוע נקט הגמרא לשון מיחזי.
ביקורת תהיה כתב:היום רבו בתי־המדרש שבארון־הספרים שבהם נמצא התלמוד הבבלי במהדורות מפורשות ומבוארות (שוטנשטיין, מתיבתא ועוד). מומלץ.
שמואל דוד כתב:קד.
אל"ף בי"ת אלף בינה גימ"ל דל"ת כו׳ ז"ח ט"י כ"ל ואם אתה עושה כן הקב"ה זן אותך וחן אותך ומטיב לך ונותן לך ירושה וקושר לך כתר לעוה"ב מ"ם פתוחה מ"ם סתומה מאמר פתוח מאמר סתום נו"ן כפופה נו"ן פשוטה נאמן כפוף נאמן פשוט ס"ע סמוך עניים ל"א סימנין עשה בתורה וקנה אותה פ' כפופה פ' פשוטה פה פתוח פה סתום צד"י כפופה וצד"י פשוטה צדיק כפוף צדיק פשוט היינו נאמן כפוף נאמן פשוט כו׳
מדוע לא דרשו כף פשוטה וכף כפופה?
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 146 אורחים