וונדרבר כתב:אולי מישהו יוכל להסביר למה (לדעת אנשים מסויימים) אומרים "ישראל אע"פ שחטא ישראל הוא" רק על מחללי שבתות וקרקפתא דלא מנח תפילין, ולמה אסור ללמד זכות על יהודי ירא שמים?
מקדש מלך כתב:כמובן שידידנו הרב אראל כולל בקריאתו הנרגשת את כל פרסומי סאטמער למיניהם, שיפסיקו לכתוב כל שמץ גנות אודות הראי"ה קוק, ויגנזו את כל הספרים שכתבו בעניין (אם כתבו ולא חששו להנ"ל).
חלמישצור כתב:מן הדיון המתעורר כאן למעלה מתברר שאכן, דברים שהיו ידועים בעבר לכל אדם, עובדות פשוטות סביב פועלו של בלוי כנגד רבנים, מוסדות התורה והרבנות, נשכחו ונעלמו. או שמא יש לומר: הועלמו. מכיוון שהדבר עולה שוב ושוב, אני מוצא לנכון לציין כאן רשימת מצאי עובדתית קצרה, קצרה מאוד, ליקוטי בתר ליקוטי כהלך הנמושות, מביזיון התורה ונושאיה, מחילול השם התקדימי והאדיר, מקירור האמבטי שאין לו קץ, שעמרם בלוי היה אחד ממוביליו.
שש ושמח כתב:גילית לנו את אמריקה.
אין שום דבר חדש בכל הרשימה. למרות שאני לא חושב שכדאי לשפוך מים על הרב הראשי, ולכתוב כמו שהוא כתב על הרבה ת"ח, מ"מ אצלו זה לא נבע ממדות רעות אלא בס"ה טעות בדרכי המאבק.
לעשות רצונך כתב:בטח.. בטח... ר'ע בלוי התנהג ככה, לא ממידות רעות, אלא מטעות מדרכי המאבק, וכל גדולי הדור והעסקנים עליהם דיבר והשמיץ היו סתם ציונימ'לעך, כופרים מודים בעבודה זרה, משתחוים לעגל הציוני... ברור.
אראל כתב:במחילה מכולכם
האשכול הזה גובל בבזיון תלמידי חכמים, ובסיפור אחר מטתו של...
הרשת רחבה עד מאוד, ומי שכואב לו בבטן, שיטנף במקום אחר
בבקשה מן המנהלים למחקו כליל
ייש"כ
מקדש מלך כתב:כמובן שידידנו הרב אראל כולל בקריאתו הנרגשת את כל פרסומי סאטמער למיניהם, שיפסיקו לכתוב כל שמץ גנות אודות הראי"ה קוק, ויגנזו את כל הספרים שכתבו בעניין (אם כתבו ולא חששו להנ"ל).
איש גבעות כתב:אראל כתב:במחילה מכולכם
האשכול הזה גובל בבזיון תלמידי חכמים, ובסיפור אחר מטתו של...
הרשת רחבה עד מאוד, ומי שכואב לו בבטן, שיטנף במקום אחר
בבקשה מן המנהלים למחקו כליל
ייש"כ
הרב אראל
תוכל לענות לגופן של דברים??
יש כאן רשימה ארוכה מאד שעל כל אחד מהם בימינו היו מנדים אותו ומוציאים אותו מחוץ למחנה...
אראל כתב:מקדש מלך כתב:כמובן שידידנו הרב אראל כולל בקריאתו הנרגשת את כל פרסומי סאטמער למיניהם, שיפסיקו לכתוב כל שמץ גנות אודות הראי"ה קוק, ויגנזו את כל הספרים שכתבו בעניין (אם כתבו ולא חששו להנ"ל).
החושד בכשרים לוקה בגופו, קאי גם עליך
[רק אם כבר אכלת פת שחרית, תקרא שוב בישוב הדעת ובמרגוע מה שכתבתי, ובבקשה שתגיד אם נקטתי כאן איזה צד??]
ואדרבא, נראה כשתפתח אשכול בשאלה תמימה על שנת לידתו של ראי"ה, או אז אנסה לענות לך באותו שפה וסגנון .....
אראל כתב:איש גבעות כתב:אראל כתב:במחילה מכולכם
האשכול הזה גובל בבזיון תלמידי חכמים, ובסיפור אחר מטתו של...
הרשת רחבה עד מאוד, ומי שכואב לו בבטן, שיטנף במקום אחר
בבקשה מן המנהלים למחקו כליל
ייש"כ
הרב אראל
תוכל לענות לגופן של דברים??
יש כאן רשימה ארוכה מאד שעל כל אחד מהם בימינו היו מנדים אותו ומוציאים אותו מחוץ למחנה...
תוכל לענות לגופן של דברים??
הפורום הזה נועד לכל לשון הרע ורכילות ופוליטיק על המתים ועל החיים??
אם התשובה כן, אז אני מעניק לך הצדק עד הסוף, אך שתסכים ליתן כאן במה גם לה'לשונות' שנאמרו מפי כמה גדולי ישראל או שכתבו על הראי"ה
מסכים או לא??
החברה הללו השתגעו ל"ע!!.. אחד פותח אשכול ושואל שאלה תמימה על שנת לידתו של רע"ב, ופתאום קפצו כל המבודדים ומשועממי קורונה מן החורים......., משהו לא מסודר פה, חושבני שהם זקוקים בדחיפות לביקור אצל רופא, או לבלוע כדורים ......, מה קרה שיצאתם מן הכלים??? וכי זה פעם הראשונה שנזכר שמו של ר' עמרם בפורום???
והמקום כאן להודות לכל החבירים ה'נורמליים', ששלחו לי באישי הסכמה ועידוד
חלמישצור כתב:לפני כשנתיים כתבתי כאן לאחד מן החכמים החשוביםהאינך מכיר את ההיסטוריה של בלוי?
מן הדיון המתעורר כאן למעלה מתברר שאכן, דברים שהיו ידועים בעבר לכל אדם, עובדות פשוטות סביב פועלו של בלוי כנגד רבנים, מוסדות התורה והרבנות, נשכחו ונעלמו. או שמא יש לומר: הועלמו. מכיוון שהדבר עולה שוב ושוב, אני מוצא לנכון לציין כאן רשימת מצאי עובדתית קצרה, קצרה מאוד, ליקוטי בתר ליקוטי כהלך הנמושות, מביזיון התורה ונושאיה, מחילול השם התקדימי והאדיר, מקירור האמבטי שאין לו קץ, שעמרם בלוי היה אחד ממוביליו.
וזה החילי, הראי"ה קוק. ...
לגבי ההתנהגות עם הנטורי קרתא, נראה שאסור לבזותם ולהשפילם או להתקוטט עמהם וכל שכן לשנאותם מהרבה טעמים: חדא מפני שהם בני ישראל מאמינים בני מאמינים בעיקר התורה, ועוד יותר שביניהם הרבה ת"ח שהננו חייבים בכבודם, ואין לדונם כבעלי מחלוקת שמותר לספר עליהם לשון הרע, כיון שהם סומכים על רבותיהם הראוים לחלוק על חבריהם וכל שכן על קטנים מהם. וכל שלא נמנו על מושב בי"ד אחד מותר לכל אחד להורות כדעתו (עיין מהרי"ט ח"א סימן מ"ח ובחו"מ סימן כ"ה וכנה"ג סימן ט"ו) ובשני בי"ד ל"ש לא תתגודדדו. ואדרבא הם בדמותם מילתא למילתא אומרים שביה"ד של האגודה חולקים על רבותיהם מדור העבר, אבל גם זה אינו נכון, כי דימויי מילתא למילתא נמי הוראה היא. ואע"פ שיש סוברים שמעשיהם גורמים הפסד לתורה, הרי גם זה אינו ברור ומיסתברא לאידך גיסא, אבל אפילו אם נדון אותם כעושים איסור אינם אלא מוטעים ולא בעיקרי האמונה.
שש ושמח כתב:א. לפני שבאים לדון על אישיותו של ר"ע בלוי צריך לזכור דבר אחד: הוא לא ישב על כסא משרדי בחדר ממוזג וכתב פשקוילים, לא הרויח מזה לא כבוד ולא משרות, אלא אדרבא הכניס עצמו לסבל גדול על השקפותיו [למשל ברוב העשור הראשון למדינה ישב בכלא, ידועים התיאורים על המכות הנוראות שהיה סופג, ועוד]. וכנראה כל כוונתו היתה לש"ש.
ב. אינני רואה פגם גדול בכל העובדות שהביאו עליו לעיל [למרות שכלל אינני מנטו"ק ואני מצביע בבחירות וכו']. וגם אם היה בהם איזה פגם, מכל מקום אלף שפיכות מים על אנשים מסויימים לא גרועות כהתעצלות אחת במחאה הראויה על כבוד שמים, בהצלת ילדי ישראל מחינוך חילוני, וכדו'.
ג. ברור שהגרי"ז העריכו מאד, וכן החזו"א שבא לבקרו, והקה"י שבא לבקרו [לאחר פטירת החזו"א], וכו'. [וידוע הספדו של הרב שך על האדמו"ר מסאטמר, שמן הסתם יש לו התבטאויות חריפות לא פחות מרע"ב].
וראה עוד במאמרו של ר"מ שנפלד ז"ל על ר"ע בלוי ור"מ בלוי
לכאורה יש לתמוה דלמה קרא המלך שלמה לזה: 'תועבה' במה שמצדיק הרשע? הלא אמרו חכמינו ז"ל (אבות פ"א מ"ו): 'הוי דן את כל אדם לכף זכות'! ואם זה שמצדיק הרשע הוא מהפך בזכותו, לומר שאין כוונתו לרע, או שלא ידע כי עושה רעה, אדרבה היא מדה טובה! ולמה קרא לזה: 'תועבה'?
וכן במי שמרשיע את הצדיק, יש מקום לומר ששמע עליו מהולכי רכיל שאמרו על צדיק זה כי ברע הוא. ואם שזה לא עשה כהוגן על שהאמין לדברי הרוכל, מכל מקום אינו ראוי לומר לכנות לו בשם: 'תועבה', ויותר נאה לו לקראו בשם: 'פתי', כאמרו: 'פתי יאמין לכל דבר' (משלי יד, טו)!
אך כל זה הוא אם היה הכתוב מדבר בשני בני אדם, שאחד מצדיק רשע, ואחד מרשיע את הצדיק, על זה היה מקום לתמוה תמיהה הנ"ל. אבל אם אלו שתי מדות גרועות הם באדם אחד, שמצדיק את הרשע ומרשיע את הצדיק - לזה אין לו טענה והמלטה. דממה נפשך, אם דרכו לדון את כל אדם לכף זכות - אם כן למה זה מרשיע את הצדיק? ואם דרכו להאמין לכל דבר ואינו מהפך בזכות אדם - למה זה מצדיק את הרשע?
היוצא מזה מי ששתי מדות הרעות נצמדים יחדיו - זה בודאי תועבה הוא. ומעתה הן הן דברי שלמה המלך ע"ה: 'מצדיק רשע ומרשיע צדיק תועבת ד' גם שניהם', דהיינו אם שתי מדות אלה הם מצומדות יחדיו". (סנהדרין כו.)
אראל כתב:האם אמת הדבר ששמעתי לספר על החזון איש שפעם הלך לבקר בכלא פושע אחד בשם עמרם בלוי שישב שם???? המדובר מאותו רבי עמרם נשוא האשכול, או מישהוא אחר??? אם המדובר מאותו האיש, אולי שתתן לי איזה הסבר, וכי החזון איש לא היה לו באמת מה לעשות יותר נחוץ בזמנו היקר כי אם לבקר פושעים כאלה???, ואוסיף עוד להקשות, האיך הסתכל ר' עמרם בפני החזו"א????...... ואפשר, שכל הסיפור עם החזו"א בביקורו בכלא, לא קרה מעולם, ואינו כי אם איזה פרובקציה של קנאים מטורפים..... כמדומה שהחזו"א אמר אז שבא לבקר את השבת . .
לעיל, לעשות רצונך כתב: . . גם החזון איש, שמועות עקשניות מתלמידים אומרים שכשהגיע לבקר אותו אמר בדיוק הפוך ממה שמייחסים לו,
דהיינו שלמרות שלא אחז מהדרך שנקט בלוי אבל "הוא (החזו"א) בא לבקר את השבת" ללא כל קשר למי שיושב.
אבל כשזה טוב אומרים שמעת מה החזון איש אמר עליו? 'שהוא השבת בעצמה'. פחחח . .
איש גבעות כתב:קצת קשה להבין איך אדם שיודע שגם רבני ודייני העדה החרדית מוציאים כתב נידוי כנגדו ממשיך לעשות מעשים שכאלו לשם שמים...
לצערנו הרב ממשיכו דרכו של רבי עמרם (קמב"ץ העדה החרדית ועוד), התגלו בסופו של דבר כאנשים קטנים רודפי פרסום וכבוד.
איש גבעות כתב:אינני יודע מה היו מניעיו של רבי עמרם בלוי, אך בניגוד לאחרים שנוטים לתת קרדיט לכל קנאי שכל מעשיו לשם שמים, אני נוטה להסתפק בדבר.
קצת קשה להבין איך אדם שיודע שגם רבני ודייני העדה החרדית מוציאים כתב נידוי כנגדו ממשיך לעשות מעשים שכאלו לשם שמים...
לצערנו הרב ממשיכו דרכו של רבי עמרם (קמב"ץ העדה החרדית ועוד), התגלו בסופו של דבר כאנשים קטנים רודפי פרסום וכבוד.
ואם כבר הזכרת את הרב מלמד.
לאחר שקראתי את דבריו אינני מלמד עליו זכות, למיטב הבנתי הוא תמים ונאיבי עד גיחוך, מסוג האנשים שנוטים להתבלבל בין אידאלים למציאות מרה וכואבת.
איש פלוני כתב:(הנימוק היה שלאיש במעמדו לא ראוי להנשא לגיורת).
לבי במערב כתב:אראל כתב:האם אמת הדבר ששמעתי לספר על החזון איש שפעם הלך לבקר בכלא פושע אחד בשם עמרם בלוי שישב שם???? המדובר מאותו רבי עמרם נשוא האשכול, או מישהוא אחר??? אם המדובר מאותו האיש, אולי שתתן לי איזה הסבר, וכי החזון איש לא היה לו באמת מה לעשות יותר נחוץ בזמנו היקר כי אם לבקר פושעים כאלה???, ואוסיף עוד להקשות, האיך הסתכל ר' עמרם בפני החזו"א????...... ואפשר, שכל הסיפור עם החזו"א בביקורו בכלא, לא קרה מעולם, ואינו כי אם איזה פרובקציה של קנאים מטורפים..... כמדומה שהחזו"א אמר אז שבא לבקר את השבת . .לעיל, לעשות רצונך כתב: . . גם החזון איש, שמועות עקשניות מתלמידים אומרים שכשהגיע לבקר אותו אמר בדיוק הפוך ממה שמייחסים לו,
דהיינו שלמרות שלא אחז מהדרך שנקט בלוי אבל "הוא (החזו"א) בא לבקר את השבת" ללא כל קשר למי שיושב.
אבל כשזה טוב אומרים שמעת מה החזון איש אמר עליו? 'שהוא השבת בעצמה'. פחחח . .
לעשות רצונך כתב:בהלווייתו הבית ישראל מגור סגר את כל חלונות ביתו
איש פלוני כתב:אני רוצה רק להעיר הערה קטנה.
האם מהיעב"ץ לא ניתן ללקט רשימה בסגנון? או האדמו"ר המנחת אלעזר?
מוסכם על כולם (למעט כמה קנאים קיצוניים) כי ר"ע טעה ברבים מפעולתיו, וגם מוסכם על רבים מאנשי הפורום (החרדים) כי הרב קוק טעה ברבים מפעולותיו.
למרות זאת אני אמשיך לכבד ולהעריץ את שני האנשים הללו. (מבלי להשוות בגדלות תורנית), כיון שמ"מ שניהם לשם שמים נתכוונו.
והמעוניין לערוך רשימות של פשעי ר"ע כמו המעונין ללקט את אמירות גדול"י על הגראי"ה, מבזבז את זמנו לריק.
ואף לענינו ר"ע הוא בחינת מרשיע צדיק, והגראי"ה בחינת מצדיק רשע, ושניהם כשרים וחביבים. (אמנם מי שלא מסוגל לכבד את ר"ע, אך את הרפורמים כן, הוא תועבת ה').
חיים שאול כתב:כתבו פה שהוא הי' ת"ח, אני לא מכיר אותו אבל יש ממנו ד"ת? או שאם הוא קנאי אז הוא נהי' ת"ח?
אראל כתב:[אגב, יש ממנו ד"ת]
שומע ומשמיע כתב:מעשה ששמעתי מנכדו בעל המעשה:
בימים האחרונים לחייו שכב בבית החולים שערי-צדק, הנכד הגיע לבקרו ור' עמרם מגיש לו את השמיכה של בית החולים 'אני לא מעונין להשתמש בה נראה לי שיש בה שעטנז תבדוק אותה'. הנכד הקשה: מהיכי תיתי בית חולים דתי מנין לך וכו' אבל ר' עמרם התעקש. אחרי כמה ימים הסבא נפטר והוא שכח מהענין. בערב פסח אשתו מצאה חבילה עם שמיכה והתפלאה מה זה, הוא נזכר ולקח את השמיכה למעבד,ה והתברר שכל השמיכות של בית החולים נגועות בשעטנז.
שש ושמח כתב:איש פלוני כתב:(הנימוק היה שלאיש במעמדו לא ראוי להנשא לגיורת).
מה הפירוש? גם אם נניח שזה לא ראוי, וכי אפשר לנדות מי שעושה דבר שמותר מן הדין?
[חוץ מזה, האם האיסור הוא רק על "איש במעמדו", מן הסתם לגבי אדם מנודה לא שייך טעם זה ...]
חזור אל “משפחות סופרים וימות עולם”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 455 אורחים