יושב סתר כתב:אם מחללים שבת על מי שנחלה בעקבות שלא עטה מסיכה
יושב סתר כתב:אם מחללים שבת על מי שנחלה בעקבות שלא עטה מסיכה
שש ושמח כתב:יושב סתר כתב:אם מחללים שבת על מי שנחלה בעקבות שלא עטה מסיכה
אף שלמעשה יש לחלל עליו שבת מספק, מ"מ מסתבר שכששניהם לפנינו יש להקדים את זה שלא גרם לעצמו.
וגם צ"ע האם יש חיוב להציל מי שגרם לעצמו, ובפרט כשיש חשש סכנה או צער גדול למציל.
שש ושמח כתב:יושב סתר כתב:אם מחללים שבת על מי שנחלה בעקבות שלא עטה מסיכה
אף שלמעשה יש לחלל עליו שבת מספק, מ"מ מסתבר שכששניהם לפנינו יש להקדים את זה שלא גרם לעצמו.
וגם צ"ע האם יש חיוב להציל מי שגרם לעצמו, ובפרט כשיש חשש סכנה או צער גדול למציל.
יושב סתר כתב:לאחר שמס' אנשים [מפלג מסוים] פנו בדבר מכניס עצמו לסכנה, [חלקם שלא בכבוד הראוי], הרב כתב תשובה לא' מהם וביקש להעבירה לכל מי שישאל בזה.
לגבי ההערה הראשונה אודות גירושין במדבר, לא הבנתי מה ההכרח שנהגו גירושין בגט, שמא נהגו כמו קודם מ"ת.יושב סתר כתב:דברים תש"פ
נוטר הכרמים כתב:תמיהני שלא הביא החידוש הנפלא של בעל צבא הלוי, על קריא"ת דט"ב שחל ביום ה' כמו השנה, שיוכל לעלות לתורה בשחרית גם מי שאינו מתענה,
יעויין היטב בקובץ עז ואורה ח"ה, תשס"ח, עמ' נו ואילך, בשיעור מאת הג"ר משה טוביה דינקל שליט"א.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 28 אורחים