עוד יל"ע דהבודקים מסתמא אינם יודעים אם זה בדיקה של אחד שכבר חולה מאומת, ורוצה בדיקה כדי לצאת מהסגר, אלא מסופקים דיתכן שהוא לצורך שהחולה לא ידביק (שלא יילך אצל אנשים בעלי סיכון וכו') והוי פקו"נ,
י. בנימין כתב:נבדק שתוצאות הבדיקה מגיעות בשבת, מודיעים לו בשבת?
עושה חדשות כתב:זה נכתב (ע"י החכם הנ"ל) בתקופת ניסן, כאשר היתה הוראה של כמה רבנים מתוך הסתמכות על בעלי מקצוע שראו את הצורך להודיע לחולה להסתגר כצורך של פקו"נ.
היום זה כפי הנראה השתנה, אם משום שהנגיף עצמו כבר פחות מסוכן, או משום שאנשים בלא"ה נזהרים יותר, ובפרט אלו שבסיכון. וגם בדרך כלל יש להניח שאם מישהו ניגש לבדיקה אז הוא ייזהר מלהדביק אנשים (ובפרט בעלי סיכון) גם קודם שיתחייב באופן רשמי בבידוד, כי המודעות לצורך בזהירות גדלה מאד.
ועדיין אולי היה מקום לדון, כי הרי אם נשקלל את כל הנבדקים יחד, אז ודאי יש אחד מאלף שאינו נזהר מאחרים אא"כ יקבל תשובה חיובית מפורשת, אז אולי יש מקום לומר שהגברת קצב הבדיקות אף היא בגדר פקו"נ. אבל לענ"ד זה כבר לא נכון, ומכמה טעמים, ואכמ"ל.
אבל אני מתלבט מאד בהערה שבסוף דבריו, האם זה נכון לומר שמכניס חבירו לפקו"נ הוי איסור גם במקום שאין איסור לפני עיור ומסייע?
עושה חדשות כתב:ועדיין אולי היה מקום לדון, כי הרי אם נשקלל את כל הנבדקים יחד, אז ודאי יש אחד מאלף שאינו נזהר מאחרים אא"כ יקבל תשובה חיובית מפורשת, אז אולי יש מקום לומר שהגברת קצב הבדיקות אף היא בגדר פקו"נ. אבל לענ"ד זה כבר לא נכון, ומכמה טעמים, ואכמ"ל
חזור אל “מנע מגיפה מנחלתך - הקורונה והשלכותיה”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 23 אורחים