כדכד כתב:אניע חושב שכת"ר כותב לפי הרגלו
אני לא בטוח בכללל שבדרך כלל הנקניקיות הנמככרות הן פרווה. ודאי לא בכמויות שכת"ר ככותב כאן
עזריאל ברגר כתב:בארה"ק, בהכשרים המהודרים - נראה לי שיותר מצוי פרווה מאשר בשרי.
בארה"ב - נראה שלא שמעו את שמעו של המושג "נקניקיה פרווה"...
למנצח כתב:עשו חיפוש ב"אוצר" במילים נקניק פרווה. מביא כמה ספרים שמדברים בנושא ביניהם שו"ת "שבט הלוי " "עלי שי"ח" וכו'
יאיר1 כתב: ילקוט יוסף קצוש"ע יורה דעה סימן פז - מהלכות בשר בחלב - דיני בישול בשר בחלב
סא. מותר לטגן נקניק צמחי [סויה] בחמאה חלבית, ואין לחוש בזה למראית העין. ובמקומות ציבוריים המחמיר תבוא עליו ברכה. [ילקוט יוסף איסור והיתר כרך ג' עמוד רעא]
נהר שלום כתב:יאיר1 כתב: ילקוט יוסף קצוש"ע יורה דעה סימן פז - מהלכות בשר בחלב - דיני בישול בשר בחלב
סא. מותר לטגן נקניק צמחי [סויה] בחמאה חלבית, ואין לחוש בזה למראית העין. ובמקומות ציבוריים המחמיר תבוא עליו ברכה. [ילקוט יוסף איסור והיתר כרך ג' עמוד רעא]
רק להדגיש ההיתר הוא רק בטיגון ובחמאה, מפני שבשניהם יש סברא שאין זה בישול בב"ח דאורייתא
יאיר1 כתב:נהר שלום כתב:יאיר1 כתב: ילקוט יוסף קצוש"ע יורה דעה סימן פז - מהלכות בשר בחלב - דיני בישול בשר בחלב
סא. מותר לטגן נקניק צמחי [סויה] בחמאה חלבית, ואין לחוש בזה למראית העין. ובמקומות ציבוריים המחמיר תבוא עליו ברכה. [ילקוט יוסף איסור והיתר כרך ג' עמוד רעא]
רק להדגיש ההיתר הוא רק בטיגון ובחמאה, מפני שבשניהם יש סברא שאין זה בישול בב"ח דאורייתא
תודה.
תרחיב מעט ותבאר את ההדגשה שלך. כי לא הבנתי. ולא עיינתי בילקוט יוסף השלם עם ההערות
בילקו"י (שם סע’ סא) כתב להקל לטגן נקניק צמחוני בחמאה – אף במקומות ציבוריים, משום שמלבד שנקניק פרווה מצוי, יש תרי דרבנן: א. שהתורה אסרה בישול ולא טיגון, ב. שהתורה אסרה חלב - וחמאה אינה בכלל זה [אולם סיים שהמחמיר תבא עליו ברכה, וכנראה הוא מפני שבשתיהם רוב הפוסקים חולקים - וס"ל דהוא דאורייתא].
סגי נהור כתב:עזריאל ברגר כתב:בארה"ק, בהכשרים המהודרים - נראה לי שיותר מצוי פרווה מאשר בשרי.
בארה"ב - נראה שלא שמעו את שמעו של המושג "נקניקיה פרווה"...
גם בארצנו רק הציבור החרדי מכיר את המושג, אולי אפילו רק החרדי-אשכנזי.
בציבור הכללי איש אינו יודע נקניקיות פרווה מהם. אולי טבעונים.
כדכד כתב:סגי נהור כתב:עזריאל ברגר כתב:בארה"ק, בהכשרים המהודרים - נראה לי שיותר מצוי פרווה מאשר בשרי.
בארה"ב - נראה שלא שמעו את שמעו של המושג "נקניקיה פרווה"...
גם בארצנו רק הציבור החרדי מכיר את המושג, אולי אפילו רק החרדי-אשכנזי.
בציבור הכללי איש אינו יודע נקניקיות פרווה מהם. אולי טבעונים.
איני חושב שזה נכון
נקניקיות פרווה שונות גם בריחם ובטעמם ויש כאלה שמעדיפים אותן בלי קשר לבב"ח.
אולי הציבור הכללי אינו מכיר את המלה "פרווה" אז יקראו לזה "צמחיות" או "נקניקיות סויה".
יאיר1 כתב:זה מדהים.
אדון כדכד מכיר כמה חילונים שמכירים נקנקיות פרווה/צמחיות - או בכל שם שיכונו???
מכיר חילוני אחד....
אני מכיר מעט חילונים 40 50 איש ש 100% מהם לא הכירו נקניק שאינו בשרי!!!
סגי נהור אומר בערך כמוני.
אז מה אתה טוען?!
אתה טוען מה שאתה חושב מסברא, וזו סברא טובה. אבל בפועל היא לא נכונה!
בברכה המשולשת כתב:לא הבנתי.
וכי חברת טבעול (למיטב זכרוני זה שם החברה שמייצרת את זה) מוכרת רק לציבור שומרי המצוות?
(אני אישית לא אוכל שום מוצר כזה, כי זה לא בריא, אבל למיטב ידיעתי יש לזה בהחלט שוק, הן אצל צמחונים מסויימים והן אצל מי שאוהב את הטעם של החומרים שכניסים לזה והן אצל מי שטועה לחשוב שזה בריא יותר מבשרי וכו')
לבי במערב כתב:לפענ"ד:
א) בפשטות - חלב שקדים, בזמן השו"ע, הי' שכיח פחות מחלב סוי' כיום.
ב) שמא אפ"ל שחיוב שלילת 'מראית עין' נקבע כלפי השכיחות בקרב שותומ"צ, דבשופטני ורשיעי לא עסקינן. וילע"ע.
לבי במערב כתב:לפענ"ד:
א) בפשטות - חלב שקדים, בזמן השו"ע, הי' שכיח פחות מחלב סוי' כיום.
ב) שמא אפ"ל שחיוב שלילת 'מראית עין' נקבע כלפי השכיחות בקרב שותומ"צ, דבשופטני ורשיעי לא עסקינן. וילע"ע.
יאיר1 כתב:אנ
חברת טבעול לא מוכרת רק לשומרי תורה, אבל מבחינת היקף התפוצה באחוזים התפוצה הגדולה היא בקרב שומרי התורה.
כנס לסופר באזור חילוני ותספר לי כמה מוצרי טבעול מצאת שם.
?!
עזריאל ברגר כתב:לגבי חלב שקדים - ידוע לי איך להכין אותו (בכלים מודרניים!), ומדובר בטירחא רבה(!), כך שברור לי שזה לא היה דבר שכיח...
יאיר1 כתב:עזריאל ברגר כתב:לגבי חלב שקדים - ידוע לי איך להכין אותו (בכלים מודרניים!), ומדובר בטירחא רבה(!), כך שברור לי שזה לא היה דבר שכיח...
זה בדיוק הענין. בכלים פרמטיביים זה היה מאד פשוט, בדיוק כמו חליבת פרה, אלא שהאומנות נשכחה [-כמובן בדרך אפשר, מי יודע כיצד היה אומנותם בזה??]
אגב שתף אותנו איך מכינים את זה -בין כך האשכול כבר מלא בדיונים שחורגים מהשאלה ההלכתית, שלא נענתה כאן דיי הצורך.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 100 אורחים