בספר 'אור התורה' של ה'צמח צדק', פרשת פינחס עמ' א'רב, נרשם בשולי הגליון:
"ע' מדרש ס"פ וירא ח' בני הגבירות, ועלק"ת שם.
והנה, י"ב חדשים כנגד י"ב שבטים. א"כ י"ל, ח' חדשים הראשונים כנגד בני הגבירות, וד' האחרונים כנגד בני שפחות.
לכן אין בהם יו"ט, ומדברי סופרים חנוכה ופורים ע"ד יעוד האמה.
אך י"ל בתורה ס"פ נשא, גד ביום השישי להיותו דגל ראובן, א"כ י"ל גם בחדשים כן".
ואשמח למי שיצליח לבאר לי את כוונת הדברים, בעיקר הסיפא של הדברים שהדגשתי.