עושה חדשות כתב:עזריאל ברגר כתב:א. הוא כמובן לא יכול להיות "אונס".עושה חדשות כתב:הקנס של אונס ומפתה, האם זה גם במקרה שהנערה היא זאת שפיתתה את הבועל?
ב. קנס המפתה - הוא לאביה, ואין לה רשות למחול עליו, ולכאורה עדיין יכול אביה לתבוע את הבועל.
לא שאלתי מצד מחילה, אלא שמא אין דין קנס כאשר היא יזמה את כל הענין, ולכן הזכרתי את אונס כדי להבחין שיש פה ג' דרגות, או שהוא אנס או שהוא פיתה או שהוא אפילו לא פיתה.
בכתובות לב,א "אפי' תימא אחותו נערה ביתומה ומפותה" - ממה שהצריכו "יתומה" משמע שאפילו אם היא פיתתה אותו הוא חייב בקנס לאביה.
ושם לט,א "אי הכי מפותה נמי אמר רב נחמן אמר רבה בר אבוה משל דמפותה למה הדבר דומה לאדם שאמר לחבירו קרע שיראין שלי והפטר שלי דאבוה נינהו" - גם מזה משמע לכאורה שאין גופה של הנערה ברשותה, ואין שום מצב שהבועל יהיה פטור מהתשלום.