בברכה המשולשת כתב:
מצ"ב מש"כ בכל זה בס"ד בספרי (הועלה בעבר ונכב"ב)
רפרפתי. לענין השאלה הנ"ל כת"ר מחלק שם כך:
החילוק הנ"ל אינו תקף בייחס ל'דור ישרים' למשל.
בברכה המשולשת כתב:
מצ"ב מש"כ בכל זה בס"ד בספרי (הועלה בעבר ונכב"ב)
דעת ותבונה כתב:בברכה המשולשת כתב:
מצ"ב מש"כ בכל זה בס"ד בספרי (הועלה בעבר ונכב"ב)
רפרפתי. לענין השאלה הנ"ל כת"ר מחלק שם כך:
החילוק הנ"ל אינו תקף בייחס ל'דור ישרים' למשל.
דעת ותבונה כתב:שמעתי מידיד בירושלים, מעשה שהיה.
נבדק והמתין לתשובה. היתה איזושהי בעיה עם הטלפון, ולא חזרו אליו עם תשובה.
לאחר שנלאה מלהמתין, התקשר למוקדים וטרטר אותם לברר מה עם התשובה שלו.
התשובה שקיבל לבסוף: חיובי.
למה לא התקשרתם? התקשרנו, לא ענו, יש בעיה עם המספר.
והשאלה ששאלני ידידי: מדוע אנשי זק"א (או גויים) שנסעו בשבת להודיע על תשובות, לא נסעו להודיע? האם המחלה פחות מסוכנת בימות החול?
עתניאל בן קנז כתב:דעת ותבונה כתב:שמעתי מידיד בירושלים, מעשה שהיה.
נבדק והמתין לתשובה. היתה איזושהי בעיה עם הטלפון, ולא חזרו אליו עם תשובה.
לאחר שנלאה מלהמתין, התקשר למוקדים וטרטר אותם לברר מה עם התשובה שלו.
התשובה שקיבל לבסוף: חיובי.
למה לא התקשרתם? התקשרנו, לא ענו, יש בעיה עם המספר.
והשאלה ששאלני ידידי: מדוע אנשי זק"א (או גויים) שנסעו בשבת להודיע על תשובות, לא נסעו להודיע? האם המחלה פחות מסוכנת בימות החול?
בלשון היומונים.
לאו פיקוח נפש הוא דחמיר, חילול שבת הוא דזיל...
(עכ"פ ביחס לאנשי זק"א - בלי הכללות, כמובן)
עתניאל בן קנז כתב:דעת ותבונה כתב:שמעתי מידיד בירושלים, מעשה שהיה.
נבדק והמתין לתשובה. היתה איזושהי בעיה עם הטלפון, ולא חזרו אליו עם תשובה.
לאחר שנלאה מלהמתין, התקשר למוקדים וטרטר אותם לברר מה עם התשובה שלו.
התשובה שקיבל לבסוף: חיובי.
למה לא התקשרתם? התקשרנו, לא ענו, יש בעיה עם המספר.
והשאלה ששאלני ידידי: מדוע אנשי זק"א (או גויים) שנסעו בשבת להודיע על תשובות, לא נסעו להודיע? האם המחלה פחות מסוכנת בימות החול?
בלשון היומונים.
לאו פיקוח נפש הוא דחמיר, חילול שבת הוא דזיל...
(עכ"פ ביחס לאנשי זק"א - בלי הכללות, כמובן)
נוטר הכרמים כתב:באחד היומונים היה כתוב שאותם אלו שמחפשים עכשיו תפילה במנין, בימים כתיקונם לא מהדרים אחר מנין.
על מי בדיוק הכוונה. מישהו מכיר יהודי אחד כזה?
מקדש מלך כתב:עתניאל בן קנז כתב:דעת ותבונה כתב:שמעתי מידיד בירושלים, מעשה שהיה.
נבדק והמתין לתשובה. היתה איזושהי בעיה עם הטלפון, ולא חזרו אליו עם תשובה.
לאחר שנלאה מלהמתין, התקשר למוקדים וטרטר אותם לברר מה עם התשובה שלו.
התשובה שקיבל לבסוף: חיובי.
למה לא התקשרתם? התקשרנו, לא ענו, יש בעיה עם המספר.
והשאלה ששאלני ידידי: מדוע אנשי זק"א (או גויים) שנסעו בשבת להודיע על תשובות, לא נסעו להודיע? האם המחלה פחות מסוכנת בימות החול?
בלשון היומונים.
לאו פיקוח נפש הוא דחמיר, חילול שבת הוא דזיל...
(עכ"פ ביחס לאנשי זק"א - בלי הכללות, כמובן)
שמעתי פעם מרב אחד בהקשר לשאלות חילול שבת מחשש פיקוח נפש ביולדת וכיוצא בו, שדבר ראשון כדאי להתבונן כמה כסף היינו משקיעים במניעת הסיכון הזה בימי החול...
לא ידוע לי הק' מקור בספרי הפוסקים לקריטוריונים כאלו, וכמדומה שמפורש אחרת.עתניאל בן קנז כתב:קריטוריון זה מעורר מחשבות נוגות אודות הגדרת ההשתדלות הנצרכת ל'פיקוח נפש', בכדי לדחות כל מיני מצוות התורה.מקדש מלך כתב:שמעתי פעם מרב אחד בהקשר לשאלות חילול שבת מחשש פיקוח נפש ביולדת וכיוצא בו, שדבר ראשון כדאי להתבונן כמה כסף היינו משקיעים במניעת הסיכון הזה בימי החול...
עושה חדשות כתב:לא ידוע מקור בספרי הפוסקים לקריטוריונים כאלו, וכמדומה שמפורש אחרת.עתניאל בן קנז כתב:קריטוריון זה מעורר מחשבות נוגות אודות הגדרת ההשתדלות הנצרכת ל'פיקוח נפש', בכדי לדחות כל מיני מצוות התורה.מקדש מלך כתב:שמעתי פעם מרב אחד בהקשר לשאלות חילול שבת מחשש פיקוח נפש ביולדת וכיוצא בו, שדבר ראשון כדאי להתבונן כמה כסף היינו משקיעים במניעת הסיכון הזה בימי החול...
עושה חדשות כתב:לא ידוע לי הק' מקור בספרי הפוסקים לקריטוריונים כאלו, וכמדומה שמפורש אחרת.עתניאל בן קנז כתב:קריטוריון זה מעורר מחשבות נוגות אודות הגדרת ההשתדלות הנצרכת ל'פיקוח נפש', בכדי לדחות כל מיני מצוות התורה.מקדש מלך כתב:שמעתי פעם מרב אחד בהקשר לשאלות חילול שבת מחשש פיקוח נפש ביולדת וכיוצא בו, שדבר ראשון כדאי להתבונן כמה כסף היינו משקיעים במניעת הסיכון הזה בימי החול...
דעת ותבונה כתב:יעקב בורלשטיין כתב:כמדומה שאין זה כלל בגדר מיעוט, שהרי איננו זורקים אבן ש2.5 אחוז שהיא תפגע, אלא זורקים מאה אבנים שיהרגו 2.5 מהאנשים
בדיוק כפי שאנו נותנים הוראה גורפת לרוב המעוברות לצום ביום הכיפורים, למרות שהוראה גורפת כוללת גם אותן נשים מן האחוז הקטן שאצלן הדבר יגרום להפלה, והיחיד שהתיר בזאת הוא הגרי"י פישר כידוע.
מקדש מלך כתב:עושה חדשות כתב:לא ידוע מקור בספרי הפוסקים לקריטוריונים כאלו, וכמדומה שמפורש אחרת.עתניאל בן קנז כתב:קריטוריון זה מעורר מחשבות נוגות אודות הגדרת ההשתדלות הנצרכת ל'פיקוח נפש', בכדי לדחות כל מיני מצוות התורה.מקדש מלך כתב:שמעתי פעם מרב אחד בהקשר לשאלות חילול שבת מחשש פיקוח נפש ביולדת וכיוצא בו, שדבר ראשון כדאי להתבונן כמה כסף היינו משקיעים במניעת הסיכון הזה בימי החול...
ברור שאין היתר לדחות פיקו"נ בגלל שבחול היה פושע ולא עביד עקב איבוד ממונו.
הכוונה היא לדברים רחוקים מאוד, כמו שתי מלווים ליולדת בגלל "צורך נפשי" וכדומה טענות מעניינות, שאז אומר השכל, הרי בחול לא היית מוכן להוציא על כך מאתיים שקל, ואיך תעשה מזה כעת פיקו"נ? כלומר זה מדד מסוים לבדיקה האם מדובר בכלל בפיקו"נ, או סתם ככה שיהיה...
נוטר הכרמים כתב:עתניאל בן קנז כתב:דעת ותבונה כתב:שמעתי מידיד בירושלים, מעשה שהיה.
נבדק והמתין לתשובה. היתה איזושהי בעיה עם הטלפון, ולא חזרו אליו עם תשובה.
לאחר שנלאה מלהמתין, התקשר למוקדים וטרטר אותם לברר מה עם התשובה שלו.
התשובה שקיבל לבסוף: חיובי.
למה לא התקשרתם? התקשרנו, לא ענו, יש בעיה עם המספר.
והשאלה ששאלני ידידי: מדוע אנשי זק"א (או גויים) שנסעו בשבת להודיע על תשובות, לא נסעו להודיע? האם המחלה פחות מסוכנת בימות החול?
בלשון היומונים.
לאו פיקוח נפש הוא דחמיר, חילול שבת הוא דזיל...
(עכ"פ ביחס לאנשי זק"א - בלי הכללות, כמובן)
באחד היומונים היה כתוב שאותם אלו שמחפשים עכשיו תפילה במנין, בימים כתיקונם לא מהדרים אחר מנין.
על מי בדיוק הכוונה. מישהו מכיר יהודי אחד כזה?
נוטר הכרמים כתב:אוהב עמו,
בסדר, אז מצאת אחד כזה.
זה שונה במהות מכל הכפשה והשמצה שיש בתקשורת החילונית על החרדים?
יש לך ביקורת ואתה סבור שזה מצוה הבאה בעבירה, שזה זלזול, פשיעה, קלות ראש, ניחא,
אבל לבוא ולטעון כפי שזה משתמע שחתך ניכר מן האנשים הללו פחות מקפיד על תפילה במנין בימים כתיקונם,
זו הזיה במקרה הטוב, ורשעות במקרה הפחות טוב.
נוטר הכרמים כתב:אוהב עמו,
בסדר, אז מצאת אחד כזה.
זה שונה במהות מכל הכפשה והשמצה שיש בתקשורת החילונית על החרדים?
יש לך ביקורת ואתה סבור שזה מצוה הבאה בעבירה, שזה זלזול, פשיעה, קלות ראש, ניחא,
אבל לבוא ולטעון כפי שזה משתמע שחתך ניכר מן האנשים הללו פחות מקפיד על תפילה במנין בימים כתיקונם,
זו הזיה במקרה הטוב, ורשעות במקרה הפחות טוב.
ברזילי כתב:לא רציתי לכתוב כי מדובר בזכרון מלפני שנים. כעת חפשתי ומצאתי את הענין באסיא (נג-נד עמ' 100) אך אכתוב לפי מה ששמעתי, בתיאור "צבעוני" יותר.
אמ"ן הצליח ליירט קו תשדורות בין שגרירות איראן באחת ממדינות אפריקה לבין טהרן, ולפענח את הצופן בו השתמשו. חייל הופקד על מעקב התשדורות פענוחן ותרגומן באופן שוטף. פענוח התשדורות המוצפנות היה כרוך בחילול שבת. מטבע הדברים, מרבית התשדורות עסקו בנושאים אדמיניסטרטיביים, או כאלה שאין להם שום נגיעה לישראל. החייל סבר שברגע שהוא מזהה שהתשדורת עוסקת בענין נייטרלי אסור לו להמשיך בפענוח בשבת, ורצה להניח תשדורות אלה למוצ"ש. מפקדיו הורו לו לפענח את כל השדרים, והוסיפו כי הם סומכים על שיקול דעתו אם יש הצדקה להעביר את המידע הלאה בשבת עצמה, אך רק לאחר שיפענח. החייל פנה לרממ"פ שלא רצה להכריע בדבר בעצמו, והם פנו יחד לגרשז"א.
הגרשז"א הכריע שעליו לפענח כל תשדורת, ולו בסבירות נמוכה מאד שיש בה סרך פיקוח נפש, מן הטעם שכאשר מדובר בפיקוח נפש של רבים, אפילו חשש קטן מאד שכלפי אדם בודד אסור לחלל עליו את השבת נתפס כסכנה. מנהיג שיסכן את מדינתו באותה רמת סיכון שמותר לכל אדם לקחת בחייו הפרטיים ייחשב כמופקר. כשסיפר לי את המעשה תאר לי רממ"פ (באופן חי ובהדגמה...) כיצד תפס הגרשז"א בדש חליפתו ואמר לו בהתרגשות "אתה תיקח על עצמך אחריות על מדינה שלמה ???"
אחד היה זקוק לדעת האם בדיקתו יצא שלילית או חיובית רח''ל. והוא התקשר לקופ''ח או לפיקוד העורף.. בקיצור למי שאחראי על זה. וזה היה ביום העצמאות שלהם.... ואמרו לו.. שהיום לא עובדים ואין תשובות
.. ומאוד מזעזע ..שבשבת ויו''ט הם אומרים 'משרד הבריאות' 'ביחד עם החברה הנקראים חרדים ורבותיהם'. שחייבים להשאיר את הטלפון פתוח עקב שאם יתקשרו להודיע שאתה חיובי לנגיף ומחויב בידוד או רק מחויב בידוד אז שלא יהיה עיכובים. ושהם לא ידביקו אחרים חלילה וכ''ו.. ומה קרה פתאום שלא.. שזה החג שלהם אז לא .. אז. אין תשובות ו'פיקוח נפש'?!
אבל כשזה מגיע לשבת וליו''ט.. אז חייבים כזה 'פיקוח נפש'
תוכן כתב:אין שום ספק בעולם שצריך לחלל שבת מפני הקורונה ... ומי שאומר אחרת, אינו אלא מן המתמיהים.
עזריאל ברגר כתב:לא כל חולה-קורונה יש בו ספק נפשות.
וכבר היו לדוגמא מי שהציעו שאם בחור ישיבה מתוך קפסולה נדבק - שימשיכו כל חבריו להיות עמו בקפסולה, ואם ידבקו - ידבקו...
חזור אל “מנע מגיפה מנחלתך - הקורונה והשלכותיה”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 50 אורחים