במבט כללי קשה ביותר להבין את מבנה פסוקי הספר, וחלוקת המצוות בתוכה,
יש המחלקים את הספר לפי כמה נאומים שנשא משרע"ה, או על פי סדר עשרת הדברות, וכיו"ב.
אשמח לכל מאמר עניני בנושא, או הפניות לספרים וכיו"ב שמבארים ו'עושים סדר' במשמעות הדברים והמצוות.
חרסון כתב:להעיר:
יבמות ד א: אמר רב יוסף אפילו למאן דלא דריש סמוכים בעלמא במשנה תורה דריש.
(ואמנם בתוס' שם ביארו באו"א, אבל ראה הגהות ר' בצלאל מרנשבורג על הדף:)
ספרים וועלט כתב:חרסון כתב:להעיר:
יבמות ד א: אמר רב יוסף אפילו למאן דלא דריש סמוכים בעלמא במשנה תורה דריש.
(ואמנם בתוס' שם ביארו באו"א, אבל ראה הגהות ר' בצלאל מרנשבורג על הדף:)
אדרבה דווקא דברי התוספות שייכים לנושא שלנו. במשנה תורה הכל מוכח ומופנה, עייש"ה.
חרסון כתב:ספרים וועלט כתב:חרסון כתב:להעיר:
יבמות ד א: אמר רב יוסף אפילו למאן דלא דריש סמוכים בעלמא במשנה תורה דריש.
(ואמנם בתוס' שם ביארו באו"א, אבל ראה הגהות ר' בצלאל מרנשבורג על הדף:)
אדרבה דווקא דברי התוספות שייכים לנושא שלנו. במשנה תורה הכל מוכח ומופנה, עייש"ה.
אני לא בטוח שלסדר הלכתי כוונת פותח האשכול. ולעניין 'משמעות' שייכים לכאורה יותר דברי ראב"ן. אבל אדרבא, ייש"כ.
איש בער כתב:במבט כללי קשה ביותר להבין את מבנה פסוקי הספר, וחלוקת המצוות בתוכה,
יש המחלקים את הספר לפי כמה נאומים שנשא משרע"ה, או על פי סדר עשרת הדברות, וכיו"ב.
אשמח לכל מאמר עניני בנושא, או הפניות לספרים וכיו"ב שמבארים ו'עושים סדר' במשמעות הדברים והמצוות.
איש בער כתב:במבט כללי קשה ביותר להבין את מבנה פסוקי הספר, וחלוקת המצוות בתוכה,
יש המחלקים את הספר לפי כמה נאומים שנשא משרע"ה, או על פי סדר עשרת הדברות, וכיו"ב.
אשמח לכל מאמר עניני בנושא, או הפניות לספרים וכיו"ב שמבארים ו'עושים סדר' במשמעות הדברים והמצוות.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 104 אורחים