בפרק א, פסוק כז הוער כך: "בְאָהֳלֵיכֶם - יש אומרים שהאל"ף בקמץ קטן. ויש אומרים שהאל"ף בקמץ גדול".
אחד מעיר כתב:היבטים לשוניים דברים תשף
כֹּֽה־אָמַ֞ר יְיָ֣ צְבָא֗וֹת צ֣וֹם הָרְבִיעִ֡י וְצ֣וֹם הַחֲמִישִׁי֩ וְצ֨וֹם הַשְּׁבִיעִ֜י וְצ֣וֹם הָעֲשִׂירִ֗י יִהְיֶ֤ה לְבֵית־יְהוּדָה֙ לְשָׂשׂ֣וֹן וּלְשִׂמְחָ֔ה וּֽלְמֹעֲדִ֖ים טוֹבִ֑ים וְהָאֱמֶ֥ת וְהַשָּׁל֖וֹם אֱהָֽבוּ:
א"כ, צ"ל:אחד מעיר כתב:בהברה ספרדית veaolekhem
אכן כך?בְאָהֳלֵיכֶם - יש אומרים שהה"א בקמץ קטן. ויש אומרים שהה"א בקמץ גדול.
לבי במערב כתב:א"כ, צ"ל:אכן כך?בְאָהֳלֵיכֶם - יש אומרים שהה"א בקמץ קטן. ויש אומרים שהה"א בקמץ גדול.
לבי במערב כתב:אך הלא הרב 'אחד מעיר' כתב כי מדובר בהגי' כ'veaolekhem'; ושמא היינו למסקנא דמילתא.
אחד מעיר כתב:ברוך דיין האמת. ידידנו המהנדס רב הפעלים ר' יעקב לוינגר ז"ל שבק חיים לכל חי בשבוע שעבר (פרשת במדבר תשף). הוא היה מהמנויים הראשונים על הגיליון. הערותיו ליווני כמעט כל הזמן. בכמה דברים קיבלתי את עצתו. רגיל הייתי לסיים במלים 'איני אומר קבלו דעתי', הוא טען שזה מיותר ומובן מאליו, הוא ביקש שאכתוב לפי כללי הכתיב של האקדמיה.
הוא פרסם על חילופי הקריאה במעשה ראובן, ועל ה ליי תגמלו בפרשת האזינו בעקבות מה שהובא אצלנו.
גם טבלת חילופי ההטעמה בין הטעם העליון והתחתון באו בעקבות הפרסום אצלנו. זכורני ששלחתי אליו את מאמרו של הר' מרדכי ברויאר בספרו כא"צ והנוסח המקובל של המקרא, ועיין גם במאמרים אחרים כמו של ר' יעקב לויפר ודברי חברי אקדמיה פרופ' יוסף עופר ועוד.
כשהזכרתי עדות על נוסח כתר ארם-צובה מר' יעקב ספיר ז"ל בשם מאורות נתן. ואחרי שבירר שכל אלה הובאו באחת מחוברות לשוננו בעריכת ד"ר רפאל זר נר"ו. הוא לא נח ולא שקט עד שמאמר זה עלה לאתר 'דעת', ובהזדמנות זו עלו לאתר דעת עוד עדיות מרשימות יהושוע קמחי ז"ל בשליחות הרב שכנא ילין ז"ל.
לפניכם דיון שבא בעקבות הערותיו על גליון מגילת אסתר משנת סז.
מומחיותו בענינים הקשורים לחישובים חשבוניים כמו קידוש החודש קביעות השנה לפי המולד זמני זריחה ושקיעה וכד' היו לשם דבר. הוא קיבל על זה פניות מרחבי העולם. יהי זכרו ברוך.
אחד מעיר כתב:
הודעה מטעם תורת הקורא
לרבים השואלים לגבי גליונות 'תורת הקורא' על פרשיות האזינו וזאת הברכה והמועדים - כיון שבשנה שעברה לא יצאו גליונות על פרשיות 'האזינו' ו'וזאת הברכה', והשנה איננו עובדים על הוצאת גליונות אלא שוקדים ועמלים על כתיבת ועריכת הספר, לכן לעת עתה אין גליונות על פרשיות אלו.
אנו תקווה שבחודשים הקרובים בעז"ה יצא הספר לאור בשלמותו, ושם יובא גם על פרשיות 'האזינו' ו'וזאת הברכה', יחד עם קריאות המועדים ההפטרות והמגילות.
יוצא פוניבז' כתב:אחד מעיר כתב:
הודעה מטעם תורת הקורא
לרבים השואלים לגבי גליונות 'תורת הקורא' על פרשיות האזינו וזאת הברכה והמועדים - כיון שבשנה שעברה לא יצאו גליונות על פרשיות 'האזינו' ו'וזאת הברכה', והשנה איננו עובדים על הוצאת גליונות אלא שוקדים ועמלים על כתיבת ועריכת הספר, לכן לעת עתה אין גליונות על פרשיות אלו.
אנו תקווה שבחודשים הקרובים בעז"ה יצא הספר לאור בשלמותו, ושם יובא גם על פרשיות 'האזינו' ו'וזאת הברכה', יחד עם קריאות המועדים ההפטרות והמגילות.
עברו כבר 3 שנים...
למישהו יש מידע מה קורה שם?
ומה עם פרשיות האזינו - וזאת הברכה?
אחד מעיר כתב:לגבי העניין האחרון
אפנה בלי נדר לעורך
אני מקווה לקבל תשובה מספקת
אבל ממש מגעיל אותי שהכותבים מציינים מתי קיבלו תשובה ממנו ומציינים את תאריך הנוצרים!!
בלי לדון אם בעיה הלכתית, איפה הכבוד שלנו? מה זה 2020? איזו מפלצת היא זו??
כדכד כתב:אחד מעיר כתב:לגבי העניין האחרון
אפנה בלי נדר לעורך
אני מקווה לקבל תשובה מספקת
אבל ממש מגעיל אותי שהכותבים מציינים מתי קיבלו תשובה ממנו ומציינים את תאריך הנוצרים!!
בלי לדון אם בעיה הלכתית, איפה הכבוד שלנו? מה זה 2020? איזו מפלצת היא זו??
יש לדון לכף זכות
כשכותבים באינטרנט, במייל או במערך ההודעות שכאן וכל כיו"ב אז אוטומטית התאריך הנכתב הוא התאריך שלהם. לכן זה מה שראו הכותבים וציינוהו
אחד מעיר כתב:לגבי העניין האחרון
אפנה בלי נדר לעורך
אני מקווה לקבל תשובה מספקת
אבל ממש מגעיל אותי שהכותבים מציינים מתי קיבלו תשובה ממנו ומציינים את תאריך הנוצרים!!
בלי לדון אם בעיה הלכתית, איפה הכבוד שלנו? מה זה 2020? איזו מפלצת היא זו??
אחד מעיר כתב:סוכות פא וזאת הברכה תשף
שבת שלום חג שמח וכל הישועות
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 11 אורחים