אליהוא כתב:היו עוד צרות לעם ה' בין חורבן הבית לשואה.
ראה למשל כאן http://www.otzar.org/wotzar/Book.aspx?15096& ג' כרכים.
לייטנר כתב:אליהוא כתב:היו עוד צרות לעם ה' בין חורבן הבית לשואה.
ראה למשל כאן http://www.otzar.org/wotzar/Book.aspx?15096& ג' כרכים.
אמת, אך מעולם לא היה אסון כה גדול (ר' קלמן קלונימוס מפיאסצנה).
הערתך מזכירה לי את ספרו הנרגש של אברהם אשר פיינשטיין על עשרות נרצחים בפינסק במלחמת העולם הראשונה 'מגילת פורענות'. ספר שנקרא באור אחר עם הידיעה כי פינסק היהודית הושמדה כליל חצי יובל מאוחר יותר, ברצח של אלפי יהודים.
גם הצצה למקום ההוצאה ושנת ההוצאה של הספר מעניינת - א"י (ת"א) תרפ"ט (!).
חכם באשי כתב:הספר הנקרא 'יוסיפון' התחבר במאה העשירית לערך, באיטליה, ככל הנראה.
מחברו לא ראה את החורבן שקדם לו בכ-900 שנה, אלא שאב דבריו מספרי יוסיפוס פלאביוס ומקורות שונים.
ואכן, אני יודע מהמקובל אצלנו על ספר יוסיפון, אך מה אעשה שקביעת החוקרים שכנעה אותי יותר, עיינו למשל במבואו של פלוסר למהדורתו החדשה של יוסיפון. (הדברים האחרונים 'יקפיצו' כמה, אך האמת אהובה יותר מכל)
יתר10 כתב:לייטנר כתב:אליהוא כתב:היו עוד צרות לעם ה' בין חורבן הבית לשואה.
ראה למשל כאן http://www.otzar.org/wotzar/Book.aspx?15096& ג' כרכים.
אמת, אך מעולם לא היה אסון כה גדול (ר' קלמן קלונימוס מפיאסצנה).
הערתך מזכירה לי את ספרו הנרגש של אברהם אשר פיינשטיין על עשרות נרצחים בפינסק במלחמת העולם הראשונה 'מגילת פורענות'. ספר שנקרא באור אחר עם הידיעה כי פינסק היהודית הושמדה כליל חצי יובל מאוחר יותר, ברצח של אלפי יהודים.
גם הצצה למקום ההוצאה ושנת ההוצאה של הספר מעניינת - א"י (ת"א) תרפ"ט (!).
האדמו"ר מליובאוויץ זצ"ל טען שבמסעי הצלב עם ישראל היה במצב יותר חמור מהשואה, בגלל שבשנות השואה רק יהודי אירופה היו תחת הצורר הנאצי והיישוב הארצי ישראלי וכן יהודי ארה"ב לא היו בסכנה, משא"כ במסעי הצלב שאז כל פזורות ישראל היו במיצר
יתר10 כתב:לייטנר כתב:אליהוא כתב:היו עוד צרות לעם ה' בין חורבן הבית לשואה...
אמת, אך מעולם לא היה אסון כה גדול (ר' קלמן קלונימוס מפיאסצנה)...
האדמו"ר מליובאוויץ זצ"ל טען שבמסעי הצלב עם ישראל היה במצב יותר חמור מהשואה, בגלל שבשנות השואה רק יהודי אירופה היו תחת הצורר הנאצי והיישוב הארצי ישראלי וכן יהודי ארה"ב לא היו בסכנה, משא"כ במסעי הצלב שאז כל פזורות ישראל היו במיצר
חכם באשי כתב:בברכה -
יותר מדוייק: בזמן מסעי הצלב, רוב מניינו ובניינו של העם היהודי לא היה במיצר.
תולעת ספרים07 כתב:ביביע אומר יש תשובה אם בת"ב חייבים בתלמוד תורה.
בברכה המשולשת כתב:יש רק להעיר, שהשנה שתשעה באב נדחה ות"ב בשבת, יש פוסקים רבים שבשבת זו ערב הצום יש ללמוד כרגיל.
הא לחמא עניא כתב:תולעת ספרים07 כתב:ביביע אומר יש תשובה אם בת"ב חייבים בתלמוד תורה.
ידוע כבר על המחלוקת בין הרב אלישיב לחתנו ר' חיים, בזמן שהרב אלישיב ישב שבעה על אשתו הרבנית, אם יש חיוב ת"ת לאבל ויכול ללמוד דברים הרעים, או שיש לו פטור בת"ת ורשאי ללמוד בדברים הרעים באם רצונו בכך.
הרב אלישיב אחז שיש חיוב ת"ת ולכן לא אחז מזה לשבת כל היום ולקבל תנחומים, משא"כ חתנו ר' חיים סבר שיש פטור.
כמדומני שכל אחד הביא ראיות לשיטתו.
חזור אל “בין המצרים, תשעה באב וחמשה עשר באב”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 6 אורחים