ושמא יאמר אם הם יתחתנו האם תחזור אשת כל איש אליו אם היא תחיה עמו, או שכבר התיר המות את הנשואין?
נאמר כי גם זה כמו ששאל אחד החכמים האםי צטרכו אותם שיחיו להזאת מי נידה או לאו, וענו ואמרו לו כיון שיבוא עמהם משה רבינו פטורים אנו מלאמץ את מחשבתינו בכך.
וכך אני אומר בענין בהנישואין, לפי שאין דעתינו משגת אלא מצבינו, אבל אסור והתר בדבר שלא היה כמוהו כלל האם יבטלו לאותם שיחיו הנשויאין או לאו פטורים אנו מלטרוח בכך, כיון שיהו שם נביאים ותבונה.
אבל הנקודה הזו המופלאה כלומר העולם הבא הרי מעוט הוא שתמצא מי שעלה על דעתו בכלל, או שחשב בכך, או שנתבונן ביסוד הזה, או ששאל על אלו השמות על מה הם נאמרים, והאם זה הוא התכלית או אחת מאלו ההשקפות הקודמות היא התכלית, ויבדיל בין התכלית ובין הסבה המביאה על התכלית, ולא תמצא כלל מי ששואל על זה או מדבר בו, אלא שואלים בני אדם כולם יחידיהם והמוניהם היאך יקומו המתים ערומים או לבושים, והאם יקום באותם הבגדים עצמם אשר נקבר בהם ברקמתם וקשוטיהם ויופי תפירתם או בלבוש המכסה גופו בלבד. וכאשר יבוא המשיח האם ישוה בין העשיר והעני או שיהא בימיו החזק והחלש. והרבה מן השאלות הללו לעתים קרובות.
לענין כתב:תענית כ"ה א'.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 50 אורחים