תוכן כתב:ישר-אל ו-ישר-ון הם אותו שם, רק שהסיומת משתנה מ-אל ל-ון. שתי הסיומות מציינות תוספת כוח.
דרופתקי דאורייתא כתב:תוכן כתב:ישר-אל ו-ישר-ון הם אותו שם, רק שהסיומת משתנה מ-אל ל-ון. שתי הסיומות מציינות תוספת כוח.
בכתיב חסר דווקא (ולא בדקתי איך זה כתוב בתורה).
יש מקור לדבריך?
סיום של "ון" מורה על תוספת כח?
דרופתקי דאורייתא כתב:תוכן כתב:ישר-אל ו-ישר-ון הם אותו שם, רק שהסיומת משתנה מ-אל ל-ון. שתי הסיומות מציינות תוספת כוח.
בכתיב חסר דווקא (ולא בדקתי איך זה כתוב בתורה).
יש מקור לדבריך?
סיום של "ון" מורה על תוספת כח?
דרופתקי דאורייתא כתב:פעמים שכלל ישראל נקרא בשם "ישורון", מה ההבדל בניהם?
[/quote]ר_חיים_הקטן כתב:אנחנו רואים ששמות המלאכים רובם ככולם מסיימים או ב-אל או ב-ון.
לייטנר כתב:דרופתקי דאורייתא כתב:תוכן כתב:ישר-אל ו-ישר-ון הם אותו שם, רק שהסיומת משתנה מ-אל ל-ון. שתי הסיומות מציינות תוספת כוח.
בכתיב חסר דווקא (ולא בדקתי איך זה כתוב בתורה).
יש מקור לדבריך?
סיום של "ון" מורה על תוספת כח?
און = כח
אך לא עולה בדעתי דוגמא לכך בשם.
תוכן כתב:לייטנר כתב:דרופתקי דאורייתא כתב:תוכן כתב:ישר-אל ו-ישר-ון הם אותו שם, רק שהסיומת משתנה מ-אל ל-ון. שתי הסיומות מציינות תוספת כוח.
בכתיב חסר דווקא (ולא בדקתי איך זה כתוב בתורה).
יש מקור לדבריך?
סיום של "ון" מורה על תוספת כח?
און = כח
אך לא עולה בדעתי דוגמא לכך בשם.
גמרא סנהדרין איטמון סיגרון למשל. (וזה דלא כרד"ק גבי אישון.)
לייטנר כתב:
און = כח
אך לא עולה בדעתי דוגמא לכך בשם.
לכאורה בדיוק הפוך, תוספת "ון" מקטינה את המילה לדוג'
אישון העין - יש שפירשוהו מלשון אישון לילה מכיון שהוא שחור
והמצודת דוד כמדומני מפרש מלשון "איש קטן" (שאתה מביט בעין אדם אתה רואה עצמך בקטן) מכיוון שתוספת "ון" מקטינה.
וכן מסביר המהרש"א בסוטה ח: ששואלת הגמ' מהיכן נלמד מידה כנגד מידה גם בחצי סאה. ומתרצת מהפסוק "כי כל סאון סואן..." ומסביר המהרש"א ש"סאון" בא להקטין, כלומר ללמד חצי סאה.
וכן המהרש"א בחגיגה יד. ד"ה כורסיה כותב
ש"שבתון" בא להקטין !!! (פרשת שבוע האחרונה - שבת שבתון)
וא"כ צריך עיון עניין "ישורון" !
לייטנר כתב:דרופתקי דאורייתא כתב:תוכן כתב:ישר-אל ו-ישר-ון הם אותו שם, רק שהסיומת משתנה מ-אל ל-ון. שתי הסיומות מציינות תוספת כוח.
בכתיב חסר דווקא (ולא בדקתי איך זה כתוב בתורה).
יש מקור לדבריך?
סיום של "ון" מורה על תוספת כח?
און = כח
אך לא עולה בדעתי דוגמא לכך בשם.
כלומר, מצאנו שכינו את השם 'יעקב' בשם 'ישורון'; אך לא מצאנו שיעקב אבינו נקרא 'ישורון' אלא בתנא דבי אליהו: 'קָרָאתָ אֶת שְׁמוֹ יִשְׂרָאֵל וִישֻׁרוּן'.מיללער כתב:רמב"ן פרשת דברים: יְכַנּוּ יַעֲקֹב וְיִקְרְאוּ אוֹתוֹ יְשֻׁרוּן.
אונקלוס מתרגם 'ישרון' – 'ישראל'. ואף יונתן מתרגם 'אַל־תִּירָא עַבְדִּי יַעֲקֹב, וִישֻׁרוּן בָּחַרְתִּי בוֹ' – 'לֹא תִדְחַל עַבְדִּי יַעֲקֹב, וְיִשְׂרָאֵל דְּאִתְרְעֵיתִי בֵהּ'.תוכן כתב:'ישר־אל' ו'ישר־ון' הם אותו שם, רק שהסיומת משתנה מ'אל' ל'ון'. שתי הסיומות מציינות תוספת כוח.
שייף נפיק כתב:אכן לכאורה ישורון נמצא תמיד במעלתם של ישראל.
''ויהי בישורון מלך''. ''וישורון בחרתי בו''
''ומשמחתך ששמחת בו קראת את שמו ישראל וישורון'' (בנוסח תפילת 'לעולם יהא אדם')
''ישורון עמך ישיר חסדך בטוב לקח'' (יום כפור קטן) ועוד רבים.
ועיין בעץ יוסף (על תפילת לעולם יהא אדם) מה שכתב שהוא לשון יושר ובגימ' ישר ונאה. ובעיון תפילה שם ''ישר שבישרים''.
ואולי כל ענינו של תואר זה הוא על מעלתם של ישראל, ואינו רק שם עצם אלא שם תואר. ועיין.
דרופתקי דאורייתא כתב:פעמים שכלל ישראל נקרא בשם "ישורון", מה ההבדל בניהם?
שמעתי בזה פעם ביאור ע"ד הסוד, ואיני זוכר ביאור הדברים. ובעיקר ע"ד הפשט.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 66 אורחים