יוסף חיים אוהב ציון כתב:יעויין צל"ח שם
עליך עיננו כתב:ז"ל הר"נ ונ"ל שרצה המקום לזכות את ישראל בדינם ורצה לדון את ישראל בזמן שהוקבע לכפרה ולסליחה...
ואח"כ ממשיך שבאמת יש חי' בין צדיקים לבינונים שצריכים את יוהכ"פ עיי"ש..
וקשה מהיכ"ת שר"ה הוא יום סליחה? הרי ודאי שיום סליחה הוא יוהכ"פ לכולם וכי צדיקים אינם צריכים לעבור את יוהכ"פ?
ועוד, מה שכ' בהמשך דבריו שיש התחלה של ריצוי בר"ה על חטא העגל וזה נגמר ביוהכ"פ ..האם זה דברי קבלה הרי לא משמע כך בשום מקום (כל יום ר"ה לא מוזכר ענין התשובה כלל חוץ מרמזים ואסור בוידוי וכ'ו)
האם יש עוד מקורות לזה מלבד דבריו?
יוסף חיים אוהב ציון כתב:מצאתי כתוב
"בר"ה לא שייך לעסוק בחטאים, זה לא הנקודה עכשיו, בשביל זה היה לנו את חודש אלול, ויהיה זמן כל שאר ימי תשובה, עכשיו אנו באמצע המלכת ה' ולא מזכירים דברים כאלו. משל: למלך שביקש שיבנו לו כסא פאר שכשעולה על המדרגה הראשונה הכסא מפעיל מאוורר אוטומטי, ועולה למדרגה השניה ומוזיקה מתחילה להנעים בחדר, וכשעולה לשלישית מוגש לו כוס מיץ בטעם שיבקש, וכן הלאה. וחברת אומנים עבדה על הכסא הזה במשך שנים ארוכות, והביאה את הכסא למלך. המלך בתור הכרת תודה ארגן נשף גדול מאוד, והעניק לכל אומן טבעת זהב עם אבן יקרה. ופתאום באמצע הטכס העצום, בשעת חלוקת הטבעות קפץ אחד האומנים ואמר, אולי הכסא לא מספיק נקי אני חייב עכשיו ללכת לנקות אותו. המלך התמלא זעם, ואמר: "בשעה זאת שאני מחלק לך את הטבעת היקרה זה מה שאתה חושב, תנקה אותו אח"כ!". בדיוק אותו הדבר זה בר"ה, אנו לא עוסקים עכשיו בדברים קטנים, בחטא זה או אחר, עכשיו אנו עוסקים במהות ביום בריאת העולם, עכשיו העולם נידון באופן כולל, והתפילה והתיקון עכשיו הם כללים, על הדרך ועל ההכרה ש-ה' הוא מלכו של עולם."
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 18 אורחים