כמדומני שניתן 'להשלים' בעשי"ת.דרומי כתב:איך הוא מקיים 'התרת נדרים' לפי המנהג שמקיימים בער"ה?
יוסף בניהו כתב:יש לדון למי שנמצא בבידוד כמה קולות יתקע (במקרה שהוא יכול לתקוע, והוא לא מקשה על אחרים)
לכאורה הפוסקים כתבו שלחולה תוקעים שלושים וא"כ ה"ה לכל יחיד
אך יותר נראה לומר שהפוסקים באו לומר שדי לו בשלושים אבל אם ירצה לתקוע עוד להשלים למאה יכול
ולא מסתבר לומר שדין מאה תקיעות נתקן לציבור ולא ליחיד (ואינו דומה לתקיעות על סדר הברכות שנתקן דוקא לציבור)
ואין לאסור מצד תקיעות שלא לצורך שכתב הרמ"א כי סוף סוף זה לצורך
אשמח לשמוע חוות דעת החברים
צורב מתחיל כתב:אי אפשר לעשות התרת נדרים דרך הטלפון?
יוצא פוניבז' כתב:צריך להזכיר את ההלכה המפורשת לא להתפלל מוסף בג' שעות ראשונות (סוזק"ש בלוחות)
עזריאל ברגר כתב:סברתי פעם שדין מאה קולות שייך דווקא על סדר התפילה וכיו"ב ואינו שייך ליחיד כלל.
וגברו עלי חברי בראיות (ממטה אפרים ומעוד מקורות (בני יששכר, רדב"ז ועוד) שאכן יש ענין לשמוע מאה קולות, ואפילו לאשה אפשר לתקוע מאה קולות.
והסכמתי עימם.
יהודה בן יעקב כתב:עזריאל ברגר כתב:סברתי פעם שדין מאה קולות שייך דווקא על סדר התפילה וכיו"ב ואינו שייך ליחיד כלל.
וגברו עלי חברי בראיות (ממטה אפרים ומעוד מקורות (בני יששכר, רדב"ז ועוד) שאכן יש ענין לשמוע מאה קולות, ואפילו לאשה אפשר לתקוע מאה קולות.
והסכמתי עימם.
viewtopic.php?t=35929#top
יבנה כתב:https://forum.otzar.org/viewtopic.php?f=30&t=47156&p=658273#p658273
דרומי כתב:יש כבר אשכול בנושא הבידוד בר"ה ויש לאחד
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 27 אורחים