בקדיש יתום שלאחר קבלת שבת בראש השנה שחל בשבת כופלין"לעילא ולעילא" אף שעדיין יום, והטעם: כיון שקיבל על עצמו קדושת היום (קיצור הלכות מועדים להגר"ש דבילצקי זצ"ל)
יש לעיין האם התוספות שמקבל היא אף על ראש השנה או רק על שבת לפי המהרי"ל (סימן ל"ג) וז"ל: ויש שאין אוכלים ביום ערב ראש השנה סעודת ראש השנה מבעוד יום כדי שלא יוסיפו מחול על הקודש בהאי יו"ט משום דיומא דדינא הוא ועל זה תמהתי דהא כבר קדשהו בתפלה ושמא על הכוס עיקר דהוא דאוריתא עכ"ל