איש_ספר כתב:רב בעיירה ברוסיה - אוקראיינה, אח"כ בתל אביב. מחבר ספר
סגן שר האוצר בעברואיש_ספר כתב:קבלתי היום מנכדו מר עדי אמוראי ותשו"ח לו.
איש_ספר כתב:רבי שמעון אמוראי מחבר נחלת שמעון ב' חלקים
ערער בערבה כתב:הקדמת הספר מרטיטה.[במשך השנים האלה היו אלי בקשות מהרבה עיירות מרוסיא שרצו לקצוב לי הרבה שכירות שאהיה לרב אצלם אך תמיד יראתי לנסוע פן לא יהיו בני רבנים או פן לא יהיו מופלגי תורה אשר לחרפה היה במשפחתנו מי שלא יוכל ללמוד גפ"ת...]איש_ספר כתב:רבי שמעון אמוראי מחבר נחלת שמעון ב' חלקים
להגרא"ל האפט בעל דברי טעם, היה בן: הגאון ר' בן ציון האפט רבה של קליניצי. (נכדיו מספרים שהרב דסלר קיבל ממנו ממחשבת חב"ד). רב"צ האפט הוא חמיו של ר' בנימין מובשוביץ. נמצא שר"ש אמוראי היה דודו של ר' בנימין.גלאגוזים כתב:הרב איש ספר
הרב היא שיחתי רצה לנחש שאולי מדובר באחד הרבנים לבית מובשוביץ,
מעניין שאף שהניחוש לא צלח מ"מ קשר מסויים יש, שכן הרבנית אשת הג"ר בנימין
מובשוביץ זצ"ל רבה של הרצליה גם היא היתה למשפחת האפט.
האם הם היו גיסים?
איש_ספר כתב:עתה שמעתי שבין הת"ח שישבו שם בישיבה היה ר' ישראל חיים צימרמן, מחבר כמה ספרים ורב בית הכנסת בת"א. לדברי המספר הוא היה הרב החסידי היחיד בין שאר החכמים.
איש_ספר כתב:עתה שמעתי שבין הת"ח שישבו שם בישיבה היה ר' ישראל חיים צימרמן, מחבר כמה ספרים ורב בית הכנסת בת"א. לדברי המספר הוא היה הרב החסידי היחיד בין שאר החכמים.
איש_ספר כתב:ו. רבי יחיאל הלוי ישראלי (סראלוב) מלפנים רב דתפארת בחורים בווילנא. .
איש_ספר כתב:ר' שמעון אמוראי, חניך ישיבת מיר, היה ממלא מקום חותנו ה"ה הרא"ל האפט ברבנות קונטופ. מהרי"ל האפט היה מגדולי רבני חב"ד, וקונטופ היתה עיירה חבדי"ת. לגבי ר"ש אמוראי עצמו א"י שייכות המדויקת לחב"ד. בהקדמת ספרו אינו מזכיר משהו מענין זה. מאידך הגאון ר' שריה דבליצקי, שלמד עמו בילדותו גמרא, זוכר שהיה נחשב מגזע חב"ד, היה מתפלל חגור בגרטיל. אכן מקום תפילתו קבע בבית כנסת הגר"א.
איש_ספר כתב:רבי יחיאל הלוי ישראלי (סראלוב) מלפנים רב דתפארת בחורים בווילנא. .
מווילנא כתב לי הר"ר יחיאל סראלאוו מ"מ דח' תפארת בחורים, אשר בתו נחמה עם בעלה שלמה אונגר נהרגו בחברון ונשארו אחריהם ילד בן ב' שנים וילדה בת שני חדשים. וגם בתו השני' נפצעה. בקשתו להשים תשומת לב רומכת"ר ג' בדבר השגחה עליהם. בודאי ישים לבו הטהור ע"י עושי רצונו (ארכיון בית הרב).
אירוע חגיגי של אנשי ישיבת "תפארת בחורים" בווילנה (Vilnius; Vilna), עם סיום פרק לימודי. האירוע, שהתקיים בא' בשבט תרצ"ב (9/1/1932), הוא לרגל תום לימוד מדרש על התנ"ך ותום לימוד מסכת ברכות ומסכת שבת.
חלמישצור כתב:שושנה לבית אלטמן פרסמה לפני כחמש שנים חיבור ביוגרפי קטן בשם "שושנים מחברון" ובו תיאור הקורות עמה כל חייה, ושם הרבה חומר היסטורי על בית סבה הרב יחיאל ורעייתו הרבנית כרמלה (סיפור שידוכיהם משעשע למדי). הספר נדפס בעותקים בודדים ויועד לחוג המשפחה המצומצמת.
חזור אל “משפחות סופרים וימות עולם”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 167 אורחים