וגם את נח באהבה זכרת ותפקדהו בדבר ישועה ורחמים בהביאך את מי המבול לשחת כל בשר מפני רע מעלליהם, על כן זכרונו בא לפניך יהוה אלהינו להרבות זרעו כעפרות תבל וצאצאיו כחול הים ככתוב בתורתך ויזכר אלהים את נח ואת כל החיה ואת כל הבהמה אשר אתו בתבה ויעבר אלהים רוח על הארץ וישוכו המים, ונאמר וישמע אלהים את נאקתם ויזכיר אלהים את בריתו את אברהם את יצחק ואת יעקב, ונאמר וזכרתי את בריתי יעקוב ואף את בריתי יצחק ואף את בריתי אברהם אזכר והארץ אזכר.
בס' אורה ושמחה פ' נח (להרב שמחה יאיר רוזנפלד אבד"ק פיעטרקוב)
העיר למה בא זכרון נח בכזה אריכות. ועוד מהו הלשון 'וגם' את נח וכו'?
וכתב לפרש שאנחנו מזכירים לפניו ית' מליצת זכות בעדנו, כי הרי באמת נח לא הי' נחשב נגד אברהם כלום, רק לפי דורו שהיו רשעים גמורים הי' נחשב צדיק, וזכה לקבל כל הטוב ההוא,
על זה אומרים וגם את נח כו', ר"ל הרי גם את נח שלא הי' צדיק כל כך, ואעפ"כ זכרת אותו באהבה כו',
א"כ אנחנו אף שאיננו צדיקים, אבל נגד הדור, אומות העולם הרשעים גמורים ועושים כל תועבה, הרי אנחנו צדיקים גדולים וראוים אנחנו לזכור אותנו מאוד באהבה וכו'. עכ"ד ודפח"ח.
ודבריו א"ש יותר לפי נוסח התפלה הנדפס ברמב"ם: הלא את נח באהבה זכרת כו'.