רבי שמעון הגדול מרבה לבנות פיוטיו במסגרת פסוקי מלכיות זכרונות ושופרות, לפעמים הוא מביא פסוקים משונים ומדבקו במקום המתאים. האם לדעתו פסוקים אלו כשרים הם לתקיעתא שבמוסף? או לקח איזה פסוק החופף הרעיון שעמד בו? ואולי יתכן שלקח דווקא פסוקים שאינם כשרים מפני שהקפיד שלא יהא אפשר לצאת תקנת חז"ל בפיוטים שלו?
הנה דוגמאות לפסוקים שבחר
- > למלכיות:
ביוצר (מלך אמון).'לעולם ה' דברך נצב', 'לדור ודור אמנותך', 'למשפטיך עמדו היום כי הכל עבדיך'
ביוצר (מלך אמון).'כונן למשפט כסאו', 'לעשות משפט עבדו, עמו ישראל דבר יום ביומו'
ברהיט א' (שמו מפוארים).'ובהיכלו כבוד אומר כולו'
בזולת (אזר נא).'אני ה' אלוקיכם'
- > לזכרונות:
ביוצר (מלך אמון).'זכר צדיק לברכה'
ברהיט א' (שמו מפוארים).'כי פקד ה' את עמו',
- > לשופרות:
ביוצר (מלך אמון); ברהיט א' (שמו מפוארים).'אחר נאחז בסבך בקרניו'
ביוצר (מלך אמון); ברהיט א' (שמו מפוארים).'ותיטב לה' משור פר'