החיד"א כותב בכמה מקומות שהיה למראה עיניו כתב יד של פירוש המשניות לרמב"ם, שנוספו לו בהקדמה עוד שני פרקים שלא נדפסו.
פרק אחד הוא מילון, ממנו מביא החיד"א כמה מובאות:
1. עין זוכר מערכת כ אות ח: ומצאתי בספר ישן כ"י שני פרקים מהקדמת הרמב"ם לפי' המשנה שלא נדפסו והם ביאור מילות חמורות ושם פירש ואמרי לה כדי פירוש שלא נזכר בו שם חכם עכ"ל.
2. שם מערכת כ אות כט: ומצאתי בס' ישן נושן כ"י שני פרקים מהקדמת פי' המשנה להרמב"ם שלא נדפסו והם ביאור מילות חמורות שבתלמוד ושם כתוב וז"ל כשתמצא לומר כשתדקדק ותדע מיצוי הדברים עכ"ל.
3. שם מערכת ת אות לו: כתב הרב יעבץ בס' לחם שמי' בסוף עדיות דמ"ש הרב תוספ' י"ט בהגהה כי תיקו נוטריקון תשבי יתרץ קושיות ואבעיות הבל הוא כי אין יוד בתיבת תיק"ו והאריך ע"ש ובכל הספרים כתוב תיקו ביוד וכן כתב בס' התשבי תיקו ביוד אך שח ושחק גם הוא על נוטריקון הנז'. ושרי להו מאריהו כי בס' הקדוש קנה כ"י ובפרקי הקדמת הרמב"ם לפירוש המשנה שלא נדפסו כתבו נוטריקון זה.
הפרק השני, להשערת מארכס בספר היובל לרד"צ הופמן, הוא "סדר עולם" המצוטט על ידי רבי בצלאל אשכנזי שש פעמים.
יתכן ששני פרקים אלו לא נכתבו על ידי הרמב"ם אלא חכם מאוחר כתבם וצירפם לפירוש המשניות.
מכל מקום נפשי בשאלתי, האם ידוע כיום על כתב יד כזה של פירוש המשניות, שבו נוספו שני פרקים אלו, מילון וסדר החכמים?