שומע ומשמיע כתב:אור עולם כתב:אש משמים כתב:לכל ההמומים. לתשומת ליבכם.המשטרה הגיעה אמש (שלישי) לאכוף את הגבלות הקורונה בבית כנסת שהיה פתוח בעיר מודיעין עילית. למקום הגיעו מאות מתושבי בהעיר, מאנשי 'הפ-- ה-------', וביקשו שהמשטרה תעזוב את המקום.
במקום התפתחה מהומה גדולה, במהלכה המשטרה הותקפה באבנים זיקוקים וחפצים שהושלכו לעבר הכוח. שבעה חשודים נעצרו והועברו לחקירה. במשטרה ציינו כי ארבעה שוטרים נפצעו בתקרית, שתי שוטרות פונו לטיפול רפואי בבית החולים.
להפגין בצורה אלימה כ"כ שיש בה כדי להמית זה בסדר? מזה אף אחד כבר לא המום. מוזר.
חבל מאד שאתה מקבל כאמת ברורה את דברי המשטרה שכבר הוחזקה לכפרנית. דאג נא להשיג תיעודים מהמקום והשווה את חומרת פציעות השוטרות לפציעות המפגינים, ואז תחזור לדבר על אלימות.
אשרינו שבני תורה שתורתם אומנותם רבים עם שוטרי שטח מי נתן יותר מכות.
שומע ומשמיע כתב:האמירות פה כמו פיל עוור שלא רואה איפה המדפים ואיפה המעברים.
הטענות על פגיעות נפשיות ידועות ונידונות בכל המדינה, אלא בעלזא למשל עד היום הכחישו הכל ואמרו שהם שומרים על ההוראות וטענו לרדיפות נעבעך.
שומע ומשמיע כתב:הנושא הוא ההתעלמות והבעיטה במדינה ולא דווקא במדינה אלא ברוב אזרחי ישראל שמרגישים כך כיום, ואח"כ יתבכיינו ש'רודפים אותנו'.
מי שרוצה להיות עצמאי גם בנושא הבריאות שיצהיר על כך בפירוש, וינהל שיח גם עם מערכת הבריאות שהוא נסמך עליה לחלוטין בכל עת ובכל שעה.
שומע ומשמיע כתב:איזה דוגמאות? הלא הוא פזור בכל ראיון של אייכלר/דובר אחר, קחנו משם.
אור עולם כתב:הרואה כתב:אור עולם כתב:הרואה כתב:אור עולם כתב:הרואה כתב:לפני שנה הנסיונות של שפיכות דמים נשמעו לנו כל כך רחוקים...
במקביל לתורה התפתחה חרדיות (שפה, מוסיקה, קוד לבוש, סדר יום, תרבות פנאי).
וכמו כל ערך נכרי, גם זה בתחילתו לא מפריע, רחר כך נוגס קצת, עד שאחרי דור וחצי עומדים על כף המאזניים החרדיות לעומת ההשמרות מאביזרייהו דשפיכות דמים, והעיקר הזהרו בגחלתן ודעביד כמר וכו'.
והאמת והשלום והרוצחים אהבו.
אף בחור לא נשר בגלל מסכה, ולא בגלל 2 מטר, נא לא לבלבל את המח.
הישיבות והת"תים חייבים להמשיך תוך הקפדה מקסימלית קפסולות וכו', לגבי תפילות במניין יש לדון, אבל מי התיר טישים, שמחות בית הושאבה, תפילות במניינים ענקיים באריכות ובצפיפות, וכו'?!
ידינו לא שפכה את הדם הזה - שלא ראינו ופטרנו בלא מזון ובלא לויה. מכאן שאם ראו ופטרוהו - ידיהם כן שפכו את הדם הזה רח"ל. וזה עוד א. בשב ואל תעשה ב. על אדם שלא ביקש עזרה ג. יתכן שאין לו צורך בה.
על הרעים חרה אפי - כד רגיז רעיא על ענא וכו', שנלחמים בשוטרים במקום להלחם ברוצחים, ומרוב גאוותם לא שבים לאחור ואומרים טעינו, גם כשמקורביהם מתים בזה אחר זה.
רוב ככל הת"ח מכל החוגים תומכים בהשמרות ככל האפשר מי יותר ומי עוד יותר, וכנגדם עומדים אנשים שמה שהם עשו כדי להיות כ"ק זה בעיקר להיולד, מכאן הדרך סלולה להחיות ולהמית.
א. אבוהון דכולהו בעיות ב"חרדיות" שהתפתחה הוא חוסר היכולת לשמוע עמדה של מישהו אחר, אפ' לא של גדול אחר. מייד חובה לבטלו ולהשפילו, ולכנות אותו ואת ההולכים לאורו "רוצחים" ושלל כינויים כיוצ"ב.
ב. בחורים לא נושרים בגלל מסיכה, אבל כן בגלל יותר מחצי שנה בבית. (ואכמ"ל בפשע של ההתעלמות המוחלטת מכל מי שאינו מתאים למתווה הקפסולות, ואגב - זה "חרדיות" קלאסית של בניית תבנית והתעלמות מכל מי שלא מתאים לה).
ג. כל הטענות על מה צריך להקפיד ועל מה לא - כואבות לי מאד, וכבר כתבתי ע"ז במקו"א (באשכול על קיצור התפילות) ואכמ"ל.
ד. "ידינו לא שפכו..." ועדיין אינם "רוצחים", ומ"מ אם באנו לדון בטענה זו, קול דמי כמה אנשים שאני מכיר שנשפך דמם בעקבות התעלמות מוחלטת של הממסד החרדי על כל שלוחותיו ממצוקותיהם בשל שיקולים של נראות וחרדיות זועקים אלי מן האדמה...
ה. כד רגיז רעיא וכו'. כל אחד יגיד א"ז על מי שהוא חושב, לכן אי"ז טיעון כלל. (ואגב, באופן כללי, דבר נחמד ע"ז נמצא ב"דרושי וחידושי רעק"א על התורה" על הפסוק "והיית משוגע ממראה עינך..." קחנו משם).
ו. כמובן, האדמו"רים אינם ת"ח, רבני פלגים שונים הם ת"ח אבל סתם לא מעניינים, ורק הרבנים שלי הם ת"חים + יודעים את כל הנתונים + יודעים איך להכריע.
ובכלל - תופעת אדמו"רות ודברי נביאות אצל רבני הליטאים - מאן דכר שמיה... וגם מקורביהם באמת לא נדבקים כלל... הצחקתני.
תקרא בהודעתי שציטטת, עניתי שם כבר מלכתחילה על הערותיך, מלבד הטחת האשמות בסגנון 'ואתה בכלל וגו', שעל זה לא אענה לך גם עכשיו.
רואה יקר,
ראשית, בניגוד לדבריך הזועמים - אין בכל דברי משפט בסגנון "ואתה בכלל", וכהמשך לדברי הרב השומע ולא רק משמיע - אין שם שום חשבון מי יותר ת"ח או "אתה בעצמך". אם יש - אשמח שתאמר לי היכן, ואחזור בי מייד.
בנוסף דברי הם סעיף אחר סעיף להגיב על דבריך, ולכן הטענה שכבר ענית ע"ז קודם משונה לי, היות ואני קצר רואי בצורה קיצונית, אשמח מאד אם תואיל בטובך לחוס עלי ולבאר לי את התשובות הגנוזות בדבריך מעיקרא. ובשביל להקל עליך, אתמצת את שאלותי:
א. היכן התמודדת עם טענתי בדבר הביטול המיידי של כל מי שחולק עליך?
ב. היכן התמודדת עם טענתי בדבר נשירת בחורים בעקבות השינויים בצורת הישיבות? (אפ' ראיתי ציטוט ממך בעניין לעיל)
ג. היכן התמודדת עם כאבי בדבר הוויתור המהיר על דברים שבקדושה?
ד. היכן הסברת מדוע ניתן לכנות "רוצחים" את מי שבמקסימום ולפי המחמירים עבר על "ידינו לא שפכו...", האם יש לזה מקור?
ה. היכן הוכחת למה דווקא הרבנים החושבים דלא כברניך הם המשכוכיות העיוורות ולא להפך?
ו. על דבריך בדבר האדמו"רים שאינם ת"ח כבר הורחב לעיל, ואיני רוצה לשוב ולהתייחס אליהם.
אשמח מאד לעזרתך בהבנת הדברים. תודה רבה מראש.
זה נשמע שלא מעניין אותך מה עניתי לך אלא רק היכן.
א. זו לא טענה עניינית, קשור יותר ל'ואתה בכלל'.
ב. כתבתי שהישיבות צריכות להמשיך בצורה זהירה ככל האפשר
ג. לא הבנתי שיש פה טענה הקשורה לדברי
ד. לא כיניתי אותם רוצחים, יחי החילוק הדק בין לקרוא להם רוצחים או שופכי דם, זה קשור גם לסוגיא של דיו לבא מן הדין...
ה. עובדה שהם גורמים למות, זו בדיוק הטענה שלי שכנראה בשבילך היא 'חידוש מופלג' ממש שאין בכחך לקלוט.
ו. לא כתבתי דבר כזה.
תמשיך להינות ולהגן על דעות המטורפים שדם יהודים קל בעיניהם מאירועים שונים, קוראים מדרשים על החורבן ולא מבינים כל מיני דברים, לא רצחו ישראל אלא להתיר להם טישים בפרהסיא.
כבוד הרב הרואה, לתחושתי לפחות יש כאן איזשהו קצר חריף בתקשורת.
ראשית - עד כמה שהבנת שכלי מגעת, מי שמעונין לדעת היכן הדברים נאמרו כבר עבר את השלב שמענין אותו לדעת מה נאמר, היינו דבבקשתי לראות איך ברוב חכמתך ועמק בינתך ענית על טענותי עוד בטרם נשמעו כבר כלולה הבקשה לשמוע את תוכן דבריך ומוספת ע"ז הבקשה שתראני היכן נרמזו.
שנית - מכיוון שאתה חוזר ומשתמש בדברים שלא אמרתי ואפ' כביכול מצטט - "ואתה בכלל" - אני מבקש שוב שתראה היכן אמרתי כך או שתחזור בך מדבריך אלו.
וכעת לגוף דבריך:
א. לענ"ד הטענה בדבר אי היכולת לשמוע אחרים אין עניינה בגוף הוויכוח אלא היא מגלה את השורשים עליהם הוא צומח. ושוב - מהו ה"ואתה בכלל" שכ"כ התרגזת ממנו? היכן נכתב?
ב. נכון, כתבת שהישבות צריכות להמשיך וכו', אבל שכחת שכתבת שבחורים לא נשרו בגלל מסיכות ו2 מטר. אני סה"כ מנסה להבין האם יש לך מדיניות ושיטה להמציא דברים בשם אומרם ולענות ע"ז (כהמעשה הידוע באישה הפולניה ואכמ"ל). התייחס נא לטענות שהשמיע הגר"פ פרידמן ועוד, בדבר גרימת הנשירה ע"י סגירת הישיבות לזמן ארוך, וגם כשנפתחו לא התאימו לכולם. גם הבעלזערס לא טוענים שהנשירה היא בגלל מסיכות. ואמנם איני דוברם אבל ייתכן שאי עטיית מסיכות נובעת מחשש ללחץ נפשי וכטענת הגר"נ קופשיץ.
ג. אתה כתבת "במקביל לתורה התפתחה חרדיות... עד שאחרי דור וחצי עומדים על כף המאזניים החרדיות לעומת ההשמרות מאביזרייהו דשפיכות דמים, והעיקר הזהרו בגחלתן ודעביד כמר וכו'... הישיבות והת"תים חייבים להמשיך תוך הקפדה מקסימלית קפסולות וכו', לגבי תפילות במניין יש לדון, אבל מי התיר טישים, שמחות בית הושאבה, תפילות במניינים ענקיים באריכות ובצפיפות...". וע"ז טענתי - מהו הוויתור המהיר על דברים שבקדושה, וכמה הציבור היה שותק אם לא היו מוכרים שתייה מתוקה או כל מיני מותרות וכיוצ"ב בחנויות כי זא לא חיוני, האם גם אז היו מוותרים בקלות?
ד. "לא כיניתי אותם רוצחים" ובסו"ד "לא רצחו ישראל..."???
ה. עובדה שהם מצילים (לפחות לתפיסתם, ושוב נא לא לחזור ולומר שרק רבניך מבינים והם לא, ע"ז כבר דיברנו) את עולם התורה והישיבות, זו בדיוק הטענה שלי שכנראה בשבילך היא 'חידוש מופלג' ממש שאין בכחך לקלוט.
ו. "וכנגדם עומדים אנשים שמה שהם עשו כדי להיות כ"ק זה בעיקר להיולד". וכבר הסבירו לך שגם אם לא ממש התכוונת אבל דבריך נתפסו אצל המון העם הרדוד הקורא כאן את דבריך כפגיעה וזלזול באדמו"רים.
תמשיך להינות ולהגן על דעות השותקים (מקווה שלא מסכימים בשתיקה) אל מול אלו שמנהגי ישראל קלים בעיניהם מאירועים שונים (ראה"מ בפסח, גילה גמליאל, ראש השב"כ, בכירי המשטרה, יולי אדלשטיין, וכל אלו שעברו על ההנחיות)...
מקווה שהסברתי את עצמי.
אור עולם כתב:שומע ומשמיע כתב:איזה דוגמאות? הלא הוא פזור בכל ראיון של אייכלר/דובר אחר, קחנו משם.
כיוון שב"ה אני עסוק מדי בשביל לעקוב אחרי מבחר פניניו והגיגיו של אייכלר, ומכיוון שהיה נשמע מדבריך שאתה בקיא בעניין, חשבתי אולי תוכל להביא לי דוגמאות או מ"מ.
אור עולם כתב:ארי שבחבורה כתב:יושב הארץ כתב:בחדרי:
הגר"פ פרידמן, ראש הכוללים של בעלזא וראש ישיבת 'מבקשי השם' ללימוד תורת הנסתר מגולל בהתייחסות ראשונה ומפורטת בביטאון 'המחנה החרדי' על ההנהגה הייחודית בחצר חסידות בעלזא ביחס לנגיף הקורונה • "יש מצבים שבהם הפסוק 'ונשמרתם מאוד לנפשותיכם' לא קיים"
אנשים באים בטענה שבסופו של דבר כמה מאנ"ש נפטרו לבית עולמם. איך אפשר להתעלם מהנתון הזה? הגם שבקהילות אחרות אירע כך למרות ששמרו על ההוראות, אבל עדיין אנשים שואלים למה אנחנו לא מתייחסים לנושא אצלנו.
"ובאשר לטענות על נפטרים: אכן, זוהי מציאות כואבת מאוד. איש לא התעלם ממנה. איש לא ניסה להסתיר אותה. היא עובדה קיימת, ובכל מגיפה יש קרבנות, ובכל מקום לצערנו. הנגיף אינו מבחין בין דם לדם".
"אולם כאמור, מדובר כאן במלחמה רוחנית! ויש לנו כללים על פי התורה כיצד להתייחס אליה ומה חובתנו לעת כזאת".
"גם כאשר הולכים על פי ה', יש לצערנו לפעמים קרבנות, ומי לנו גדול מאדוננו דוד עבד ה', שיצא להילחם מלחמות ישראל בגויים, ושאל באורים ותומים לפני כן, ואף קיבל תשובה ברורה מהקב"ה שעליו לצאת למלחמה. ובכל זאת אנו מוצאים 'וייפול מן העם מעבדי דוד'. או במלחמה על צקלג בה שָׁבוּ את כל הנשים והילדים שהיו בעיר, עד שאומר הנביא 'וַתֵּצֶר לְדָוִד מְאֹד כִּי אָמְרוּ הָעָם לְסָקְלוֹ, כִּי מָרָה נֶפֶשׁ כָּל הָעָם אִישׁ עַל בָּנָיו וְעַל בְּנֹתָיו'...
אֵיכָה הָיְתָה לְזוֹנָה קִרְיָה נֶאֱמָנָה מְלֵאֲתִי מִשְׁפָּט צֶדֶק יָלִין בָּהּ וְעַתָּה מְרַצְּחִים
הוי זהיר...
הרואה כתב:אור עולם כתב:הרואה כתב:אור עולם כתב:הרואה כתב:אור עולם כתב:הרואה כתב:לפני שנה הנסיונות של שפיכות דמים נשמעו לנו כל כך רחוקים...
במקביל לתורה התפתחה חרדיות (שפה, מוסיקה, קוד לבוש, סדר יום, תרבות פנאי).
וכמו כל ערך נכרי, גם זה בתחילתו לא מפריע, רחר כך נוגס קצת, עד שאחרי דור וחצי עומדים על כף המאזניים החרדיות לעומת ההשמרות מאביזרייהו דשפיכות דמים, והעיקר הזהרו בגחלתן ודעביד כמר וכו'.
והאמת והשלום והרוצחים אהבו.
אף בחור לא נשר בגלל מסכה, ולא בגלל 2 מטר, נא לא לבלבל את המח.
הישיבות והת"תים חייבים להמשיך תוך הקפדה מקסימלית קפסולות וכו', לגבי תפילות במניין יש לדון, אבל מי התיר טישים, שמחות בית הושאבה, תפילות במניינים ענקיים באריכות ובצפיפות, וכו'?!
ידינו לא שפכה את הדם הזה - שלא ראינו ופטרנו בלא מזון ובלא לויה. מכאן שאם ראו ופטרוהו - ידיהם כן שפכו את הדם הזה רח"ל. וזה עוד א. בשב ואל תעשה ב. על אדם שלא ביקש עזרה ג. יתכן שאין לו צורך בה.
על הרעים חרה אפי - כד רגיז רעיא על ענא וכו', שנלחמים בשוטרים במקום להלחם ברוצחים, ומרוב גאוותם לא שבים לאחור ואומרים טעינו, גם כשמקורביהם מתים בזה אחר זה.
רוב ככל הת"ח מכל החוגים תומכים בהשמרות ככל האפשר מי יותר ומי עוד יותר, וכנגדם עומדים אנשים שמה שהם עשו כדי להיות כ"ק זה בעיקר להיולד, מכאן הדרך סלולה להחיות ולהמית.
א. אבוהון דכולהו בעיות ב"חרדיות" שהתפתחה הוא חוסר היכולת לשמוע עמדה של מישהו אחר, אפ' לא של גדול אחר. מייד חובה לבטלו ולהשפילו, ולכנות אותו ואת ההולכים לאורו "רוצחים" ושלל כינויים כיוצ"ב.
ב. בחורים לא נושרים בגלל מסיכה, אבל כן בגלל יותר מחצי שנה בבית. (ואכמ"ל בפשע של ההתעלמות המוחלטת מכל מי שאינו מתאים למתווה הקפסולות, ואגב - זה "חרדיות" קלאסית של בניית תבנית והתעלמות מכל מי שלא מתאים לה).
ג. כל הטענות על מה צריך להקפיד ועל מה לא - כואבות לי מאד, וכבר כתבתי ע"ז במקו"א (באשכול על קיצור התפילות) ואכמ"ל.
ד. "ידינו לא שפכו..." ועדיין אינם "רוצחים", ומ"מ אם באנו לדון בטענה זו, קול דמי כמה אנשים שאני מכיר שנשפך דמם בעקבות התעלמות מוחלטת של הממסד החרדי על כל שלוחותיו ממצוקותיהם בשל שיקולים של נראות וחרדיות זועקים אלי מן האדמה...
ה. כד רגיז רעיא וכו'. כל אחד יגיד א"ז על מי שהוא חושב, לכן אי"ז טיעון כלל. (ואגב, באופן כללי, דבר נחמד ע"ז נמצא ב"דרושי וחידושי רעק"א על התורה" על הפסוק "והיית משוגע ממראה עינך..." קחנו משם).
ו. כמובן, האדמו"רים אינם ת"ח, רבני פלגים שונים הם ת"ח אבל סתם לא מעניינים, ורק הרבנים שלי הם ת"חים + יודעים את כל הנתונים + יודעים איך להכריע.
ובכלל - תופעת אדמו"רות ודברי נביאות אצל רבני הליטאים - מאן דכר שמיה... וגם מקורביהם באמת לא נדבקים כלל... הצחקתני.
תקרא בהודעתי שציטטת, עניתי שם כבר מלכתחילה על הערותיך, מלבד הטחת האשמות בסגנון 'ואתה בכלל וגו', שעל זה לא אענה לך גם עכשיו.
רואה יקר,
ראשית, בניגוד לדבריך הזועמים - אין בכל דברי משפט בסגנון "ואתה בכלל", וכהמשך לדברי הרב השומע ולא רק משמיע - אין שם שום חשבון מי יותר ת"ח או "אתה בעצמך". אם יש - אשמח שתאמר לי היכן, ואחזור בי מייד.
בנוסף דברי הם סעיף אחר סעיף להגיב על דבריך, ולכן הטענה שכבר ענית ע"ז קודם משונה לי, היות ואני קצר רואי בצורה קיצונית, אשמח מאד אם תואיל בטובך לחוס עלי ולבאר לי את התשובות הגנוזות בדבריך מעיקרא. ובשביל להקל עליך, אתמצת את שאלותי:
א. היכן התמודדת עם טענתי בדבר הביטול המיידי של כל מי שחולק עליך?
ב. היכן התמודדת עם טענתי בדבר נשירת בחורים בעקבות השינויים בצורת הישיבות? (אפ' ראיתי ציטוט ממך בעניין לעיל)
ג. היכן התמודדת עם כאבי בדבר הוויתור המהיר על דברים שבקדושה?
ד. היכן הסברת מדוע ניתן לכנות "רוצחים" את מי שבמקסימום ולפי המחמירים עבר על "ידינו לא שפכו...", האם יש לזה מקור?
ה. היכן הוכחת למה דווקא הרבנים החושבים דלא כברניך הם המשכוכיות העיוורות ולא להפך?
ו. על דבריך בדבר האדמו"רים שאינם ת"ח כבר הורחב לעיל, ואיני רוצה לשוב ולהתייחס אליהם.
אשמח מאד לעזרתך בהבנת הדברים. תודה רבה מראש.
זה נשמע שלא מעניין אותך מה עניתי לך אלא רק היכן.
א. זו לא טענה עניינית, קשור יותר ל'ואתה בכלל'.
ב. כתבתי שהישיבות צריכות להמשיך בצורה זהירה ככל האפשר
ג. לא הבנתי שיש פה טענה הקשורה לדברי
ד. לא כיניתי אותם רוצחים, יחי החילוק הדק בין לקרוא להם רוצחים או שופכי דם, זה קשור גם לסוגיא של דיו לבא מן הדין...
ה. עובדה שהם גורמים למות, זו בדיוק הטענה שלי שכנראה בשבילך היא 'חידוש מופלג' ממש שאין בכחך לקלוט.
ו. לא כתבתי דבר כזה.
תמשיך להינות ולהגן על דעות המטורפים שדם יהודים קל בעיניהם מאירועים שונים, קוראים מדרשים על החורבן ולא מבינים כל מיני דברים, לא רצחו ישראל אלא להתיר להם טישים בפרהסיא.
כבוד הרב הרואה, לתחושתי לפחות יש כאן איזשהו קצר חריף בתקשורת.
ראשית - עד כמה שהבנת שכלי מגעת, מי שמעונין לדעת היכן הדברים נאמרו כבר עבר את השלב שמענין אותו לדעת מה נאמר, היינו דבבקשתי לראות איך ברוב חכמתך ועמק בינתך ענית על טענותי עוד בטרם נשמעו כבר כלולה הבקשה לשמוע את תוכן דבריך ומוספת ע"ז הבקשה שתראני היכן נרמזו.
שנית - מכיוון שאתה חוזר ומשתמש בדברים שלא אמרתי ואפ' כביכול מצטט - "ואתה בכלל" - אני מבקש שוב שתראה היכן אמרתי כך או שתחזור בך מדבריך אלו.
וכעת לגוף דבריך:
א. לענ"ד הטענה בדבר אי היכולת לשמוע אחרים אין עניינה בגוף הוויכוח אלא היא מגלה את השורשים עליהם הוא צומח. ושוב - מהו ה"ואתה בכלל" שכ"כ התרגזת ממנו? היכן נכתב?
ב. נכון, כתבת שהישבות צריכות להמשיך וכו', אבל שכחת שכתבת שבחורים לא נשרו בגלל מסיכות ו2 מטר. אני סה"כ מנסה להבין האם יש לך מדיניות ושיטה להמציא דברים בשם אומרם ולענות ע"ז (כהמעשה הידוע באישה הפולניה ואכמ"ל). התייחס נא לטענות שהשמיע הגר"פ פרידמן ועוד, בדבר גרימת הנשירה ע"י סגירת הישיבות לזמן ארוך, וגם כשנפתחו לא התאימו לכולם. גם הבעלזערס לא טוענים שהנשירה היא בגלל מסיכות. ואמנם איני דוברם אבל ייתכן שאי עטיית מסיכות נובעת מחשש ללחץ נפשי וכטענת הגר"נ קופשיץ.
ג. אתה כתבת "במקביל לתורה התפתחה חרדיות... עד שאחרי דור וחצי עומדים על כף המאזניים החרדיות לעומת ההשמרות מאביזרייהו דשפיכות דמים, והעיקר הזהרו בגחלתן ודעביד כמר וכו'... הישיבות והת"תים חייבים להמשיך תוך הקפדה מקסימלית קפסולות וכו', לגבי תפילות במניין יש לדון, אבל מי התיר טישים, שמחות בית הושאבה, תפילות במניינים ענקיים באריכות ובצפיפות...". וע"ז טענתי - מהו הוויתור המהיר על דברים שבקדושה, וכמה הציבור היה שותק אם לא היו מוכרים שתייה מתוקה או כל מיני מותרות וכיוצ"ב בחנויות כי זא לא חיוני, האם גם אז היו מוותרים בקלות?
ד. "לא כיניתי אותם רוצחים" ובסו"ד "לא רצחו ישראל..."???
ה. עובדה שהם מצילים (לפחות לתפיסתם, ושוב נא לא לחזור ולומר שרק רבניך מבינים והם לא, ע"ז כבר דיברנו) את עולם התורה והישיבות, זו בדיוק הטענה שלי שכנראה בשבילך היא 'חידוש מופלג' ממש שאין בכחך לקלוט.
ו. "וכנגדם עומדים אנשים שמה שהם עשו כדי להיות כ"ק זה בעיקר להיולד". וכבר הסבירו לך שגם אם לא ממש התכוונת אבל דבריך נתפסו אצל המון העם הרדוד הקורא כאן את דבריך כפגיעה וזלזול באדמו"רים.
תמשיך להינות ולהגן על דעות השותקים (מקווה שלא מסכימים בשתיקה) אל מול אלו שמנהגי ישראל קלים בעיניהם מאירועים שונים (ראה"מ בפסח, גילה גמליאל, ראש השב"כ, בכירי המשטרה, יולי אדלשטיין, וכל אלו שעברו על ההנחיות)...
מקווה שהסברתי את עצמי.
אני מבין שלא נצא מזה,
במקום לגופו של עניין אתה דן אד הומינם, בצירוף כמה טכניקות של פרקליט השטן:
1. להחניף בהגזמה סרקסטית
2. להכנס לדקויות לא רלוונטיות בסגנון: 'בית הדין כתב שהוא מין ואפיקורוס. אבל מין זה דבר אחד ואפיקורוס זה משהו אחר' וכו'.
3. לבוא כצופה מהצד ש'נותן מקום' לשני הצדדים. והלא זה בדיוק הנידון האם יש כאן שני צדדים או לא. (וכמו (להבדיל בין סקילה ליהרג ואל יעבור...) בתחבורה ציבורית בשבת - אם יהיו אוטובוסים בערים חילוניות ולא בחרדיות זה לא פשרה אלא ניצחון מוחלט של החילונים כי זה בדיוק הויכוח האם איש הישר בעיניו או שיש תורה).
בברכת מועדים לשמחה ורפואה שלמה ושנזכה לואשיבה שופטיך כבראשונה וגו' ואחרי כן יקרא לך עיר הצדק וגו', ושה' ישיאנו את ברכת מועדיו בב"א.
אבל עד אז להשתדל לא לרצוח אם אפשר, בקשה לגיטימית אני חושב.
גיזונטע קאפ כתב:אור עולם כתב:שומע ומשמיע כתב:איזה דוגמאות? הלא הוא פזור בכל ראיון של אייכלר/דובר אחר, קחנו משם.
כיוון שב"ה אני עסוק מדי בשביל לעקוב אחרי מבחר פניניו והגיגיו של אייכלר, ומכיוון שהיה נשמע מדבריך שאתה בקיא בעניין, חשבתי אולי תוכל להביא לי דוגמאות או מ"מ.
תעשה בגוגל חיפוש שכולל את המילים פרעה/סטאלין/אינקבזיציה/אנטישמיות/משטרה
תקבל תוצאה שכוללת את אייכלר
ארי שבחבורה כתב:אור עולם כתב:ארי שבחבורה כתב:יושב הארץ כתב:בחדרי:
הגר"פ פרידמן, ראש הכוללים של בעלזא וראש ישיבת 'מבקשי השם' ללימוד תורת הנסתר מגולל בהתייחסות ראשונה ומפורטת בביטאון 'המחנה החרדי' על ההנהגה הייחודית בחצר חסידות בעלזא ביחס לנגיף הקורונה • "יש מצבים שבהם הפסוק 'ונשמרתם מאוד לנפשותיכם' לא קיים"
אנשים באים בטענה שבסופו של דבר כמה מאנ"ש נפטרו לבית עולמם. איך אפשר להתעלם מהנתון הזה? הגם שבקהילות אחרות אירע כך למרות ששמרו על ההוראות, אבל עדיין אנשים שואלים למה אנחנו לא מתייחסים לנושא אצלנו.
"ובאשר לטענות על נפטרים: אכן, זוהי מציאות כואבת מאוד. איש לא התעלם ממנה. איש לא ניסה להסתיר אותה. היא עובדה קיימת, ובכל מגיפה יש קרבנות, ובכל מקום לצערנו. הנגיף אינו מבחין בין דם לדם".
"אולם כאמור, מדובר כאן במלחמה רוחנית! ויש לנו כללים על פי התורה כיצד להתייחס אליה ומה חובתנו לעת כזאת".
"גם כאשר הולכים על פי ה', יש לצערנו לפעמים קרבנות, ומי לנו גדול מאדוננו דוד עבד ה', שיצא להילחם מלחמות ישראל בגויים, ושאל באורים ותומים לפני כן, ואף קיבל תשובה ברורה מהקב"ה שעליו לצאת למלחמה. ובכל זאת אנו מוצאים 'וייפול מן העם מעבדי דוד'. או במלחמה על צקלג בה שָׁבוּ את כל הנשים והילדים שהיו בעיר, עד שאומר הנביא 'וַתֵּצֶר לְדָוִד מְאֹד כִּי אָמְרוּ הָעָם לְסָקְלוֹ, כִּי מָרָה נֶפֶשׁ כָּל הָעָם אִישׁ עַל בָּנָיו וְעַל בְּנֹתָיו'...
אֵיכָה הָיְתָה לְזוֹנָה קִרְיָה נֶאֱמָנָה מְלֵאֲתִי מִשְׁפָּט צֶדֶק יָלִין בָּהּ וְעַתָּה מְרַצְּחִים
הוי זהיר...
פיקוח נפש דוחה...
גא"מ לדברים הנכוחים. שפתים ישק.אור עולם כתב:אב[ה]יר - איני מגן על ההפגנות, ודעת רבותי שליט"א אינה נוחה מהן מאד מאד!!!
אני רק מגן על האמת, ומשתדל להתרחק מהכיעור המתגלה בכל פעם שהמפגינים אינם מהפלג שלנו - מייד שמחה וששון עם כל מכה שהם חוטפים, ואפ' היו מקרים שבכירים מסוימים דרבנו את השוטרים לנהוג באלימות כלפי הצד השני ואכמ"ל.
נראה לי שיותר נכון לומר שאנו מזדהים עם המטרה ולא עם הדרך. אבל לצערי השנאה לאחינו שאינם חושבים בדיוק כמונו מעוורת את העיניים ואוטמת את השכל הישר, וחלק מזה מתבטא בציטוט הודעות דוברות של המשטרה כאילו הם אמת לאמיתה בלי שום בדיקה אחריהם.
אכן, דוחה במיוחד.ארי שבחבורה כתב:פיקוח נפש דוחה...
הרואה כתב:אני מבין שלא נצא מזה,
במקום לגופו של עניין אתה דן אד הומינם, בצירוף כמה טכניקות של פרקליט השטן:
1. להחניף בהגזמה סרקסטית
2. להכנס לדקויות לא רלוונטיות בסגנון: 'בית הדין כתב שהוא מין ואפיקורוס. אבל מין זה דבר אחד ואפיקורוס זה משהו אחר' וכו'.
3. לבוא כצופה מהצד ש'נותן מקום' לשני הצדדים. והלא זה בדיוק הנידון האם יש כאן שני צדדים או לא. (וכמו (להבדיל בין סקילה ליהרג ואל יעבור...) בתחבורה ציבורית בשבת - אם יהיו אוטובוסים בערים חילוניות ולא בחרדיות זה לא פשרה אלא ניצחון מוחלט של החילונים כי זה בדיוק הויכוח האם איש הישר בעיניו או שיש תורה).
בברכת מועדים לשמחה ורפואה שלמה ושנזכה לואשיבה שופטיך כבראשונה וגו' ואחרי כן יקרא לך עיר הצדק וגו', ושה' ישיאנו את ברכת מועדיו בב"א.
אבל עד אז להשתדל לא לרצוח אם אפשר, בקשה לגיטימית אני חושב.
אור עולם כתב:הרואה כתב:אור עולם כתב:הרואה כתב:אור עולם כתב:הרואה כתב:אור עולם כתב:הרואה כתב:לפני שנה הנסיונות של שפיכות דמים נשמעו לנו כל כך רחוקים...
במקביל לתורה התפתחה חרדיות (שפה, מוסיקה, קוד לבוש, סדר יום, תרבות פנאי).
וכמו כל ערך נכרי, גם זה בתחילתו לא מפריע, רחר כך נוגס קצת, עד שאחרי דור וחצי עומדים על כף המאזניים החרדיות לעומת ההשמרות מאביזרייהו דשפיכות דמים, והעיקר הזהרו בגחלתן ודעביד כמר וכו'.
והאמת והשלום והרוצחים אהבו.
אף בחור לא נשר בגלל מסכה, ולא בגלל 2 מטר, נא לא לבלבל את המח.
הישיבות והת"תים חייבים להמשיך תוך הקפדה מקסימלית קפסולות וכו', לגבי תפילות במניין יש לדון, אבל מי התיר טישים, שמחות בית הושאבה, תפילות במניינים ענקיים באריכות ובצפיפות, וכו'?!
ידינו לא שפכה את הדם הזה - שלא ראינו ופטרנו בלא מזון ובלא לויה. מכאן שאם ראו ופטרוהו - ידיהם כן שפכו את הדם הזה רח"ל. וזה עוד א. בשב ואל תעשה ב. על אדם שלא ביקש עזרה ג. יתכן שאין לו צורך בה.
על הרעים חרה אפי - כד רגיז רעיא על ענא וכו', שנלחמים בשוטרים במקום להלחם ברוצחים, ומרוב גאוותם לא שבים לאחור ואומרים טעינו, גם כשמקורביהם מתים בזה אחר זה.
רוב ככל הת"ח מכל החוגים תומכים בהשמרות ככל האפשר מי יותר ומי עוד יותר, וכנגדם עומדים אנשים שמה שהם עשו כדי להיות כ"ק זה בעיקר להיולד, מכאן הדרך סלולה להחיות ולהמית.
א. אבוהון דכולהו בעיות ב"חרדיות" שהתפתחה הוא חוסר היכולת לשמוע עמדה של מישהו אחר, אפ' לא של גדול אחר. מייד חובה לבטלו ולהשפילו, ולכנות אותו ואת ההולכים לאורו "רוצחים" ושלל כינויים כיוצ"ב.
ב. בחורים לא נושרים בגלל מסיכה, אבל כן בגלל יותר מחצי שנה בבית. (ואכמ"ל בפשע של ההתעלמות המוחלטת מכל מי שאינו מתאים למתווה הקפסולות, ואגב - זה "חרדיות" קלאסית של בניית תבנית והתעלמות מכל מי שלא מתאים לה).
ג. כל הטענות על מה צריך להקפיד ועל מה לא - כואבות לי מאד, וכבר כתבתי ע"ז במקו"א (באשכול על קיצור התפילות) ואכמ"ל.
ד. "ידינו לא שפכו..." ועדיין אינם "רוצחים", ומ"מ אם באנו לדון בטענה זו, קול דמי כמה אנשים שאני מכיר שנשפך דמם בעקבות התעלמות מוחלטת של הממסד החרדי על כל שלוחותיו ממצוקותיהם בשל שיקולים של נראות וחרדיות זועקים אלי מן האדמה...
ה. כד רגיז רעיא וכו'. כל אחד יגיד א"ז על מי שהוא חושב, לכן אי"ז טיעון כלל. (ואגב, באופן כללי, דבר נחמד ע"ז נמצא ב"דרושי וחידושי רעק"א על התורה" על הפסוק "והיית משוגע ממראה עינך..." קחנו משם).
ו. כמובן, האדמו"רים אינם ת"ח, רבני פלגים שונים הם ת"ח אבל סתם לא מעניינים, ורק הרבנים שלי הם ת"חים + יודעים את כל הנתונים + יודעים איך להכריע.
ובכלל - תופעת אדמו"רות ודברי נביאות אצל רבני הליטאים - מאן דכר שמיה... וגם מקורביהם באמת לא נדבקים כלל... הצחקתני.
תקרא בהודעתי שציטטת, עניתי שם כבר מלכתחילה על הערותיך, מלבד הטחת האשמות בסגנון 'ואתה בכלל וגו', שעל זה לא אענה לך גם עכשיו.
רואה יקר,
ראשית, בניגוד לדבריך הזועמים - אין בכל דברי משפט בסגנון "ואתה בכלל", וכהמשך לדברי הרב השומע ולא רק משמיע - אין שם שום חשבון מי יותר ת"ח או "אתה בעצמך". אם יש - אשמח שתאמר לי היכן, ואחזור בי מייד.
בנוסף דברי הם סעיף אחר סעיף להגיב על דבריך, ולכן הטענה שכבר ענית ע"ז קודם משונה לי, היות ואני קצר רואי בצורה קיצונית, אשמח מאד אם תואיל בטובך לחוס עלי ולבאר לי את התשובות הגנוזות בדבריך מעיקרא. ובשביל להקל עליך, אתמצת את שאלותי:
א. היכן התמודדת עם טענתי בדבר הביטול המיידי של כל מי שחולק עליך?
ב. היכן התמודדת עם טענתי בדבר נשירת בחורים בעקבות השינויים בצורת הישיבות? (אפ' ראיתי ציטוט ממך בעניין לעיל)
ג. היכן התמודדת עם כאבי בדבר הוויתור המהיר על דברים שבקדושה?
ד. היכן הסברת מדוע ניתן לכנות "רוצחים" את מי שבמקסימום ולפי המחמירים עבר על "ידינו לא שפכו...", האם יש לזה מקור?
ה. היכן הוכחת למה דווקא הרבנים החושבים דלא כברניך הם המשכוכיות העיוורות ולא להפך?
ו. על דבריך בדבר האדמו"רים שאינם ת"ח כבר הורחב לעיל, ואיני רוצה לשוב ולהתייחס אליהם.
אשמח מאד לעזרתך בהבנת הדברים. תודה רבה מראש.
זה נשמע שלא מעניין אותך מה עניתי לך אלא רק היכן.
א. זו לא טענה עניינית, קשור יותר ל'ואתה בכלל'.
ב. כתבתי שהישיבות צריכות להמשיך בצורה זהירה ככל האפשר
ג. לא הבנתי שיש פה טענה הקשורה לדברי
ד. לא כיניתי אותם רוצחים, יחי החילוק הדק בין לקרוא להם רוצחים או שופכי דם, זה קשור גם לסוגיא של דיו לבא מן הדין...
ה. עובדה שהם גורמים למות, זו בדיוק הטענה שלי שכנראה בשבילך היא 'חידוש מופלג' ממש שאין בכחך לקלוט.
ו. לא כתבתי דבר כזה.
תמשיך להינות ולהגן על דעות המטורפים שדם יהודים קל בעיניהם מאירועים שונים, קוראים מדרשים על החורבן ולא מבינים כל מיני דברים, לא רצחו ישראל אלא להתיר להם טישים בפרהסיא.
כבוד הרב הרואה, לתחושתי לפחות יש כאן איזשהו קצר חריף בתקשורת.
ראשית - עד כמה שהבנת שכלי מגעת, מי שמעונין לדעת היכן הדברים נאמרו כבר עבר את השלב שמענין אותו לדעת מה נאמר, היינו דבבקשתי לראות איך ברוב חכמתך ועמק בינתך ענית על טענותי עוד בטרם נשמעו כבר כלולה הבקשה לשמוע את תוכן דבריך ומוספת ע"ז הבקשה שתראני היכן נרמזו.
שנית - מכיוון שאתה חוזר ומשתמש בדברים שלא אמרתי ואפ' כביכול מצטט - "ואתה בכלל" - אני מבקש שוב שתראה היכן אמרתי כך או שתחזור בך מדבריך אלו.
וכעת לגוף דבריך:
א. לענ"ד הטענה בדבר אי היכולת לשמוע אחרים אין עניינה בגוף הוויכוח אלא היא מגלה את השורשים עליהם הוא צומח. ושוב - מהו ה"ואתה בכלל" שכ"כ התרגזת ממנו? היכן נכתב?
ב. נכון, כתבת שהישבות צריכות להמשיך וכו', אבל שכחת שכתבת שבחורים לא נשרו בגלל מסיכות ו2 מטר. אני סה"כ מנסה להבין האם יש לך מדיניות ושיטה להמציא דברים בשם אומרם ולענות ע"ז (כהמעשה הידוע באישה הפולניה ואכמ"ל). התייחס נא לטענות שהשמיע הגר"פ פרידמן ועוד, בדבר גרימת הנשירה ע"י סגירת הישיבות לזמן ארוך, וגם כשנפתחו לא התאימו לכולם. גם הבעלזערס לא טוענים שהנשירה היא בגלל מסיכות. ואמנם איני דוברם אבל ייתכן שאי עטיית מסיכות נובעת מחשש ללחץ נפשי וכטענת הגר"נ קופשיץ.
ג. אתה כתבת "במקביל לתורה התפתחה חרדיות... עד שאחרי דור וחצי עומדים על כף המאזניים החרדיות לעומת ההשמרות מאביזרייהו דשפיכות דמים, והעיקר הזהרו בגחלתן ודעביד כמר וכו'... הישיבות והת"תים חייבים להמשיך תוך הקפדה מקסימלית קפסולות וכו', לגבי תפילות במניין יש לדון, אבל מי התיר טישים, שמחות בית הושאבה, תפילות במניינים ענקיים באריכות ובצפיפות...". וע"ז טענתי - מהו הוויתור המהיר על דברים שבקדושה, וכמה הציבור היה שותק אם לא היו מוכרים שתייה מתוקה או כל מיני מותרות וכיוצ"ב בחנויות כי זא לא חיוני, האם גם אז היו מוותרים בקלות?
ד. "לא כיניתי אותם רוצחים" ובסו"ד "לא רצחו ישראל..."???
ה. עובדה שהם מצילים (לפחות לתפיסתם, ושוב נא לא לחזור ולומר שרק רבניך מבינים והם לא, ע"ז כבר דיברנו) את עולם התורה והישיבות, זו בדיוק הטענה שלי שכנראה בשבילך היא 'חידוש מופלג' ממש שאין בכחך לקלוט.
ו. "וכנגדם עומדים אנשים שמה שהם עשו כדי להיות כ"ק זה בעיקר להיולד". וכבר הסבירו לך שגם אם לא ממש התכוונת אבל דבריך נתפסו אצל המון העם הרדוד הקורא כאן את דבריך כפגיעה וזלזול באדמו"רים.
תמשיך להינות ולהגן על דעות השותקים (מקווה שלא מסכימים בשתיקה) אל מול אלו שמנהגי ישראל קלים בעיניהם מאירועים שונים (ראה"מ בפסח, גילה גמליאל, ראש השב"כ, בכירי המשטרה, יולי אדלשטיין, וכל אלו שעברו על ההנחיות)...
מקווה שהסברתי את עצמי.
אני מבין שלא נצא מזה,
במקום לגופו של עניין אתה דן אד הומינם, בצירוף כמה טכניקות של פרקליט השטן:
1. להחניף בהגזמה סרקסטית
2. להכנס לדקויות לא רלוונטיות בסגנון: 'בית הדין כתב שהוא מין ואפיקורוס. אבל מין זה דבר אחד ואפיקורוס זה משהו אחר' וכו'.
3. לבוא כצופה מהצד ש'נותן מקום' לשני הצדדים. והלא זה בדיוק הנידון האם יש כאן שני צדדים או לא. (וכמו (להבדיל בין סקילה ליהרג ואל יעבור...) בתחבורה ציבורית בשבת - אם יהיו אוטובוסים בערים חילוניות ולא בחרדיות זה לא פשרה אלא ניצחון מוחלט של החילונים כי זה בדיוק הויכוח האם איש הישר בעיניו או שיש תורה).
בברכת מועדים לשמחה ורפואה שלמה ושנזכה לואשיבה שופטיך כבראשונה וגו' ואחרי כן יקרא לך עיר הצדק וגו', ושה' ישיאנו את ברכת מועדיו בב"א.
אבל עד אז להשתדל לא לרצוח אם אפשר, בקשה לגיטימית אני חושב.
שוב אתה חוזר ומתעלם מטענות שנטענו, ממשיך להתייחס לדברים שלא נאמרו (החנפה מוגזמת - אא"כ "כבוד הרב" הוא החנפת יתר סרקסטית, דקויות לא רלוונטיות - היכן?), לא חוזר בך על אי דיוקים קודמים (סוגית "ואתה בכלל").
אשוב ואדגיש - איני מתיימר להיות אובייקטיבי אלא רק לתמוה על תרבות השיח.
ובנוסף - גא"מ לשלל ברכותיך וכו'.
אור עולם כתב:ארי שבחבורה כתב:אור עולם כתב:ארי שבחבורה כתב:יושב הארץ כתב:בחדרי:
הגר"פ פרידמן, ראש הכוללים של בעלזא וראש ישיבת 'מבקשי השם' ללימוד תורת הנסתר מגולל בהתייחסות ראשונה ומפורטת בביטאון 'המחנה החרדי' על ההנהגה הייחודית בחצר חסידות בעלזא ביחס לנגיף הקורונה • "יש מצבים שבהם הפסוק 'ונשמרתם מאוד לנפשותיכם' לא קיים"
אנשים באים בטענה שבסופו של דבר כמה מאנ"ש נפטרו לבית עולמם. איך אפשר להתעלם מהנתון הזה? הגם שבקהילות אחרות אירע כך למרות ששמרו על ההוראות, אבל עדיין אנשים שואלים למה אנחנו לא מתייחסים לנושא אצלנו.
"ובאשר לטענות על נפטרים: אכן, זוהי מציאות כואבת מאוד. איש לא התעלם ממנה. איש לא ניסה להסתיר אותה. היא עובדה קיימת, ובכל מגיפה יש קרבנות, ובכל מקום לצערנו. הנגיף אינו מבחין בין דם לדם".
"אולם כאמור, מדובר כאן במלחמה רוחנית! ויש לנו כללים על פי התורה כיצד להתייחס אליה ומה חובתנו לעת כזאת".
"גם כאשר הולכים על פי ה', יש לצערנו לפעמים קרבנות, ומי לנו גדול מאדוננו דוד עבד ה', שיצא להילחם מלחמות ישראל בגויים, ושאל באורים ותומים לפני כן, ואף קיבל תשובה ברורה מהקב"ה שעליו לצאת למלחמה. ובכל זאת אנו מוצאים 'וייפול מן העם מעבדי דוד'. או במלחמה על צקלג בה שָׁבוּ את כל הנשים והילדים שהיו בעיר, עד שאומר הנביא 'וַתֵּצֶר לְדָוִד מְאֹד כִּי אָמְרוּ הָעָם לְסָקְלוֹ, כִּי מָרָה נֶפֶשׁ כָּל הָעָם אִישׁ עַל בָּנָיו וְעַל בְּנֹתָיו'...
אֵיכָה הָיְתָה לְזוֹנָה קִרְיָה נֶאֱמָנָה מְלֵאֲתִי מִשְׁפָּט צֶדֶק יָלִין בָּהּ וְעַתָּה מְרַצְּחִים
הוי זהיר...
פיקוח נפש דוחה...
שום הודעה כאן לא תציל אף נפש בעולם, ולכן אין כאן היתר לזלזל ברבנים.
לבי במערב כתב:ושמא לא קיימים ב' צדדים באשר לשמירת נפשותיהם של צעירים כמבוגרים?!
לבי במערב כתב:מחילה על ההתערבות בנושא, אך לא אוכל להתאפק.הרואה כתב:אני מבין שלא נצא מזה,
במקום לגופו של עניין אתה דן אד הומינם, בצירוף כמה טכניקות של פרקליט השטן:
1. להחניף בהגזמה סרקסטית
2. להכנס לדקויות לא רלוונטיות בסגנון: 'בית הדין כתב שהוא מין ואפיקורוס. אבל מין זה דבר אחד ואפיקורוס זה משהו אחר' וכו'.
3. לבוא כצופה מהצד ש'נותן מקום' לשני הצדדים. והלא זה בדיוק הנידון האם יש כאן שני צדדים או לא. (וכמו (להבדיל בין סקילה ליהרג ואל יעבור...) בתחבורה ציבורית בשבת - אם יהיו אוטובוסים בערים חילוניות ולא בחרדיות זה לא פשרה אלא ניצחון מוחלט של החילונים כי זה בדיוק הויכוח האם איש הישר בעיניו או שיש תורה).
בברכת מועדים לשמחה ורפואה שלמה ושנזכה לואשיבה שופטיך כבראשונה וגו' ואחרי כן יקרא לך עיר הצדק וגו', ושה' ישיאנו את ברכת מועדיו בב"א.
אבל עד אז להשתדל לא לרצוח אם אפשר, בקשה לגיטימית אני חושב.
ג"א הק' מבין 'שלא נצא מזה', בפרט לאור הציטוטים המלאים בכל פעם ופעם...
1. נראה שההגזמה הסרקסטית נמצאת בצד מסוים דוקא, והוא בחי' 'כל הנגעים רואה אדם חוץ - מנגעי עצמו' (יושם לב, למשל, לסוף ההודעה המצוטטת. וק"ל).
2. יתכן ש'דקויות לא רלוונטיות' היינו 'החילוק הדק בין לקרוא להם רוצחים או שופכי דם'?... (הרי בכל מקרה, גם אם קיים חילוק שכזה - אין הוא נוגע לעניננו, שכן במפורש חזרת וכינית לרבים מאחב"י בשם 'רוצחים'!).
3. בלשון המעטה, לא ברור שאי־עטיית מסכה הוא ב'יהרג ואל יעבור'. כ"ש וק"ו, שאין הנחיות משה"ב כ'תורה מסיני' ועל פיהם ישק דין אביזרייהו דשפ"ד [אם כבר, לטעמיך יל"ד אי המתרחק פחות מח' מטרים חשיב כשופך דם. וא"כ, ראשי משה"ב הם ה'רוצחים' (שוב: לשיטתך)].
ושמא לא קיימים ב' צדדים באשר לשמירת נפשותיהם של צעירים כמבוגרים?!
עד ליישוב ההדורים - נא 'להשתדל' שלא לפגוע בכבוד קהילות־קודש ומנהיגיהן, אם אפשר. בקשה לגיטימית אני חושב.
אור עולם כתב:שומע ומשמיע כתב:אור עולם כתב:אש משמים כתב:לכל ההמומים. לתשומת ליבכם.המשטרה הגיעה אמש (שלישי) לאכוף את הגבלות הקורונה בבית כנסת שהיה פתוח בעיר מודיעין עילית. למקום הגיעו מאות מתושבי בהעיר, מאנשי 'הפ-- ה-------', וביקשו שהמשטרה תעזוב את המקום.
במקום התפתחה מהומה גדולה, במהלכה המשטרה הותקפה באבנים זיקוקים וחפצים שהושלכו לעבר הכוח. שבעה חשודים נעצרו והועברו לחקירה. במשטרה ציינו כי ארבעה שוטרים נפצעו בתקרית, שתי שוטרות פונו לטיפול רפואי בבית החולים.
להפגין בצורה אלימה כ"כ שיש בה כדי להמית זה בסדר? מזה אף אחד כבר לא המום. מוזר.
חבל מאד שאתה מקבל כאמת ברורה את דברי המשטרה שכבר הוחזקה לכפרנית. דאג נא להשיג תיעודים מהמקום והשווה את חומרת פציעות השוטרות לפציעות המפגינים, ואז תחזור לדבר על אלימות.
אשרינו שבני תורה שתורתם אומנותם רבים עם שוטרי שטח מי נתן יותר מכות.
אבאיר - איני מגן על ההפגנות, ודעת רבותי שליט"א אינה נוחה מהן מאד מאד!!!
אני רק מגן על האמת, ומשתדל להתרחק מהכיעור המתגלה בכל פעם שהמפגינים אינם מהפלג שלנו - מייד שמחה וששון עם כל מכה שהם חוטפים, ואפ' היו מקרים שבכירים מסוימים דרבנו את השוטרים לנהוג באלימות כלפי הצד השני ואכמ"ל.
נראה לי שיותר נכון לומר שאנו מזדהים עם המטרה ולא עם הדרך. אבל לצערי השנאה לאחינו שאינם חושבים בדיוק כמונו מעוורת את העיניים ואוטמת את השכל הישר, וחלק מזה מתבטא בציטוט הודעות דוברות של המשטרה כאילו הם אמת לאמיתה בלי שום בדיקה אחריהם.
יעוי' בדברי הגר"פ פרידמאן.גיזונטע קאפ כתב:איזה היתר יש לאדם לסכן את גופו של האחר, בכדי להציל את "נפשו"?
מהודעתך הראשונה:הרואה כתב: . . אענה לך פה רק על שטות אחת - נכון אחר כך כיניתי אותם רוצחים, בהתחלה הייתי עדין יותר. יופי? . .
וללמד על הכלל יצא.הרואה כתב:לפני שנה הנסיונות של שפיכות דמים נשמעו לנו כל כך רחוקים...
במקביל לתורה התפתחה חרדיות (שפה, מוסיקה, קוד לבוש, סדר יום, תרבות פנאי).
וכמו כל ערך נכרי, גם זה בתחילתו לא מפריע, רחר כך נוגס קצת, עד שאחרי דור וחצי עומדים על כף המאזניים החרדיות לעומת ההשמרות מאביזרייהו דשפיכות דמים, והעיקר הזהרו בגחלתן ודעביד כמר וכו'.
והאמת והשלום והרוצחים אהבו.
אף בחור לא נשר בגלל מסכה, ולא בגלל 2 מטר, נא לא לבלבל את המח.
הישיבות והת"תים חייבים להמשיך תוך הקפדה מקסימלית קפסולות וכו', לגבי תפילות במניין יש לדון, אבל מי התיר טישים, שמחות בית הושאבה, תפילות במניינים ענקיים באריכות ובצפיפות, וכו'?!
ידינו לא שפכה את הדם הזה - שלא ראינו ופטרנו בלא מזון ובלא לויה. מכאן שאם ראו ופטרוהו - ידיהם כן שפכו את הדם הזה רח"ל. וזה עוד א. בשב ואל תעשה ב. על אדם שלא ביקש עזרה ג. יתכן שאין לו צורך בה.
על הרעים חרה אפי - כד רגיז רעיא על ענא וכו', שנלחמים בשוטרים במקום להלחם ברוצחים, ומרוב גאוותם לא שבים לאחור ואומרים טעינו, גם כשמקורביהם מתים בזה אחר זה.
רוב ככל הת"ח מכל החוגים תומכים בהשמרות ככל האפשר מי יותר ומי עוד יותר, וכנגדם עומדים אנשים שמה שהם עשו כדי להיות כ"ק זה בעיקר להיולד, מכאן הדרך סלולה להחיות ולהמית.
1. רצוי אם תואיל להשיב על מה שנשאלת, ולהצביע על הגזמה סרקסטית אחת(!) בדברי הרב 'אור עולם'.הרואה כתב:1. אני סרקסטי, נכון מאד, לא הכחשתי לרגע (גם אתה לא יודע לקרוא?!)
2. נכון מאד
3. לא דיברתי רק על מסכה, וגם כתבתי כבר בהודעתי הראשונה באשכול שהישיבות צריכות להתקיים בצורה זהירה, בקיצור תקרא שוב.
מצטער, בניגוד לרבים פה אני לא מאמין בפלורליזם, וכשאני חושב שמשהו נכון לא זו בלבד שאני חושב שהוא אמת, אלא אני אפילו חושב שהצד השני הוא שקר (!).
אש משמים כתב:אור עולם כתב:שומע ומשמיע כתב:אור עולם כתב:אש משמים כתב:לכל ההמומים. לתשומת ליבכם.המשטרה הגיעה אמש (שלישי) לאכוף את הגבלות הקורונה בבית כנסת שהיה פתוח בעיר מודיעין עילית. למקום הגיעו מאות מתושבי בהעיר, מאנשי 'הפ-- ה-------', וביקשו שהמשטרה תעזוב את המקום.
במקום התפתחה מהומה גדולה, במהלכה המשטרה הותקפה באבנים זיקוקים וחפצים שהושלכו לעבר הכוח. שבעה חשודים נעצרו והועברו לחקירה. במשטרה ציינו כי ארבעה שוטרים נפצעו בתקרית, שתי שוטרות פונו לטיפול רפואי בבית החולים.
להפגין בצורה אלימה כ"כ שיש בה כדי להמית זה בסדר? מזה אף אחד כבר לא המום. מוזר.
חבל מאד שאתה מקבל כאמת ברורה את דברי המשטרה שכבר הוחזקה לכפרנית. דאג נא להשיג תיעודים מהמקום והשווה את חומרת פציעות השוטרות לפציעות המפגינים, ואז תחזור לדבר על אלימות.
אשרינו שבני תורה שתורתם אומנותם רבים עם שוטרי שטח מי נתן יותר מכות.
אבאיר - איני מגן על ההפגנות, ודעת רבותי שליט"א אינה נוחה מהן מאד מאד!!!
אני רק מגן על האמת, ומשתדל להתרחק מהכיעור המתגלה בכל פעם שהמפגינים אינם מהפלג שלנו - מייד שמחה וששון עם כל מכה שהם חוטפים, ואפ' היו מקרים שבכירים מסוימים דרבנו את השוטרים לנהוג באלימות כלפי הצד השני ואכמ"ל.
נראה לי שיותר נכון לומר שאנו מזדהים עם המטרה ולא עם הדרך. אבל לצערי השנאה לאחינו שאינם חושבים בדיוק כמונו מעוורת את העיניים ואוטמת את השכל הישר, וחלק מזה מתבטא בציטוט הודעות דוברות של המשטרה כאילו הם אמת לאמיתה בלי שום בדיקה אחריהם.
א. ראיתי בעיני אתמול אבנים שיש בהם כדי להרוג מוטחות לעבר שוטרים ואזרחים. ראיתי בעיני בפעמים אחרות שוטרים שפתחו את הראש מאבנים וחפצים. אז לא עליהם אני מסתמך.
ב. לא אמרתי שאתה מגן על מישהו וזה לא מעניין אותי מי אתה או רבותיך אבל זו צביעות שאין כדוגמתה לכתוב שאתם המומים ומזועזעים שאנשים העיזו להתקשר למשטרה בזמן שחבריכם רוגמים יהודים באבנים!
לבד מזאת, בלשון החביבה על כמה מחו"ר בית־מדרשנו: 'פשע אחד אינו מכשיר את האחר'.אור עולם כתב:אם איני מגן עליהם, ואין להם שייכות לא אלי ולא לרבותי, אז ממתי הם "חברי", ובטח לאחר שהבהרתי שרבותי ואני בעקבותיהם מביעים סלידה ממעשיהם?
לבי במערב כתב:יעוי' בדברי הגר"פ פרידמאן.גיזונטע קאפ כתב:איזה היתר יש לאדם לסכן את גופו של האחר, בכדי להציל את "נפשו"?
בכלל, במידי דסכנתא כלל גדול נקוט בידינו: 'שומר פתאים ה'' (אף שיל"ד אי מועיל גם כלפי חב לאחריני).
.[/size]
לבי במערב כתב:מהודעתך הראשונה:הרואה כתב: . . אענה לך פה רק על שטות אחת - נכון אחר כך כיניתי אותם רוצחים, בהתחלה הייתי עדין יותר. יופי? . .וללמד על הכלל יצא.הרואה כתב:לפני שנה הנסיונות של שפיכות דמים נשמעו לנו כל כך רחוקים...
במקביל לתורה התפתחה חרדיות (שפה, מוסיקה, קוד לבוש, סדר יום, תרבות פנאי).
וכמו כל ערך נכרי, גם זה בתחילתו לא מפריע, רחר כך נוגס קצת, עד שאחרי דור וחצי עומדים על כף המאזניים החרדיות לעומת ההשמרות מאביזרייהו דשפיכות דמים, והעיקר הזהרו בגחלתן ודעביד כמר וכו'.
והאמת והשלום והרוצחים אהבו.
אף בחור לא נשר בגלל מסכה, ולא בגלל 2 מטר, נא לא לבלבל את המח.
הישיבות והת"תים חייבים להמשיך תוך הקפדה מקסימלית קפסולות וכו', לגבי תפילות במניין יש לדון, אבל מי התיר טישים, שמחות בית הושאבה, תפילות במניינים ענקיים באריכות ובצפיפות, וכו'?!
ידינו לא שפכה את הדם הזה - שלא ראינו ופטרנו בלא מזון ובלא לויה. מכאן שאם ראו ופטרוהו - ידיהם כן שפכו את הדם הזה רח"ל. וזה עוד א. בשב ואל תעשה ב. על אדם שלא ביקש עזרה ג. יתכן שאין לו צורך בה.
על הרעים חרה אפי - כד רגיז רעיא על ענא וכו', שנלחמים בשוטרים במקום להלחם ברוצחים, ומרוב גאוותם לא שבים לאחור ואומרים טעינו, גם כשמקורביהם מתים בזה אחר זה.
רוב ככל הת"ח מכל החוגים תומכים בהשמרות ככל האפשר מי יותר ומי עוד יותר, וכנגדם עומדים אנשים שמה שהם עשו כדי להיות כ"ק זה בעיקר להיולד, מכאן הדרך סלולה להחיות ולהמית.1. רצוי אם תואיל להשיב על מה שנשאלת, ולהצביע על הגזמה סרקסטית אחת(!) בדברי הרב 'אור עולם'.הרואה כתב:1. אני סרקסטי, נכון מאד, לא הכחשתי לרגע (גם אתה לא יודע לקרוא?!)
2. נכון מאד
3. לא דיברתי רק על מסכה, וגם כתבתי כבר בהודעתי הראשונה באשכול שהישיבות צריכות להתקיים בצורה זהירה, בקיצור תקרא שוב.
מצטער, בניגוד לרבים פה אני לא מאמין בפלורליזם, וכשאני חושב שמשהו נכון לא זו בלבד שאני חושב שהוא אמת, אלא אני אפילו חושב שהצד השני הוא שקר (!).
2. אני מתחיל להצטרף לתחושה כי מתנהל כאן דו־שיח השמור לחרשים בלבד.
3. דוגמא נקטתי, והשיב לי בשעורים [הרי 'הצורה הזהירה' שבה 'צריכות הישיבות להתקיים' (לד' מר קובע הכל), היא גופא סיבת הנשירה!].
באשר לאי־האמונה בפלורליזם - דבר מבורך הוא, אך רצוי לשמור על כבודם של ישראל, גם כאשר הינך משוכנע בדעתך במלוא התוקף. והמ"י.
הוספה לאח"ז: עדיין אתה עומד בשלך, וממשיך להתסיס ללא סיבה. הי' שלו'.
כמדומני, שבשעתו יצאה הבהרה מאדמו"ר דבעלזא, כי דבריו אמורים רק כלפי חסידיו המתגוררים בשיכוניהם (ולא בקהילות מעורבות).גיזונטע קאפ כתב:ובכל מקרה מאחר שחיים בצורה משותפת, אדם לא יכול לקבל החלטה כזו על דעת עצמו, כשחסידיו מסתובבים ברחובות וגרים במקומות מעורבים.
1. אם נתחיל לדון במה נכתב ומה לא, יש לי הרבה להוסיף בזה. אין טעם.הרואה כתב:1. לא כתבתי שהוא כתב בסרקזם, מה שכן כתבתי זה שהוא משתמש בטכניקות מסוג פרקליט השטן כגון להחניף בהגזמה סרקסטית. למשל: 'איך ברוב חכמתך ועמק בינתך ענית על טענותי עוד בטרם נשמעו' ועוד.
2. גם אני
3. הנשירה לא בגלל הקפסולות ולא בגלל המסכות, אני משער שאתה מבין את זה לבד, זה כן בגלל בחורים שנשארו בבית חודשים רבים, ובזה צריך לטפל.
בהודעתי הראשונה קראתי רוצחים לאלו שלמשל באים לבתי הכנסת עם תסמינים או גרוע מכך וללא שום אמצעי הגנה, לא לאלו שמגינים עליהם. אם נבכי נפשי מעניינות אותך (אותי פחות) אוכל להסביר לך מדוע בתחילה לא קראתי להם רוצחים ואחר כך כן.
הרב אור עולם - אתה כל כך מפחד לחשוב שהמלך עירום? מרוב תסכול אתה בא בטענות שוב ושוב על דברים שלא נאמרו ואם היית קורא בנחת מלכתחילה לא היית מעוות את הדברים, ומצרף מטען גדול שאין לי מושג מאיה הוא מגיע. לך תנוח, תרגע, הרי בבעלזא אומרים שהלחץ יותר גרוע אפילו מחשש רציחה, אז כל שכן שאתה צריך לשמור על עצמך ולקחת פסק זמן, נראה לי שנלחצת פה אפילו יותר מהנערוון של לשים מסיכה רח"ל.
לבי במערב כתב:הדיון ההלכתי אין מקומו כאן (אלא בריבוי האשכולות שבנושא), ולכן לא אתייחס לכך. כל שהערתי הוא כי יש מקום לצדד לכמה פנים.כמדומני, שבשעתו יצאה הבהרה מאדמו"ר דבעלזא, כי דבריו אמורים רק כלפי חסידיו המתגוררים בשיכוניהם (ולא בקהילות מעורבות).גיזונטע קאפ כתב:ובכל מקרה מאחר שחיים בצורה משותפת, אדם לא יכול לקבל החלטה כזו על דעת עצמו, כשחסידיו מסתובבים ברחובות וגרים במקומות מעורבים.
.[/size]
נחומצ'ה כתב:"אין לך אדם שאין לו שעה" דרשו רבותינו...
דרומי כתב:מכיון שכבר נזכר שם שם 'בעלזא' במפורש:
שמעתי פעם מעסקן בעלזאי חשוב (בקשר לאיזה פולמוס שעמד על הפרק) שאמר בחיוך כי הם נוהגים לראות מה אומרים ה'נטורי קרתא' - ולעשות ההיפך...
ובכן, העובדה שבמקרה דידן החליטו בבעלזא לנקוט בקו דומה לזה של 'נטורי קרתא' - אומרת דרשני.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 167 אורחים