עושה חדשות כתב:
שוב התבוננתי, דבלא"ה צ"ע אטו אדם ישן עם בניו בחדר אחד? הרי הוא ישן עם אשתו ובניו ישנים בחדר אחר, (ולא ייאמר עליהם "נשי עמי תגרשון מבית תענוגיה"). ואולי איירי דוקא בבן קטן הישן עם אביו ואמו. (כל זה כתבתי לפי המורגל היום, מבלי חקירה היסטורית על הרגלי השינה עם בני המשפחה בעידן הקדום).
בית צדיקים כתב:למעשה לא נוהגין כן שהאשה תישן בתוך הסוכה ממש גם מתחת לסכך
בית צדיקים כתב:למעשה לא נוהגין כן שהאשה תישן בתוך הסוכה ממש גם מתחת לסכך
עושה חדשות כתב:צודק! יש"כ. ז"ל הריטב"א "דקסבר שאביו חייב בה מן התורה דתשבו כעין תדורו איש ובניו, דלגבי דידיה מידריש הכי אע"ג דלא דרשינן ליה לחייב אשה בסוכה", והרי בס"ד לחייב אשה בסוכה ודאי לא חייבים להיות יחד. ואין שייכות בין הריטב"א (והס"ד בגמ') לדברי הרמ"א.
שומע ומשמיע כתב:בית צדיקים כתב:למעשה לא נוהגין כן שהאשה תישן בתוך הסוכה ממש גם מתחת לסכך
מה הכוונה לא נוהגים, הרי כמו שאומר הרמ"א זה קשה מעשית.
בית צדיקים כתב:שומע ומשמיע כתב:בית צדיקים כתב:למעשה לא נוהגין כן שהאשה תישן בתוך הסוכה ממש גם מתחת לסכך
מה הכוונה לא נוהגים, הרי כמו שאומר הרמ"א זה קשה מעשית.
אתה יושן עם אשתך בסוכה? כל המשפחה שלך נוהגין כן? ברור שלא
ונתנו ידידים כתב:בדומה לזה אני חוקר אם כשיוצא לחלק שאינו תחת הסכך באמצע הסעודה אם יכול לברך שם וכו' או דהוי כבית אחר כיון דא"א לאכול שם.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 20 אורחים