ציבור של עשרה שמתפללין, ויחיד אינו מכוין בתפלתו, דלכאו' מדינא דגמרא בעי לחזור ולהתפלל שוב, [רק שלא נהגו], לכאו' י"ל דאינו מצטרף כלל לעשרה להיות במנין, שהרי הוא לא התפלל כלל, וצ"ב.
אשמח למ"מ בנושא.
דרופתקי דאורייתא כתב:ציבור של עשרה שמתפללין, ויחיד אינו מכוין בתפלתו, דלכאו' מדינא דגמרא בעי לחזור ולהתפלל שוב, [רק שלא נהגו], לכאו' י"ל דאינו מצטרף כלל לעשרה להיות במנין, שהרי הוא לא התפלל כלל, וצ"ב.
אשמח למ"מ בנושא.
ונראין הדברים שעדיף להתפלל במנין של הישיבה עם דילוגים בפסוקי דזמרה יותר מלהתפלל במנינים מאוחרים בלי דילוגים, שבדרך כלל אין המנינים ברוב עם כמו בישיבה, ואין לסמוך שיש שם עשרה מכוונים באבות, ועוד סיבות נאמרו שיש לחוש שאין לזה מעלת ציבור, וגם התפלה שבמהירות מרחיקה מכוונה
דרופתקי דאורייתא כתב:ציבור של עשרה שמתפללין, ויחיד אינו מכוין בתפלתו, דלכאו' מדינא דגמרא בעי לחזור ולהתפלל שוב, [רק שלא נהגו], לכאו' י"ל דאינו מצטרף כלל לעשרה להיות במנין, שהרי הוא לא התפלל כלל, וצ"ב.
אשמח למ"מ בנושא.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 23 אורחים