פולסברג כתב:מרגלא בפומייהו דאינשי, שאם יזרקו את ה'פקלעך' של כל העולם באמצע, והיה לאדם הברירה לבחור איזה שהוא רוצה, היה כל אחד נוטל את שלו, אף שיש שם את החיים של הגביר הגדול והמוצלח, ע''כ.
האם יש מקור לאימרה זו, ומה בא ללמדינו? והאם הוא עומד במבחן המציאות [במה שאנו רואים, היינו לא בגלגולים ובחשבונות עוה''ב], האם אין אנשים שחיים חיים טובים ויש להיפך?
אור עולם כתב:הגר"י גלינסקי זצוק"ל דרש על הפסוק "לא תחמוד... וכל אשר לו", דיש פעמים דהאדם חומד את אשר לרעהו, ולא יודע שאם יקבל א"ז - יקבל את "כל אשר לו", היינו גם את החסרונות והצרות שיש לרעהו, ואפ' בתוך הדברים הנחמדים עצמם, ולדוג' שיש לו רכב גדול אבל קנה אותו לצורך הסעת ילד נכה ח"ו, או שטס לחו"ל אבל זה לצורך רפואי וכיוצ"ב.
פולסברג כתב:אור עולם כתב:הגר"י גלינסקי זצוק"ל דרש על הפסוק "לא תחמוד... וכל אשר לו", דיש פעמים דהאדם חומד את אשר לרעהו, ולא יודע שאם יקבל א"ז - יקבל את "כל אשר לו", היינו גם את החסרונות והצרות שיש לרעהו, ואפ' בתוך הדברים הנחמדים עצמם, ולדוג' שיש לו רכב גדול אבל קנה אותו לצורך הסעת ילד נכה ח"ו, או שטס לחו"ל אבל זה לצורך רפואי וכיוצ"ב.
יפה לדרשנות ולחיזוק, אבל האם יש לעשירים ילדים נכים יותר מעניים? יש מקרים חריגים, אך רוב אנשים שטסים לחו''ל זה לא רפואי, וכן הלאה.
אם זה מחזק אתכם לא לקנאות, זה טוב ויפה. אבל היכן כתוב בתורה רעיון כזה בכלל, שלבעל יסורין ולאדם מוצלח יש אותו סבל?
וגם, הרי יש אנשים שבטבעם כשדבר אינו הולך טוב זה בנפשם ואינם יכולים לישן, לעומת זאת יש אנשים שבטבעם כמעט דבר אינו אוכל אותם, וממשכיכים הלאה. וכך בראם הקב''ה. האם נאמר שיש להם אותו חיים?
פולסברג כתב:מרגלא בפומייהו דאינשי, שאם יזרקו את ה'פקלעך' של כל העולם באמצע, והיה לאדם הברירה לבחור איזה שהוא רוצה, היה כל אחד נוטל את שלו, אף שיש שם את החיים של הגביר הגדול והמוצלח, ע''כ.
האם יש מקור לאימרה זו, ומה בא ללמדינו? והאם הוא עומד במבחן המציאות [במה שאנו רואים, היינו לא בגלגולים ובחשבונות עוה''ב], האם אין אנשים שחיים חיים טובים ויש להיפך?
סגי נהור כתב:במשך לדברי קודמיי, היכן חוסר השוויון האמיתי שקיים בעולם? בתכונות הנפש.
בין האדם שמצד תכונות נפשו הריהו עליז ושמח, ולוקח דברים בקלות, לעומת האדם הפסימי בעל הנטיה לעצב - אכן קיים חוסר שוויון בולט.
זה חייו נוחים ושמחים, וזה חייו עצובים וכואבים.
או אם נפשך אמור כך: החלוקה הבלתי שווה איננה בכסף ובזהב ובדומיהם, אלא ברמת הדופמין / הסרוטונין וכו' שבמוח.
דומני שמבין כל הטענות והטרוניות שיכול איוב להפנות כלפי מעלה - זו הטענה הכי נשמעת...
ונתנו ידידים כתב:כמדומני שיסוד הרעיון אינו שיש לכל אחד סבל שוה, אלא שהאדם היה בוחר את הפעקאלע שלו, והיינו משום שהקב"ה נתן לכל אדם את מה שראוי לו לפי תכונות מפשו וצורך נשמתו, ולכן כשהיה לו את הכח לבחור ביםן כל הפעקעלאך היה לוקח את שלו.
אמנם יש בזה הקדמה שאם היה אדם שלא היה לו פעקאלע כלל היה כל אדם בוחר במצב כזה, וזהו יסוד הקנאה דחושב שלההוא טוב ולי לא, אבל ברגע שמבין שגם להשני יש סבל אלא שהשאלה הוא איזה, וא"כ יש כאן מצב של קב שלו וקב של חבירו, אז אדם רוצה בקב שלו יותר מוכו'.
גיזונטע קאפ כתב:סגי נהור כתב:במשך לדברי קודמיי, היכן חוסר השוויון האמיתי שקיים בעולם? בתכונות הנפש.
בין האדם שמצד תכונות נפשו הריהו עליז ושמח, ולוקח דברים בקלות, לעומת האדם הפסימי בעל הנטיה לעצב - אכן קיים חוסר שוויון בולט.
זה חייו נוחים ושמחים, וזה חייו עצובים וכואבים.
או אם נפשך אמור כך: החלוקה הבלתי שווה איננה בכסף ובזהב ובדומיהם, אלא ברמת הדופמין / הסרוטונין וכו' שבמוח.
דומני שמבין כל הטענות והטרוניות שיכול איוב להפנות כלפי מעלה - זו הטענה הכי נשמעת...
יעויין הרופא לשבורי לב דברים
סגי נהור כתב:גיזונטע קאפ כתב:סגי נהור כתב:במשך לדברי קודמיי, היכן חוסר השוויון האמיתי שקיים בעולם? בתכונות הנפש.
בין האדם שמצד תכונות נפשו הריהו עליז ושמח, ולוקח דברים בקלות, לעומת האדם הפסימי בעל הנטיה לעצב - אכן קיים חוסר שוויון בולט.
זה חייו נוחים ושמחים, וזה חייו עצובים וכואבים.
או אם נפשך אמור כך: החלוקה הבלתי שווה איננה בכסף ובזהב ובדומיהם, אלא ברמת הדופמין / הסרוטונין וכו' שבמוח.
דומני שמבין כל הטענות והטרוניות שיכול איוב להפנות כלפי מעלה - זו הטענה הכי נשמעת...
יעויין הרופא לשבורי לב דברים
ומי ירפא לשבורי צוואר?
סגי נהור כתב:כוונתי לתמוה איך אני אמור לקרוא מתוך הצילומים שהעלית מבלי לשבור את הצוואר.
פולסברג כתב:האם יש מקור
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 138 אורחים