במנחות ס"ה ב:
וברש"י שםרבי יהושע אומר: אמרה תורה מנה ימים וקדש חודש
(הציטוט של רבי יהושע כאן חסר וחלקי, אבל לעניינו די בזה)מנה תשעה ועשרים יום וקדש חודש
רבינו משולם העדיף גירסה אחרת:
אמרה תורה, מנה שנים וקדש יובל
ר"ת (סה"י חלק התשו' סי' מד) טוען כנגדו כמה טענות ובינהם:
מאי קאמר מר?'ויובל בלשון המקרא אינו שבת יובל'.
רוזנטל הגיה באופן שרירותי: אינו שבת רק יובל, ומלבד שאין לו יסוד, לא מובן מה ביקש לשים בפי ר"ת.
האם יתכן שצ"ל 'אינו שנת יובל' ?!
ולפי"ז כונת רבינו דהו"ל לברייתא לומר 'מנה שנים וקדש שנת היובל'. כי 'יובל' סתם אינו שנת היובל בלשון מקרא אלא קרן, כמש"כ בשמות יט יג במשך היבל. וביהושע ו ה בקרן היובל. וצ"ל שאותם פסוקים שנאמר בהם יובל סתמא (כגון ויקרא כז פס' יח וכא), היינו אחר שנאמר לפניהם שנת היובל (כגון שם פסוק יז). אלא דצ"ע מבמדבר לו ד ואם יהיה היובל. שם לא נזכר שנת יובל קודם לכן. וגם צ"ע שהרי בלשון חכמים אינו כן.
נשמח לחוו"ד!