עזריאל ברגר כתב:איזה דבר עושים בשלשת החודשים תשרי, ניסן, וסיון, ללא קשר לשלשת הרגלים?
הבהרה: שנים מתוכם - קשורים לרגל שבאותו חודש, אבל השלישי - כלל לא קשור (למיטב ידיעתי).
עזריאל ברגר כתב:איזה דבר עושים בשלשת החודשים תשרי, ניסן, וסיון, ללא קשר לשלשת הרגלים?
אישצפת כתב:חוה?
במסתרים כתב:שם אדם מפורסם מאוד שנזכר בתנ"ך פעמיים בלבד?
עזריאל ברגר כתב:יוסף חיים אוהב ציון כתב:היכן מצינו קפסולות בתלמוד.
ילמדנו רבינו?
יוסף חיים אוהב ציון כתב:עזריאל ברגר כתב:יוסף חיים אוהב ציון כתב:היכן מצינו קפסולות בתלמוד.
ילמדנו רבינו?
תלמוד בבלי מסכת עירובין דף פ"ו ע"ב
דכי אתא רב דימי אמר פעם אחת שכחו ולא הביאו ספר תורה מבעוד יום למחר פרסו סדין על העמודים והביאו ספר תורה וקראו בו פרסו לכתחילה מי שרי והא הכל מודים שאין עושין אהל עראי בשבת? אלא מצאו סדינין פרוסין על העמודים והביאו ספר תורה וקראו בו. ובציורים במתיבתא זה ממש דוגמת הקפסולות עיי"ש.
חגי פאהן כתב:עזריאל ברגר כתב:חגי פאהן כתב:היכן בדפוס וילנא המסדרים החליפו גרש באות ז' זעירא? מן הסתם בהוצאות החדשות זה תוקן.
ילמדנו רבינו?
רמז: מס' עירובין פרק חלון. בוגשל אני רואה שזה תוקן.
עזריאל ברגר כתב:עזריאל ברגר כתב:איזה דבר עושים בשלשת החודשים תשרי, ניסן, וסיון, ללא קשר לשלשת הרגלים?
הבהרה: שנים מתוכם - קשורים לרגל שבאותו חודש, אבל השלישי - כלל לא קשור (למיטב ידיעתי).
במסתרים כתב:עזריאל ברגר כתב:עזריאל ברגר כתב:איזה דבר עושים בשלשת החודשים תשרי, ניסן, וסיון, ללא קשר לשלשת הרגלים?
הבהרה: שנים מתוכם - קשורים לרגל שבאותו חודש, אבל השלישי - כלל לא קשור (למיטב ידיעתי).
אין אומרים תחנון בי"א וי"ב?
הכהן כתב:מבקש לדעת כתב:בס"
וָאַעַן חֶלְקִי וְאָחוּדָה חִידָתִי:
הָרִאשׁוֹן לְגוֹי גָּמוּר, הַשֵּׁנִי לְגֵר הַגָּרוּר, וְהַשְּׁלִישִׁי לְבֵן בְּרִית הָדוּר.
מי השם?
בתורה שבכתב.
רעואל
יגאל10 כתב:רעואל (בן עשיו; יתרו; ואבי אליסף).
עזריאל ברגר כתב:איזה דבר עושים בשלשת החודשים תשרי, ניסן, וסיון, ללא קשר לשלשת הרגלים?
עזריאל ברגר כתב:בית צדיקים כתב:שני מצוות שצריכים להיות מכוסים אך מגולים והעצה לזה הוא כלי זכוכית?
ילמדנו רבינו?
בית צדיקים כתב:עזריאל ברגר כתב:בית צדיקים כתב:שני מצוות שצריכים להיות מכוסים אך מגולים והעצה לזה הוא כלי זכוכית?
ילמדנו רבינו?
נא חנוכה כמובן כפשוטו
מזוזה עי' בסידור רבי שבתי שכתב שלעשות מזוזה מזכוכוית הוא הידור נפלא כך רואים את הש' והוא לא מבחוץ עיי"ש
גל של אגוזים כתב:איזה 'הלכה' הובא ברש"י עה"ת שלא הוזכרה בגמרא, רמב"ם, טור ושו"ע?
גל של אגוזים כתב:איזה 'הלכה' הובא ברש"י עה"ת שלא הוזכרה בגמרא, רמב"ם, טור ושו"ע?
אראל כתב:היכי תמצי איסור שנפל לתבשיל, אם לא יהיה בתבשיל שישים נגד האיסור, יהא אפשרות לתקנה בקל, אבל אם יהיה בו שישים, יאסר התבשיל ואין לה תקנה והכלי יצטרך הגעלה
לבי במערב כתב:וכפי שכבר פורסם בפורום ה'שכן'.
לבי במערב כתב:לא, אלא שגם אלו שראוהו לא חשו בנוח להביאו הֵנָּה.
אראל כתב:גל של אגוזים כתב:איזה 'הלכה' הובא ברש"י עה"ת שלא הוזכרה בגמרא, רמב"ם, טור ושו"ע?
שצריך להשתתף בחתונה של אח ... [נו, מי יודע? איפוא כתב רש"י זאת?...]
חגי פאהן כתב:בית צדיקים כתב:עזריאל ברגר כתב:בית צדיקים כתב:שני מצוות שצריכים להיות מכוסים אך מגולים והעצה לזה הוא כלי זכוכית?
ילמדנו רבינו?
נא חנוכה כמובן כפשוטו
מזוזה עי' בסידור רבי שבתי שכתב שלעשות מזוזה מזכוכוית הוא הידור נפלא כך רואים את הש' והוא לא מבחוץ עיי"ש
כמדומני שאם הוא מקום שאין רוח, אין דין לכסות את נר החנוכה.
גל של אגוזים כתב:איזה 'הלכה' הובא ברש"י עה"ת שלא הוזכרה בגמרא, רמב"ם, טור ושו"ע?
חגי פאהן כתב:גל של אגוזים כתב:איזה 'הלכה' הובא ברש"י עה"ת שלא הוזכרה בגמרא, רמב"ם, טור ושו"ע?
עירובין ק ב: אמר רבי יוחנן: אילמלא לא ניתנה תורה היינו למידין צניעות מחתול. רש"י: שמכסה צואתו. וזה לא הוזכר בנ"ל. רק בעיה קטנה שלא נ"ל שזה ברש"י עה"ת...
עזריאל ברגר כתב:חגי פאהן כתב:גל של אגוזים כתב:איזה 'הלכה' הובא ברש"י עה"ת שלא הוזכרה בגמרא, רמב"ם, טור ושו"ע?
עירובין ק ב: אמר רבי יוחנן: אילמלא לא ניתנה תורה היינו למידין צניעות מחתול. רש"י: שמכסה צואתו. וזה לא הוזכר בנ"ל. רק בעיה קטנה שלא נ"ל שזה ברש"י עה"ת...
ברמב"ם זה מסתמא הוזכר בהלכות מלכים ומלחמות, בביאור המצוות להתקין יד ויתד.
חגי פאהן כתב:גל של אגוזים כתב:איזה 'הלכה' הובא ברש"י עה"ת שלא הוזכרה בגמרא, רמב"ם, טור ושו"ע?
עירובין ק ב: אמר רבי יוחנן: אילמלא לא ניתנה תורה היינו למידין צניעות מחתול. רש"י: שמכסה צואתו. וזה לא הוזכר בנ"ל. רק בעיה קטנה שלא נ"ל שזה ברש"י עה"ת...
גל של אגוזים כתב:איזה 'הלכה' הובא ברש"י עה"ת שלא הוזכרה בגמרא, רמב"ם, טור ושו"ע?
דרומי כתב:נח יא, לא. לוט היה נכד של תרח, אחיין של אברהם ואח של שרה
גל של אגוזים כתב:אף לזה לא התכוונתי אלא להלכה שלא הובא אף ברמ"א.
רמז קל אתן שהלכה זו כן הוזכר בתשו' הרמ"א.
גלאגוזים כתב:"וילך עשו אל ישמעאל ויקח את מחלת בת ישמעאל בן אברהם אחות נביות לו לאשה" [בראשית כ"ח ט]
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 385 אורחים