הודעהעל ידי המצפה לישועה » ג' ינואר 03, 2012 1:10 am
יש כאן שתי קושיות ואחת מתורצת החבירתה
1- למה לא כתב המ"ב בשם רבינו יונה
2- למה לא כתב גם שני ימים
ובהכרח שמקור דבריו אינם מרבינו יונה אלא מהמנהג הפשוט לחכות שלשה ימים, והיינו מטעם שכשהלבנה קטנה אינה ניכרת ואי אפשר לברך על האור, ונהגו שרק לאחר שלשה ימים יברכו, על אף שמעיקר הדין מברכים מיד כשרואים (ועל דרך מה שנהגו של לברך על פרי חדש רק בשעת אכילה על אף שמעיקר הדין מברכים בשעת ראיה, כיון שעיקר השמחה בשעת אכילה). וזה גם הטעם של רבינו יונה אלא שרבינו יונה כתב יומיים או שלש, כנראה שזה תלוי בקיץ או בחורף שהלבנה רחוקה או קרובה, והעולם נהגו להמתין לעולם שלשה ימים.