ובקדושתא של שחרית של יום הכיפורים מסתיים הפיוט שקודם שמע ישראל בשורות אלה.
לכן בכל לב ובכל מאוד ובכל נפש איחד זכרך תמיד נשף ושחר עד אשלים לך את הנפש
האם כוונתו לאמירת שמע ישראל שקודם המיתה?
האם יש מקור קדום לכך בחז"ל?
לכן בכל לב ובכל מאוד ובכל נפש איחד זכרך תמיד נשף ושחר עד אשלים לך את הנפש
לבי במערב כתב:למדוהו מיעקב אבינו ע"ה.
לבי במערב כתב:למדוהו מיעקב אבינו ע"ה.
הבאר ההיא כתב:לבי במערב כתב:למדוהו מיעקב אבינו ע"ה.
ייש"כ.
האם נזכר במפורש שהמקור הוא מיעקב אבינו או שהוא מסברת מר (המסתברת מאוד).
ועדיין צ"ע מתי התחילו לנהוג כן, לכאו' לא התחיל המנהג מיד מיעקב אבינו בלי הפסק.
הבאר ההיא כתב:מה המקור הראשון לאמירת שמע ישראל ברגעי החיים האחרונים.
האם יש מקור קדום לכך בחז"ל?
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 70 אורחים