דרומי כתב:כנראה כוונת הכותבים היא שיתכן שה'נשירה' תהיה יותר חמורה, כי זאת למודעי שאין להשוות בין 'נושר' ל'נושר', ויש שעדיין ממשיכים לקיים כמה ענינים יסודיים כמו דיני טהרת נשים או פסח וכיו"ב, ויש שמבעטים לגמרי ר"ל ומשתדלים לנתק כל קשר, ה"י
יושב הארץ כתב:התפרסם לאחרונה נתון מחריד מאיזה פעיל בעמותה של נוער מתמודד שבעקבות הקורונה 30 אחוז מבני הישיבות -24 אלף במספר לא שבו לישיבה. הכצעקתה?! אם הדברים נכונים זו רעידת אדמה ושבר נוראי.
גימפעל כתב:מזעזע לראות את הקרירות והליצנות כדי להצדיק את עמדת מפלגה מסוימת,
מה משנה האם המספר הוא 24000 או רק 10000 האם אין בזה כדי לזעזע.
ליטוואק פון בודאפעסט כתב:אם האחוזים בארה"ב היו 14%, היה ד"ז ניכר לדידי ולכל אחד. כל מי שמסתובב בבתי מדרשים ורואה אנשים וילדיהם ואיך הם גדלים, היה מודע לזה שיותר מאחד מעשר אינו נשאר תוך המסגרת (הכוונה אינו שהולך לעבוד, אלא שמוריד את הכיפה). לגבי ליקווד שבארה"ב אי אפשר לי לקבל את ההנחה הזאת. אין אחד מעשר שנושר, וגם לא אחד מעשרים. אולי האחוזים במקומות אחרות הם גבוהים כ"כ לכסות את המיכסה של ליקווד ג"כ, אמנם לפ"ז א"א לקשור את זה לסמארטפאונים.
יושב הארץ כתב:התפרסם לאחרונה נתון מחריד מאיזה פעיל בעמותה של נוער מתמודד שבעקבות הקורונה 30 אחוז מבני הישיבות -24 אלף במספר לא שבו לישיבה. הכצעקתה?! אם הדברים נכונים זו רעידת אדמה ושבר נוראי.
חיים שאול כתב:יושב הארץ כתב:התפרסם לאחרונה נתון מחריד מאיזה פעיל בעמותה של נוער מתמודד שבעקבות הקורונה 30 אחוז מבני הישיבות -24 אלף במספר לא שבו לישיבה. הכצעקתה?! אם הדברים נכונים זו רעידת אדמה ושבר נוראי.
יש לי דוד משגיח בישיבה ושמעתי ממנו שהואיודע על כמה שנשרו אבל עד היום המצב שלהם גם לא הי׳ מי-יודע-מה והקורונה זה רק תירוץ לפרוק עול ולא באמת גורם לנשירה
נוטר הכרמים כתב:כמה זה מזכיר את טענת מכחישי הקורונה,
שברוב המקרים הקורונה פגעה במקרי הקיצון שבקבוצות הסיכון,
אנשים מבוגרים / קשישים עם מגוון מחלות,
הקורונה רק זירזה מעט את פטירתם...
פרנקל תאומים כתב:נוטר הכרמים כתב:כמה זה מזכיר את טענת מכחישי הקורונה,
שברוב המקרים הקורונה פגעה במקרי הקיצון שבקבוצות הסיכון,
אנשים מבוגרים / קשישים עם מגוון מחלות,
הקורונה רק זירזה מעט את פטירתם...
טענתם לא מובנת. כיוון שגם אם נניח שהם צודקים, מאי נפק''מ אם הקורונה ''רק'' זירזה?
הלא אנו אמונים על "מחללין עליו את השבת בשביל חיי שעה". וכדברי המאירי ביומא פ''ה (הובא בבה''ל שכ''ט): "ואף על פי שנתברר שאי אפשר לו לחיות אפילו שעה אחת"...
נוטר הכרמים כתב:נכון מאוד.
ובאותה נשימה יש לומר כך גם על חיים רוחניים,
אין טענה של 'מה לי קטלא כולה מה לי קטלא פלגא',
כל נשירה ומעידה היא חיי נפש ממש, והפעם - מדובר בצעירים,
דמם ודם זרעיותיהם עד סוף כל הדורות!
רוצה להחכים כתב:ידוע שבא"י הצליחו הרבנים לעקור הסמארטפאון לגמרי, וההמון אינם משתמשים בכלי זה אף עם פילטער.
הרבנים באמעריקע לא הצליחו כ"כ, וההשתמשות עם הסמארטפאון מסונן נפוץ מאוד.
שאלתי הוא, האם אנו רואים הבדל באחוז הנשירה בין א"י לאמעריקה ?
נוטר הכרמים כתב:אצל הרוב המכריע זה בגדר ארסו של עכנאי שמפעפע מבפנים.
מה פירוש "לא מושפע ולא מתקלקל"?
כל בן אדם נורמלי מן הישוב, שבס"ה טוב לו עם משפחתו ועם סביבתו פחות או יותר,
לא יקום יום אחד ויעזוב את הכל לעתיד לוטה בערפל,
ובשביל מה?
אבל טומאה רצוצה רח"ל לא נעלמת, ונהיה מצב שגם אם הוא לא 'אנוס',
אבל החרדיות היא חלולה, נבובה, קרירה, בלי שום עומק ומשמעות,
ההשלכות הם לטווח קרוב - בדקויות,
ובטווח הרחוק, יכול להיות חמור יותר, ד' ירחם.
פולסברג כתב:לאחרונה נתפרסם על אברך בן לא' מגדולי האדמו''רים בדורינו שיצא בשאלה [וכבר התבטא הגרא''מ שך שכשהעץ גבוה אין אומרים אין התפוח נופל רחוק מהעץ...], והוא דיבר בהתקשורת איך שהיה חי עם כל טוב וטב לא חסר דבר ממש, ועכשיו אין לו כלום ועובד כמלצר במסעדה וכו'.
והוא ממש הפליא לעשות; הרי בכל הדורות היו צריכים למסור נפשם להישאר בדרך המסורה, בגלל הפיתויים שברחוב, ועכשיו במסירות נפש - עזב את הפיתויים שביהדות ויצא לחיי הבל ותוהו.
איפה יכול אדם להגיע לשפל עמוק ולא יאומן כזה?
גימפעל כתב:אצל הבנש"ק הנ"ל מדובר בסיפור של גירושין,
זה לא הנשירה של בחורים.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 63 אורחים