סגי נהור כתב:לטעמי, בספר תורני ממש (כלומר, לא רעיונות וסיפורים לפרשת השבוע) - עניני, ביו"ד אחת.
וכרגיל, כלל הברזל.
לבי במערב כתב:כבר מלתי אמורה התם, וליתר שאת ועֹז - אכפול אף עתה:
גא"מ.
חד ברנש כתב:איני יודע אם אני מייצג את דעת הרוב, אבל עדיף לכתוב: "ענייני".
כל זמן שהכתיב המלא עוזר לקורא שלא יסתפק (אפילו שבריר שנייה) בקריאה הנכונה, צריך לנקוט בכזה כתיב. (אבל למשל, 'אישה' או 'קורבן', 'חוכמה' - אין צורך)
אוהב אוצר כתב:עד כדי כך יש אנשים שנצמדים לאקדמיה שראיתי כאלו שכתבו 'הכול'?
ישעיהו כתב:האם ידוע איך כתבו רבותינו הראשונים את המילים: ענין/עניין, קנין/קניין, מנין/מניין, וכדו'.
ברוב הספרים זה מופיע כידוע עם י' אחד, אבל בכל זאת יש לפעמים בכתבי יד של ספרי הראשונים שזה עם שתי יודי"ן,
האם יש בזה הבדל בין הארצות (ואם כך, יהיה מובן מה שלפעמים באותו חיבור יש כת"י עם כתיב מסויים, וכת"י אחר עם כתיב אחר),
לא בדקתי את הנושא לעומק, וזה נוגע לי שאני מהדיר לפעמים פירושים של ראשונים.
אשמח אם למישהו יש בזה ידיעות מפורטות.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 50 אורחים