איתן נוי כתב:עזרה בפיענוח והקשר בין המילים-"אברהם את ידו" פלאג'י
למעשה כל מה שמסומן בריבוע ספק הוא אצלי או שלא הצלחתי לפענח. אשמח מאוד לעזרה.
זכות הרהמ"ח תעמוד לעוזרים.
נוריאל עזרא כתב:איתן נוי כתב:עזרה בפיענוח והקשר בין המילים-"אברהם את ידו" פלאג'י
למעשה כל מה שמסומן בריבוע ספק הוא אצלי או שלא הצלחתי לפענח. אשמח מאוד לעזרה.
זכות הרהמ"ח תעמוד לעוזרים.
הצילום שסיפקת קשה לקריאה כאן הוא קצת יותר מוצלח:
https://beta.hebrewbooks.org/reader/rea ... hlts=&ocr=
מה שכתבת דו"כ המאמר, צ"ל דז"כ = דזה כוונת המאמר.
מה שכתבת מז' מצות ב"נ זה נראה נכון וראה כאן:
http://www.shturem.net/index.php?sectio ... son&id=960
מה שכתבת: "אמ"ל" זה נראה נכון ואולי(לפום ריהטא) הוא ר"ת 'אמר ליה' וצריך עוד לעיין בזה.
נוריאל עזרא כתב:מה שכתבת: "אבל אתה מאחים יש לך ליטול וכולי האי יקרא דאין בידי ליתן דאינו סובל העוה"ז לשלם שכר לעושין לשמה כי לא יכילהו השכר המקום של עוה"ז"
נראה דמילת 'יקרא' זו יש לנקד היוד בחיריק הקוף בקמץ והריש בצירי .וכנראה הכוונה וכולי האי יקרא(והכי הרבה יתרחש)
איתן נוי כתב:נוריאל עזרא כתב:מה שכתוב :"כך לעשו נתן מיד לשלם לו שכר *כאו"א" *כאו"א = כיבוד אב ואם.
מה שכתבת: "למה רב טובך רב מאוד *מחציו לכך אשר צפנת ליראיך צפון" * צ"ל 'מחנהו' והוא ע"פ הפסוק ביואל פרק ב יא. "...כִּי רַב מְאֹד מַחֲנֵהוּ...". והוא השתמש בלשון הפסוק ביואל לבאר הפסוק בתהלים ע"פ דרכו שהעושה מצווה לשם שמים אין די הכיל בעולם הזה לשכר וצריך למקום גדול הלא הוא העולם הבא. כך: כיון דהוא לשמה וצריך ל"מה רב טובך" (ובשביל זה צריך)"רב מאוד מחנהו", (ומסיבה זו שהשכר כה רב שצריך מקום גדול לקבלו שאינו באפשר בעולם הזה) לכך "אשר צפנת ליראיך צפון".(וזו הסיבה שאתה(הקב"ה) שומר וצופן את השכר על המצות לשמה[לעולם הבא]).
א"כ מה ביאור המשפט: "וצריך למה רב טובך רב מאוד מחנהו לכך אשר צפנת ליראיך".
גם במילים "וצריך למה רב טובך" נראה שחסרות כאן מס' מילים או מילה.
נוריאל עזרא כתב:מה ששאלת בסוף האם הכוונה לפרק כה בספר אבי הנחל פלאג'י.
אמנם לא הצלחתי לקרוא את האותיות אבל בחיפוש בספר בלי ספק כוונתו לפרק מב
https://beta.hebrewbooks.org/reader/rea ... hlts=&ocr=
איתן נוי כתב:נוריאל עזרא כתב:מה שכתוב :"כך לעשו נתן מיד לשלם לו שכר *כאו"א" *כאו"א = כיבוד אב ואם.
מה שכתבת: "למה רב טובך רב מאוד *מחציו לכך אשר צפנת ליראיך", צפון * צ"ל 'מחנהו' והוא ע"פ הפסוק ביואל פרק ב יא. "...כִּי רַב מְאֹד מַחֲנֵהוּ...". והוא השתמש בלשון הפסוק ביואל לבאר הפסוק בתהלים ע"פ דרכו שהעושה מצווה לשם שמים אין די הכיל בעולם הזה לשכר וצריך למקום גדול הלא הוא העולם הבא. כך: כיון דהוא לשמה וצריך ל"מה רב טובך" (ובשביל זה צריך)"רב מאוד מחנהו", (ומסיבה זו שהשכר כה רב שצריך מקום גדול לקבלו שאינו באפשר בעולם הזה) לכך "אשר צפנת ליראיך", צפון.(וזו הסיבה שאתה(הקב"ה) שומר וצופן את השכר על המצות לשמה[לעולם הבא]).
א"כ מה ביאור המשפט: "וצריך למה רב טובך רב מאוד מחנהו לכך אשר צפנת ליראיך".
גם במילים "וצריך למה רב טובך" נראה שחסרות כאן מס' מילים או מילה.
איתן נוי כתב:איתן נוי כתב:נוריאל עזרא כתב:מה שכתוב :"כך לעשו נתן מיד לשלם לו שכר *כאו"א" *כאו"א = כיבוד אב ואם.
מה שכתבת: "למה רב טובך רב מאוד *מחציו לכך אשר צפנת ליראיך צפון" * צ"ל 'מחנהו' והוא ע"פ הפסוק ביואל פרק ב יא. "...כִּי רַב מְאֹד מַחֲנֵהוּ...". והוא השתמש בלשון הפסוק ביואל לבאר הפסוק בתהלים ע"פ דרכו שהעושה מצווה לשם שמים אין די הכיל בעולם הזה לשכר וצריך למקום גדול הלא הוא העולם הבא. כך: כיון דהוא לשמה וצריך ל"מה רב טובך" (ובשביל זה צריך)"רב מאוד מחנהו", (ומסיבה זו שהשכר כה רב שצריך מקום גדול לקבלו שאינו באפשר בעולם הזה) לכך "אשר צפנת ליראיך צפון".(וזו הסיבה שאתה(הקב"ה) שומר וצופן את השכר על המצות לשמה[לעולם הבא]).
א"כ מה ביאור המשפט: "וצריך למה רב טובך רב מאוד מחנהו לכך אשר צפנת ליראיך".
גם במילים "וצריך למה רב טובך" נראה שחסרות כאן מס' מילים או מילה.
ומז' מצות ב"ן
האם כאן הכוונה ומז' מצוות בני נח?
נוריאל עזרא כתב:איתן נוי כתב:איתן נוי כתב:נוריאל עזרא כתב:[/color][/b]
ומז' מצות ב"ן
האם כאן הכוונה ומז' מצוות בני נח?
נראה שכן וראה המאמר שקישרתי אליו בהודעתי הראשונה וזה לשוני:
"מה שכתבת מז' מצות ב"נ זה נראה נכון וראה כאן:
http://www.shturem.net/index.php?sectio ... son&id=960
איתן נוי כתב:נוריאל עזרא כתב:מה שכתבת: "אבל אתה מאחים יש לך ליטול וכולי האי יקרא דאין בידי ליתן דאינו סובל העוה"ז לשלם שכר לעושין לשמה כי לא יכילהו השכר המקום של עוה"ז"
נראה דמילת 'יקרא' זו יש לנקד היוד בחיריק הקוף בקמץ והריש בצירי .וכנראה הכוונה וכולי האי יקרא(והכי הרבה יתרחש)
חזק וברוך
מה שנכון נכון כתב:איתן נוי כתב:נוריאל עזרא כתב:מה שכתבת: "אבל אתה מאחים יש לך ליטול וכולי האי יקרא דאין בידי ליתן דאינו סובל העוה"ז לשלם שכר לעושין לשמה כי לא יכילהו השכר המקום של עוה"ז"
נראה דמילת 'יקרא' זו יש לנקד היוד בחיריק הקוף בקמץ והריש בצירי .וכנראה הכוונה וכולי האי יקרא(והכי הרבה יתרחש)
חזק וברוך
יקרא = י' בשוא ק"ר בקמץ. כבוד.
נוריאל עזרא כתב:רק הערה קטנה על דברי לעיל העתקתי בטעות את המלה 'צפון' כאילו בסוף הפסוק בתהלים "...אשר צפנת ליריאיך".
גם היא מתחברת למשפט הבא "צפון לעולם הבא". וכן פענחת את המלה נכון וייש"כ.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 49 אורחים