דרומי כתב:לאור היכרותי המעטה עם כמה שוטרים, השוטרים הם בני אדם בדיוק כמוני וכמוך. יש כעסנים, יש רגועים יותר וכן הלאה.
רק שכמובן תפקידם נוטה יותר ל'גבורות' מאשר ל'חסדים', ומי מהם שלבו נמשך לזה יכול לעשות את זה יותר בקלות מסתם אדם שצועק על בני ביתו וזה נגמר בצעקות בלבד.
וכמובן אני מדבר על שוטרים סתם, ברמה הפרטנית-אישית. לא למי שעומד בראש, בצמרת.
נוטר הכרמים כתב:ח"כ יצחק פינדרוס מדגל התורה השתתף ונאם בהפגנה על המאורע הנ"ל.
מעניין מאוד אם זה היה בשליחות הגר"ח קניבסקי שליט"א...
(אני שותף לביקורת האדירה והצודקת על המשטרה,
אלא שאם ציוץ קטן על אלימות כנגד בחורי ישיבה מפלג אחר דורשת הבהרות והתנערות השקפתית,
בודאי שנאום חוצב להבות כזה על מי שעוסק בתורה בקדושה ובמסירות נפש וכו' יכול להתפרש כתיכה בכל הדרך)
בברכה המשולשת כתב:לעולם יהיה אדם כתב:בברכה המשולשת כתב:ג. מי אמר שאין סיכוי להצליח? כי ההתיישבות ביו"ש התחילה כך, וחלק ממנה המשיך כך כל הזמן.
זה לא נכון.
התיישבו עם כל מי תירוצים, הפעילו לחץ על הממשלה והערימו בכל מיני דרכים.
זה לא דמה לפעולות של נוער הגבעות שהולכים חזיתית נגד הממשלה.
ימחל לי כתר"ה, אבל זה בערך מה שנוער הגבעות עושים.
ההבדל הוא רק בכמות האלימות שמופעלת נגדם.
פרנקל תאומים כתב:בברכה המשולשת כתב:....
ידידינו הגדול בתויר''ש מוה''ר בברכה הכהן משולשת שליט''א,
מבחינה חינוכית תורנית, האם זה נכון ובריא שנערים בגילאי העשרה יעסיקו את ראשם, רגשת לבבם, מרצם ורוחם, במאבקים, הקמת מאחזים, חתול ועכבר עם שוטרים וכיו''ב, תחת להיות ספונים על ספסל תלמודם בכל רמ''ח ושס''ה דידם?
כבר כתבתי כאן בעבר את שמעיד רי''ל פישמן-מיימון ב''שרי המאה'' שבהיותו בן ישיבה החל להרבות פעליו לציונות, והנה בהזדמנות כל שהיא פגש בהגר"ש מוהליבר זצ"ל ונכנס אליו, להפתעתו הגר''ש מוהליבר הפציר בו לחדול מפעילותו ולשוב לבית המדרש, באומרו "אמנם יודע אני כי בכמה ישיבות ישנם מתנגדים לחיבת ציון ויש לחשוש כי תיכווה בגחלתם, אבל תורה קודמת לכל".
מכון חכמי ליטא כתב:לפני שנים רבות נסעתי באוטובוס לאלון שבות. מאחורי ישבו שני בחורים. שמעתי שדנו ביניהם למה בני גילם אינם קשורים לתורה כמו הדור של אבותם. ובאו למסקנא שהעיסוק בארץ ישראל קא גרמא.
לעולם יהיה אדם כתב:בברכה המשולשת כתב:לעולם יהיה אדם כתב:בברכה המשולשת כתב:ג. מי אמר שאין סיכוי להצליח? כי ההתיישבות ביו"ש התחילה כך, וחלק ממנה המשיך כך כל הזמן.
זה לא נכון.
התיישבו עם כל מי תירוצים, הפעילו לחץ על הממשלה והערימו בכל מיני דרכים.
זה לא דמה לפעולות של נוער הגבעות שהולכים חזיתית נגד הממשלה.
ימחל לי כתר"ה, אבל זה בערך מה שנוער הגבעות עושים.
ההבדל הוא רק בכמות האלימות שמופעלת נגדם.
בדיוק כך, ההבדל הוא בכמות האלימות המופעלת כנגדם.
האלימות המופעלת כנגדם היא ביטוי להתנגדות החריפה של השלטון (ולצערי גם של רוב הציבור) לצעדיהם.
בעוד ראשית המתיישבים אף שלא המתינו לאישורים רשמיים, בכל זאת שמרו על הידברות, לא "שברו כלים" מול הממשלה, ונזהרו ממעשים שיש להם התנגדות חריפה מידי.
דרופתקי דאורייתא כתב:ההבדל גדול מאד.
אם אצל החרדים יימצאו זורקי אבנים וכדו', אין מי שיצדיק את מעשיהם. זה מעשה אשר לא יעשה. ורובו המוחץ נעשה ע"י נוער נושר שמחפש אקשן ומסתובב בשולי כל הפגנה מזדמנת. זו לא תופעה, אלא מקרים חריגים. וגם אם כן, אין למקרים בודדים אלו השלכות עתידיות (כמו אצל נוער הגבעות, שההשלכות העתידיות יכולות להיות חמורות עד כדי רציחה בנפש של גוי ליהודי כנקמה וכו').
אצל נוער הגבעות, ההרגשה היא, שאילו היה בידם הם כפשוטו היו הורגים כמה אנשים 'מהמערכת', רק שאין להם יכולת מעשית...
שלא לדבר על ערבים, שהם חייבים מיתה, רק שיש להם משטרה ששומרת על הערבים...
בהפגנותיהם כעת בירושלים, ראיתי בשעות הלילה כאשר המשטרה כבר מתייאשת והולכת לה, כאשר רכב אשר נהגו ערבי, מיד נשמעות קריאות "ערבי" ומושלך על רכבו מכל הבא ליד. (א"צ לפרש מה יכול להיות ההשלכות של זה הלאה, אם לאותו נהג ערבי יחליט בעבור זה 'להתנקם' ביהודים וכו', ח"ו).
זאת אומרת לו היה ביכולתם היו סוקלים כל רכב ערבי ביו"ש...
ומשכך המשטרה חייבת להתנהל מולם ביד קשה, כי אם לא כן הרי שהם יעוררו מלחמות בין יהודים לערבים.
כמובן שבכ"ז אין להצדיק ח"ו את התנהלות המשטרה לגבי אהוביה סנדק ז"ל, אלא בכללות הנושא.
אגב, פשוט מדהים לראות כמה 'בחורי ישיבות' (חרדיים, שחור לבן) נמצאים בהפגנות נוער הגבעות, ולא רק כצופים מן הצד.[/size]
איש גבעות כתב: שוכחים לציין כאן שהחשש ממעשיהם של חלק מנוער הגבעות הוא שבמעשיהם ימיטו אסון על יהודים.
מי שחושב שכל הרדיפה של השב"כ והמשטרה מונעת אך ורק מפערי אידאולוגיה הוא תם או מיתמם.
מסכים שגם זה קיים אבל לא זאת עיקר הנקודה.
ישנו חשש ממשי להתלקחות של השטח כתוצאה ממעשיהם חסרי האחריות (בזה שהם חסרי אחריות, לית מאן דפליג) של חלק מהנוער הלז.
לא הייתי מציע להקל ראש בסכנה הנשקפת מהם.
אפשר שכוונותיהם רצויות אך מעשיהם כלל וכלל לא.
ליטוואק פון בודאפעסט כתב:אין שום הו"א שהרב שך יתמוך בם, אמנם זה לא ראיה של כלום. הוא לא היה ציוני והוא לא הסכים להעקרון שלהם. השאלה היא, מה היה הרב קוק אומר?
והטענה על המנהיגים שלהם היא גם טענה במקומות אחרות, ופשוט. מנהיגי נטו"ק השולחים את הצעירים לכלא, אם יש כאלה, גם אינם אמינים.
בברכה המשולשת כתב:איש גבעות כתב: שוכחים לציין כאן שהחשש ממעשיהם של חלק מנוער הגבעות הוא שבמעשיהם ימיטו אסון על יהודים.
מי שחושב שכל הרדיפה של השב"כ והמשטרה מונעת אך ורק מפערי אידאולוגיה הוא תם או מיתמם.
מסכים שגם זה קיים אבל לא זאת עיקר הנקודה.
ישנו חשש ממשי להתלקחות של השטח כתוצאה ממעשיהם חסרי האחריות (בזה שהם חסרי אחריות, לית מאן דפליג) של חלק מהנוער הלז.
לא הייתי מציע להקל ראש בסכנה הנשקפת מהם.
אפשר שכוונותיהם רצויות אך מעשיהם כלל וכלל לא.
כאמור, זה פשוט לא נכון (ואם כבר, אז איפכא)
איש גבעות כתב:בברכה המשולשת כתב:איש גבעות כתב: שוכחים לציין כאן שהחשש ממעשיהם של חלק מנוער הגבעות הוא שבמעשיהם ימיטו אסון על יהודים.
מי שחושב שכל הרדיפה של השב"כ והמשטרה מונעת אך ורק מפערי אידאולוגיה הוא תם או מיתמם.
מסכים שגם זה קיים אבל לא זאת עיקר הנקודה.
ישנו חשש ממשי להתלקחות של השטח כתוצאה ממעשיהם חסרי האחריות (בזה שהם חסרי אחריות, לית מאן דפליג) של חלק מהנוער הלז.
לא הייתי מציע להקל ראש בסכנה הנשקפת מהם.
אפשר שכוונותיהם רצויות אך מעשיהם כלל וכלל לא.
כאמור, זה פשוט לא נכון (ואם כבר, אז איפכא)
למה זה לא נכון?
הרצח בדומא לא יכול היה להתפתח לאינתפאדה?
גם אם נניח שלרצח בדומא אין כל קשר לנוער הגבעות, ואני מניח מראש שזה מה שתטען, יש מספיק נערים שהיו עושים זאת ללא מורא השב"כ והימ"ר.
לבי במערב כתב:רק להזכיר: ככל הידוע לי, 'נערי הגבעות' אינם מחזיקים 'נשק חם' (דבר שאינו ניתן להשגה באה"ק ת"ו, אם לא בייצור עצמי או כיוצא־צבא).
דעתי האישית אינה נוטה לשיטתם וצורת־התנהגותם, אך - במחכ"ת - רמת הטענות דכאן מזכירה את ימי המאנדאט הארורים... (כשלערבים הי' נשק בשפע, אך האשמים בכל פיגוע היו, כמובן, היהודים לבדם).
בברכה המשולשת כתב:פרנקל תאומים כתב:בברכה המשולשת כתב:....
ידידינו הגדול בתויר''ש מוה''ר בברכה הכהן משולשת שליט''א,
מבחינה חינוכית תורנית, האם זה נכון ובריא שנערים בגילאי העשרה יעסיקו את ראשם, רגשת לבבם, מרצם ורוחם, במאבקים, הקמת מאחזים, חתול ועכבר עם שוטרים וכיו''ב, תחת להיות ספונים על ספסל תלמודם בכל רמ''ח ושס''ה דידם?
כבר כתבתי כאן בעבר את שמעיד רי''ל פישמן-מיימון ב''שרי המאה'' שבהיותו בן ישיבה החל להרבות פעליו לציונות, והנה בהזדמנות כל שהיא פגש בהגר"ש מוהליבר זצ"ל ונכנס אליו, להפתעתו הגר''ש מוהליבר הפציר בו לחדול מפעילותו ולשוב לבית המדרש, באומרו "אמנם יודע אני כי בכמה ישיבות ישנם מתנגדים לחיבת ציון ויש לחשוש כי תיכווה בגחלתם, אבל תורה קודמת לכל".
כבוד הרה"ג פ"ת שליט"א,
לפי מידת היכרותי, לא כל נער מסוגל להיות בכל שלב בחייו ספון על ספסל תלמודו בכל רמ"ח ושס"ה.
אה"נ, מי שמסוגל ללמוד ורק ללמוד, אכן איננו עוסק בהקמת גבעות.
(זה כמובן לא אומר שהוא לא מרגיש זיקה לאחיו העוסקים שעולם המעשה. כל אחד ותפקידו, ומי שמסוגל לעסוק רק בתורה אסור לו לפנות לעיסוקים אחרים, גם עיסוקי מצווה חשובים)
כמה סיפורים:
א. הכרתי לפני עשור נער אחד, שהיה ממקימי גבעה אחת. הוא היה ישן בגבעה (במבנה של הנערים. הייתה שם גם משפחה צעירה, עם בית בחלק אחר של הגבעה), קם לתפילת ותיקין שם, ואז פנה ללימודו המסודר בכיתה ח' בת"ת שביישוב סמוך. וחזר לגבעה ללילה.
אביו שליט"א, ששימש הרבה שנים כמחנך במוסד תורני לנוער מתמודד, אמר לי שכך הנער מוציא את המרץ והלהט בצורה הכי קדושה, ולומד הרבה יותר טוב ביום.
ב. לפני מספר שנים, היה בחור (אחר) בן 18-19 שהיה מגיע ללמוד איתי בחברותא פעמיים שלוש בשבוע. הוא למד בצורה רצינית בישיבה אחרת, והיה מגיע אלינו ללמוד איתי לבקשת אביו שליט"א (שהוא חבר יקר שלי). הבחור היה מאוד פעיל בענייני גבעות לפני זה (בהסכמת אביו ובעידודו, והוא היה מתייעץ איתו כסדר על כל העניינים). כשהוא נכנס לישיבה הוא פשוט התחיל ללמוד בהתמדה. הוא סיפר לי שבצעירותו הוא לא היה מסוגל לשבת ללמוד, ובזכות העיסוק הקדוש בענייני גבעות הוא מסוגל ללמוד עכשיו.
ג. יש לי חבר יקר נ"י (שצעיר ממני בכמה שנים), שעוסק כבר כמה שנים בענייני נוער מנותק ונוער מתמודד, והרבה יקר הוציא מזולל. הוא סיפר לי שבזמנו הוא היה במחזור הראשון של מוסד תורני לנוער מתמודד (יעויין סעיף א' לעיל), והיה שם צוות של רבנים צדיקים שלא כ"כ הסתדרו עם הנערים. הוא סיפר לי בבושה על כל הצרות שהם עשו לרבנים. בשלב מסויים, הוא וחבירו ביקשו מראש המוסד הנ"ל (הגאון רבי ... שליט"א) ללכת ללמוד בישיב"ג, לא רחוק מהמוסד הנ"ל. הוא הסכים. הם שרדו שם זמן קצר, ופשוט הקימו גבעה (נושא היה אז בחיתוליו, יחסית). עיסוק זה יישב את דעתם, וכיום הוא וחבירו בעלי משפחות, ירא"ש, מדקדקים במצוות, וזוכים להמשיך לעסוק ביישוב הארץ ובעזרה לנוער בד בבד. הוא הוסיף וסיפר שבהיותו נער, השב"כ רדף אותו ואת חבירו כדי שיפרקו את הגבעה, בכל האמצעים (חוץ מרצח. זה עוד לא עשו אז) והוא המשיך לעסוק במצוה למרות הכל.
(המשך בעז"ה יבוא)
הסקרן_הקטן כתב:בברכה המשולשת כתב:פרנקל תאומים כתב:בברכה המשולשת כתב:....
ידידינו הגדול בתויר''ש מוה''ר בברכה הכהן משולשת שליט''א,
מבחינה חינוכית תורנית, האם זה נכון ובריא שנערים בגילאי העשרה יעסיקו את ראשם, רגשת לבבם, מרצם ורוחם, במאבקים, הקמת מאחזים, חתול ועכבר עם שוטרים וכיו''ב, תחת להיות ספונים על ספסל תלמודם בכל רמ''ח ושס''ה דידם?
כבר כתבתי כאן בעבר את שמעיד רי''ל פישמן-מיימון ב''שרי המאה'' שבהיותו בן ישיבה החל להרבות פעליו לציונות, והנה בהזדמנות כל שהיא פגש בהגר"ש מוהליבר זצ"ל ונכנס אליו, להפתעתו הגר''ש מוהליבר הפציר בו לחדול מפעילותו ולשוב לבית המדרש, באומרו "אמנם יודע אני כי בכמה ישיבות ישנם מתנגדים לחיבת ציון ויש לחשוש כי תיכווה בגחלתם, אבל תורה קודמת לכל".
כבוד הרה"ג פ"ת שליט"א,
לפי מידת היכרותי, לא כל נער מסוגל להיות בכל שלב בחייו ספון על ספסל תלמודו בכל רמ"ח ושס"ה.
אה"נ, מי שמסוגל ללמוד ורק ללמוד, אכן איננו עוסק בהקמת גבעות.
(זה כמובן לא אומר שהוא לא מרגיש זיקה לאחיו העוסקים שעולם המעשה. כל אחד ותפקידו, ומי שמסוגל לעסוק רק בתורה אסור לו לפנות לעיסוקים אחרים, גם עיסוקי מצווה חשובים)
כמה סיפורים:
א. הכרתי לפני עשור נער אחד, שהיה ממקימי גבעה אחת. הוא היה ישן בגבעה (במבנה של הנערים. הייתה שם גם משפחה צעירה, עם בית בחלק אחר של הגבעה), קם לתפילת ותיקין שם, ואז פנה ללימודו המסודר בכיתה ח' בת"ת שביישוב סמוך. וחזר לגבעה ללילה.
אביו שליט"א, ששימש הרבה שנים כמחנך במוסד תורני לנוער מתמודד, אמר לי שכך הנער מוציא את המרץ והלהט בצורה הכי קדושה, ולומד הרבה יותר טוב ביום.
ב. לפני מספר שנים, היה בחור (אחר) בן 18-19 שהיה מגיע ללמוד איתי בחברותא פעמיים שלוש בשבוע. הוא למד בצורה רצינית בישיבה אחרת, והיה מגיע אלינו ללמוד איתי לבקשת אביו שליט"א (שהוא חבר יקר שלי). הבחור היה מאוד פעיל בענייני גבעות לפני זה (בהסכמת אביו ובעידודו, והוא היה מתייעץ איתו כסדר על כל העניינים). כשהוא נכנס לישיבה הוא פשוט התחיל ללמוד בהתמדה. הוא סיפר לי שבצעירותו הוא לא היה מסוגל לשבת ללמוד, ובזכות העיסוק הקדוש בענייני גבעות הוא מסוגל ללמוד עכשיו.
ג. יש לי חבר יקר נ"י (שצעיר ממני בכמה שנים), שעוסק כבר כמה שנים בענייני נוער מנותק ונוער מתמודד, והרבה יקר הוציא מזולל. הוא סיפר לי שבזמנו הוא היה במחזור הראשון של מוסד תורני לנוער מתמודד (יעויין סעיף א' לעיל), והיה שם צוות של רבנים צדיקים שלא כ"כ הסתדרו עם הנערים. הוא סיפר לי בבושה על כל הצרות שהם עשו לרבנים. בשלב מסויים, הוא וחבירו ביקשו מראש המוסד הנ"ל (הגאון רבי ... שליט"א) ללכת ללמוד בישיב"ג, לא רחוק מהמוסד הנ"ל. הוא הסכים. הם שרדו שם זמן קצר, ופשוט הקימו גבעה (נושא היה אז בחיתוליו, יחסית). עיסוק זה יישב את דעתם, וכיום הוא וחבירו בעלי משפחות, ירא"ש, מדקדקים במצוות, וזוכים להמשיך לעסוק ביישוב הארץ ובעזרה לנוער בד בבד. הוא הוסיף וסיפר שבהיותו נער, השב"כ רדף אותו ואת חבירו כדי שיפרקו את הגבעה, בכל האמצעים (חוץ מרצח. זה עוד לא עשו אז) והוא המשיך לעסוק במצוה למרות הכל.
(המשך בעז"ה יבוא)
כמה אחוזים מכלל נוער הגבעות לדורותיו מייצגים 3 האנשים כאן?
בברכה המשולשת כתב:
שהרי, כידוע, הערבים הם שיות תמימות שלא עשו דבר, ורק מעשים נוראיים של נוער הגבעות מולם גורמים להם לנקום ביהודים...
ואף פעם לא עשו הערבים השלווים ליהודים דבר, עד שבאו נוער הגבעות ועוררו מלחמות איתם...
דרופתקי דאורייתא כתב:בברכה המשולשת כתב:
שהרי, כידוע, הערבים הם שיות תמימות שלא עשו דבר, ורק מעשים נוראיים של נוער הגבעות מולם גורמים להם לנקום ביהודים...
ואף פעם לא עשו הערבים השלווים ליהודים דבר, עד שבאו נוער הגבעות ועוררו מלחמות איתם...
איש לא חושב כך. אבל כאשר רכבים עוברים במקרה בהפגנה בירושלים, והמשטרה הלכה לה, ומזהים כי הנהג הוא ערבי, הרי שרוגמים אותם באבנים עד כדי סכנת מוות, בלי ספק שזה עלול לגרום לאותו נהג, לו או לאביו או אחיו או בנו או דודו, או סתם ערבי שמתוודע לזה, לנקום בסתם יהודי, ה"י.
הנה הסרטה שקיבלתי (שינתי את הסיומת כדי שיהיה אפשר להעלות לפורום, צריך לשנות את הסיומת ל: mp4).
(רודף?)
בברכה המשולשת כתב:דרופתקי דאורייתא כתב:בברכה המשולשת כתב:
שהרי, כידוע, הערבים הם שיות תמימות שלא עשו דבר, ורק מעשים נוראיים של נוער הגבעות מולם גורמים להם לנקום ביהודים...
ואף פעם לא עשו הערבים השלווים ליהודים דבר, עד שבאו נוער הגבעות ועוררו מלחמות איתם...
איש לא חושב כך. אבל כאשר רכבים עוברים במקרה בהפגנה בירושלים, והמשטרה הלכה לה, ומזהים כי הנהג הוא ערבי, הרי שרוגמים אותם באבנים עד כדי סכנת מוות, בלי ספק שזה עלול לגרום לאותו נהג, לו או לאביו או אחיו או בנו או דודו, או סתם ערבי שמתוודע לזה, לנקום בסתם יהודי, ה"י.
הנה הסרטה שקיבלתי (שינתי את הסיומת כדי שיהיה אפשר להעלות לפורום, צריך לשנות את הסיומת ל: mp4).
(רודף?)
כמו שכתבתי, אין שום קשר בין מה (שאולי מישהו פעם עושה) לערבי כלשהו, לבין פיגועים רח"ל.
הם ימש"ו עושים זאת בלי קשר לשום דבר.
בברכה המשולשת כתב:דרופתקי דאורייתא כתב:בברכה המשולשת כתב:
שהרי, כידוע, הערבים הם שיות תמימות שלא עשו דבר, ורק מעשים נוראיים של נוער הגבעות מולם גורמים להם לנקום ביהודים...
ואף פעם לא עשו הערבים השלווים ליהודים דבר, עד שבאו נוער הגבעות ועוררו מלחמות איתם...
איש לא חושב כך. אבל כאשר רכבים עוברים במקרה בהפגנה בירושלים, והמשטרה הלכה לה, ומזהים כי הנהג הוא ערבי, הרי שרוגמים אותם באבנים עד כדי סכנת מוות, בלי ספק שזה עלול לגרום לאותו נהג, לו או לאביו או אחיו או בנו או דודו, או סתם ערבי שמתוודע לזה, לנקום בסתם יהודי, ה"י.
הנה הסרטה שקיבלתי (שינתי את הסיומת כדי שיהיה אפשר להעלות לפורום, צריך לשנות את הסיומת ל: mp4).
(רודף?)
כמו שכתבתי, אין שום קשר בין מה (שאולי מישהו פעם עושה) לערבי כלשהו, לבין פיגועים רח"ל.
הם ימש"ו עושים זאת בלי קשר לשום דבר.
איש גבעות כתב:בברכה המשולשת כתב: כמו שכתבתי, אין שום קשר בין מה (שאולי מישהו פעם עושה) לערבי כלשהו, לבין פיגועים רח"ל.
הם ימש"ו עושים זאת בלי קשר לשום דבר.
קשה להאמין שאתה באמת חושב מה שאתה כותב.
האם לדעתך ערבי שיהודים הרגו את אחיו או את אביו לא ירצה לנקום את דמו הרבה יותר מכל אחד אחר???
קצת הגיון בבקשה!
ליטוואק פון בודאפעסט כתב:בברכה המשולשת כתב:דרופתקי דאורייתא כתב:בברכה המשולשת כתב:
שהרי, כידוע, הערבים הם שיות תמימות שלא עשו דבר, ורק מעשים נוראיים של נוער הגבעות מולם גורמים להם לנקום ביהודים...
ואף פעם לא עשו הערבים השלווים ליהודים דבר, עד שבאו נוער הגבעות ועוררו מלחמות איתם...
איש לא חושב כך. אבל כאשר רכבים עוברים במקרה בהפגנה בירושלים, והמשטרה הלכה לה, ומזהים כי הנהג הוא ערבי, הרי שרוגמים אותם באבנים עד כדי סכנת מוות, בלי ספק שזה עלול לגרום לאותו נהג, לו או לאביו או אחיו או בנו או דודו, או סתם ערבי שמתוודע לזה, לנקום בסתם יהודי, ה"י.
הנה הסרטה שקיבלתי (שינתי את הסיומת כדי שיהיה אפשר להעלות לפורום, צריך לשנות את הסיומת ל: mp4).
(רודף?)
כמו שכתבתי, אין שום קשר בין מה (שאולי מישהו פעם עושה) לערבי כלשהו, לבין פיגועים רח"ל.
הם ימש"ו עושים זאת בלי קשר לשום דבר.
כמה מן סמיות העינים צריכים להגיד דבר כזה.
יש מנהיגים ערביים, והם יש להם חשבונות ועניינים, ומשתמשים במתאבדים וכדו' להשיג את יעדיהם. אבל הערבי הפשוט הוא איש פשוט כמו כולם. הם חונכו בתסכול וכעס נגד הישראלים, והגורם לזה הוא מה שעשו להם הישראלים ביחד עם החינוך הדואגת להגיד להם השכם והערב שהכל הוא אשמת הישראלים. אם לא היו לו הרבה קרובים בעלי מום או מתים מחמת התקפות הישראלים, היה מתעלם מהפרופוגנדה של המנהיגים. אמנם כאשר יש לו אחות נכה ע"י כדור ישראלי, ימצאו הפרופוגנדיסטים כר נרחב להפיץ את הבליהם, ואח"כ מוכן הלה לנדב כסף לטרור ואולי גם את גופו. השנאה הבוערת של הפלשתינאים היא הרבה יותר מכלל הערבים, ומסבה הנ"ל. נהג המונית של הסרטון, לעולם לא יסכים לשתף פעולה עם הצבא הישראלי אחרי טיפול כזה. ולפני כך, יש ה רבה משתפי פעולה מהצד שלהם, ומי אמר לך שהלה לא היה אחד מהם?
מי שחושב שאיש שראה איך שמזיקים אותו בעצמו אינו משנה את עמדתו, לקוי במשהו לא טוב.
בברכה המשולשת כתב:כמו שכתבתי, אין שום קשר בין מה (שאולי מישהו פעם עושה) לערבי כלשהו, לבין פיגועים רח"ל.
הם ימש"ו עושים זאת בלי קשר לשום דבר.
דרופתקי דאורייתא כתב:בברכה המשולשת כתב:כמו שכתבתי, אין שום קשר בין מה (שאולי מישהו פעם עושה) לערבי כלשהו, לבין פיגועים רח"ל.
הם ימש"ו עושים זאת בלי קשר לשום דבר.
זה שיש שעושים פיגועים בלי קשר, אלא מפני שנאתם לישראל, זה לא אומר שאין סיבות שגורמות לריבוי השנאה.
בברכה המשולשת כתב:דרופתקי דאורייתא כתב:בברכה המשולשת כתב:כמו שכתבתי, אין שום קשר בין מה (שאולי מישהו פעם עושה) לערבי כלשהו, לבין פיגועים רח"ל.
הם ימש"ו עושים זאת בלי קשר לשום דבר.
זה שיש שעושים פיגועים בלי קשר, אלא מפני שנאתם לישראל, זה לא אומר שאין סיבות שגורמות לריבוי השנאה.
זה דווקא כן אומר
ונזכרתי בבדיחה- שלושה יהודים הולכים ברחוב ורואים מולם שני גויים. אומר אחד היהודים: מה נעשה? הם שנים ואנחנו לבד.
דרומי כתב:הרב ליטוואק, אתה פשוט לא מכיר את המצב מקרוב ולא מבין בכלל על מה מדובר.
אכן במבט אמריקאי כל המצב בארץ הוא מוזר ומשונה ולא נורמלי.
דרופתקי דאורייתא כתב: איך זה אומר?
כלומר: לו היית (בהנחה שלא היית) בקטע המתועד לעיל, היית מצטרף גם לסקילת הערבים בבר אילן?
ליטוואק פון בודאפעסט כתב:דרומי כתב:הרב ליטוואק, אתה פשוט לא מכיר את המצב מקרוב ולא מבין בכלל על מה מדובר.
אכן במבט אמריקאי כל המצב בארץ הוא מוזר ומשונה ולא נורמלי.
אני מודה לזה במאה אחוז. אני לא יודע באמת מה עושים נערי הגבעות, מי הם מנהיגיהם ומה הם אוחזים באמת. אני מגיב אך ורק לדברי בברכה המשולשת, איך שהוא מסביר את המצב. אם אכן הוא יכול להצדיק מעשים פרועים כמו הסרטון שהעלו, הבעיא היא אתו ולא עם הנערים. הגישה זו לערבים היא אמונה טפלה, בלתי שום בסיס תורנית, אקדמית, רפואית או פסיכולוגית.
בברכה המשולשת כתב:לעולם יהיה אדם כתב:בברכה המשולשת כתב:לעולם יהיה אדם כתב:בברכה המשולשת כתב:ג. מי אמר שאין סיכוי להצליח? כי ההתיישבות ביו"ש התחילה כך, וחלק ממנה המשיך כך כל הזמן.
זה לא נכון.
התיישבו עם כל מי תירוצים, הפעילו לחץ על הממשלה והערימו בכל מיני דרכים.
זה לא דמה לפעולות של נוער הגבעות שהולכים חזיתית נגד הממשלה.
ימחל לי כתר"ה, אבל זה בערך מה שנוער הגבעות עושים.
ההבדל הוא רק בכמות האלימות שמופעלת נגדם.
בדיוק כך, ההבדל הוא בכמות האלימות המופעלת כנגדם.
האלימות המופעלת כנגדם היא ביטוי להתנגדות החריפה של השלטון (ולצערי גם של רוב הציבור) לצעדיהם.
בעוד ראשית המתיישבים אף שלא המתינו לאישורים רשמיים, בכל זאת שמרו על הידברות, לא "שברו כלים" מול הממשלה, ונזהרו ממעשים שיש להם התנגדות חריפה מידי.
על עניין ה-"רוב" כבר התייחסתי (בפשטות, "רוב" הציבור לא מתעניין בזה לכאן או לכאן).
בעניין היחס לתגובת השלטון, היו דעות חלוקות בהתיישבות מעיקרא ועד היום.
נוטר הכרמים כתב:ח"כ הרב יצחק פינדרוס מדגל התורה השתתף ונאם בהפגנה על המאורע הנ"ל.
מעניין מאוד אם זה היה בשליחות מרן הגר"ח קניבסקי שליט"א...
(אני שותף לביקורת האדירה והצודקת על המשטרה,
אלא שאם ציוץ קטן על אלימות כנגד בחורי ישיבה מפלג אחר דורשת הבהרות והתנערות השקפתית,
בודאי שנאום חוצב להבות כזה על מי שעוסק בתורה בקדושה ובמסירות נפש וכו' יכול להתפרש כתיכה בכל הדרך)
פרנקל תאומים כתב:נוטר הכרמים כתב:ח"כ הרב יצחק פינדרוס מדגל התורה השתתף ונאם בהפגנה על המאורע הנ"ל.
מעניין מאוד אם זה היה בשליחות מרן הגר"ח קניבסקי שליט"א...
(אני שותף לביקורת האדירה והצודקת על המשטרה,
אלא שאם ציוץ קטן על אלימות כנגד בחורי ישיבה מפלג אחר דורשת הבהרות והתנערות השקפתית,
בודאי שנאום חוצב להבות כזה על מי שעוסק בתורה בקדושה ובמסירות נפש וכו' יכול להתפרש כתיכה בכל הדרך)
די, מספיק כבר. כאן לא הבמה לחפירות העיתון וגרדניו. לא בכל אשכול חייבים לדחוף.
כבר כתבתי:ליטוואק פון בודאפעסט כתב:יש לנו ערבות עבור כל יהודי בעולם . . אנחנו דואגים שלא יגדל דור של פראי אדם אשר אגרופיהם א־להיהם.
לבי במערב כתב:לפענ"ד נראה, שכמה מן החו"ר דהכא התבלבלו במקצת.
אין בידינו להתוות את דרכיהם של אותם נערים (וגם לא נראה כי יש רב כלשהו שהדברים תחת אחריותו), וּמִשֶׁכָּךְ - אין לנו לדון אלא כפי תוצאות־המעשים, ולא אודות הראוי להיות.
נוטר הכרמים כתב:פרנקל תאומים כתב:נוטר הכרמים כתב:ח"כ הרב יצחק פינדרוס מדגל התורה השתתף ונאם בהפגנה על המאורע הנ"ל.
מעניין מאוד אם זה היה בשליחות מרן הגר"ח קניבסקי שליט"א...
(אני שותף לביקורת האדירה והצודקת על המשטרה,
אלא שאם ציוץ קטן על אלימות כנגד בחורי ישיבה מפלג אחר דורשת הבהרות והתנערות השקפתית,
בודאי שנאום חוצב להבות כזה על מי שעוסק בתורה בקדושה ובמסירות נפש וכו' יכול להתפרש כתיכה בכל הדרך)
די, מספיק כבר. כאן לא הבמה לחפירות העיתון וגרדניו. לא בכל אשכול חייבים לדחוף.
נא לא לסתום פיות.
כאן התקיים דיון בדיוק על היחס הראוי לנוער הגבעות וגם להפגנות בעבורם.
(התקושש וקוש.
אתה יכול להמשיך לבקש להעתיר בתפילה על ר' עזריאל...).
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 141 אורחים