רמב"ם פ"ד מהל' בית הבחירה ה"א
"אבן היתה בקדש הקדשים במערבו שעליה היה הארון מונח".
מה מקורו של הרמב"ם שהארון היה מונח על אבן?
הכסף משנה שם כותב: "אבן היתה בקדש הקדשים וכו'. מצאתי כתוב דאיתיה במלאכת המשכן פ"ד.",
אמנם כוונתו על המשך דברי הרמב"ם ולא על האבן שכן בברייתא שם לא מוזכר ענין האבן.
אם נאמר שזה לא כבוד לשים את הארון על הריצפה ממש, הרי כל הכלים הונחו על הריצפה, השולחן והמנורה והמזבח ומאי שנא.
וגם ארונות הקדש שלנו בבתי הכנסת מונחים על הריצפה ומאי שנא.
אולי ההבדל הוא שאצלינו ספרי התורה מונחים על מדף בגובה הארון ושם היו הלוחות מונחים בתחתית הארון.