לעולם יהיה אדם כתב:הניסיון מוכיח להפך.
לא ידענא. הרי דבריו (בב' מקומות) לפניך:
"הנה ידוע שעיקר חיותו של האדם היא הנשמה הקדושה והיא שמו של האדם וע"כ כשקורין לאדם ישן בשמו יכולין מהר להקיצו כי כשקורין אותו בשמו שהיא הנשמה אזי מעוררין חיותו ממקום שרשו בהשתלשלות עד שמורידין את החיות אל האדם" (פרשת וירא ד"ה ויאמר אליו אברהם, עמ' כח).
"השם של האדם שקורין לו אביו ואמו הוא השם של הנשמה כדאיתא בהאר"י ז"ל (שער הגלגולים הקדמה כ"ג) וע"כ כשהאדם ישן אזי בנקל להקיצו ע"י קריאת שמו יותר מכשדוחפין אותו כדאיתא בספרים הקדושים, כי ע"י קריאת שמו שהוא השם של הנשמה ממש שהיא חיותו אזי מעוררין חיותו ממקום שרשו בהשתלשלות עד שמורידין את החיות אל האדם" (פרשת שמות ד"ה ואלה שמות, עמ' פז)