כתב במשנה ברורה סי' קנז ס"ק ד: "טוב שישים אכילתו ביום קלה מבלילה".
ומקורו מהבאר היטב בשם האר"י [סולת בלולה, אור צדיקים].
וכן מצטטים כל האחרונים.
לעו"ז בקיצור שולחן ערוך סי' עא ס"ב כתב: "ראוי לאדם בינוני הבריא למעט בסעודת הלילה, ותהא קלה מסעודת היום, וירויח בזה ארבעה דברים: (א) ישמור בריאותו. (ב) יהא נשמר בדבר רע שלא יבא לידי מקרה לילה, שבא מחמת אכילה גסה ודברים המחממים. (ג) שיהיו חלומותיו נוחים ומיושבים, כי מרוב אכילה ושתיה הרבה פעמים באים חלומות קשים וזרים. (ד) שלא תכבד שנתו עליו, ויקיץ בזמן הראוי".
הקיצש"ע חולק מסברא או ממקור?