שייך כתב:עד שאתה שואל על יוכבד,שרבו הסוברים שאינה במנין השבעים.
שאל על סרח בת אשר,הנימנת במפורש בתורה.
ועי' תוספתא סוטה פ"ד,שחייתה בזמן יציאת מצרים,ובמד"ר במנין השבעים מפליג באורך חייה עיי"ש.
לגופן של דברים, פשוט שיחס התורה למות כל הגברים בדור ההוא,זהו סוף עידן ותחילת דור אחר (ודאי וודאי בתפיסת מצרים לכבוד ויראה המונעים שיעבוד)
נ"ב: נראה בעיני ששותפות הנשים במנין השבעים הוא דבר מיוחד ומקומי,שהרי בשאר כל המנינים בתורה כמדומני מופיעים רק הגברים.
והשבעים בדווקא ובעומק כמבואר בכ"מ, ואפשר שמנין של הקטנה שונה ממניני ריבוי.
יותר בצידו: לולי דמסתפינא אפשר שהיו עוד בנות רבות בצאצאי יעקב,ולא נמנו כמו בשאר מקומות,
(שהרי תמוה שאחוז הבנות במשפחת יעקב הוא 3% כולל נינים)
ורק דינה מהדור הראשון,ומוזכרת טובא במקראות.
וסרח לגודל חשיבותה(עי' במד' הנ"ל) ובמנין שורש התרחבות עמ"י מופיעה, שהרי גם בערבות מואב במנין הסופי והרחב לקראת הארץ,
נמצא כתוב "ושם בת אשר שרח" (כו מו) ויש להאריך.
ארי שבחבורה כתב:שייך כתב:עד שאתה שואל על יוכבד,שרבו הסוברים שאינה במנין השבעים.
שאל על סרח בת אשר,הנימנת במפורש בתורה.
ועי' תוספתא סוטה פ"ד,שחייתה בזמן יציאת מצרים,ובמד"ר במנין השבעים מפליג באורך חייה עיי"ש.
לגופן של דברים, פשוט שיחס התורה למות כל הגברים בדור ההוא,זהו סוף עידן ותחילת דור אחר (ודאי וודאי בתפיסת מצרים לכבוד ויראה המונעים שיעבוד)
נ"ב: נראה בעיני ששותפות הנשים במנין השבעים הוא דבר מיוחד ומקומי,שהרי בשאר כל המנינים בתורה כמדומני מופיעים רק הגברים.
והשבעים בדווקא ובעומק כמבואר בכ"מ, ואפשר שמנין של הקטנה שונה ממניני ריבוי.
יותר בצידו: לולי דמסתפינא אפשר שהיו עוד בנות רבות בצאצאי יעקב,ולא נמנו כמו בשאר מקומות,
(שהרי תמוה שאחוז הבנות במשפחת יעקב הוא 3% כולל נינים)
ורק דינה מהדור הראשון,ומוזכרת טובא במקראות.
וסרח לגודל חשיבותה(עי' במד' הנ"ל) ובמנין שורש התרחבות עמ"י מופיעה, שהרי גם בערבות מואב במנין הסופי והרחב לקראת הארץ,
נמצא כתוב "ושם בת אשר שרח" (כו מו) ויש להאריך.
האריך בזה הנצי"ב ב'העמק דבר' פרשת ויגש (בראשית מו,ז) שמגדיר את הדברים בצורה נפלאה כדרכו - יעו"ש.
יאיר כתב:מהו הקושי?...
יאיר כתב:א.רש"י אומר שבבני לאה לא מצאנו אלא ל"ב ואני יושב ותמה. בדקתי מס' פעמים ומצאתי ל"ג. מהי טענת רש"י??
יאיר כתב:ב.מהו שכתוב אח"כ בפס' כו ששים ושש?
וי"ל דיוסף ובניו אינם מן המנין (של 66) וכמו שכתוב בפס' וברש"י שמונים רק אלו שבאו מצרימה. ועדיין הוי 67 אלא דבלי שרח הוי 66.
א"כ יחד עם יוסף ובניו ושרח הוי 70. (ודינה ויעקב [ונשותיו] לא מן המנין 70).
א"כ שוב למה צריך את יוכבד?
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 228 אורחים