עוד יהודי כתב:כמו"כ יש באוצר ספר בשם 'עלים לתרופה' שהוא עלים מביאורו של מנדלסון על החומש. שם המחבר הוא דובנא שותפו [בתחילה] של מנדלסון להוצאת החומש. ותמהני אם ספר זה נכנס הלמאי לא נכנס כל ביאורו של מנדלסון?
איש גלילי כתב:תמהני, שיש באוצר ספרים הרבה יותר בעייתיים מספריו של רנה"ו, כמו ספריו של משה יצחק אשכנזי, אצרף כאן קטע מתוך פירושו על יהושע שנמצא באוצר, ושפטו כראות עיניכם:
לבי במערב כתב:א. זה שאין מר "בקי בתורותיו של ויזל" היא הנותנת וגורמת לטענה משונה שכזו.
לבי במערב כתב:ב. 'כמדומני', שמהבתים ה'פושרים' יותר (שקיבלו את ההצעות הללו) לא נותר כל זכר ושריד - עד כדי אי־יכולת לנהל דיון 'מה הי' קורה אילו...' כבר לפני כ-150 שנה.[/size]
לבי במערב כתב:א. לא, אינני בקי בכיו"ב כלל... קלות שבהן תוכל ללקט מעמודי האשכל דנן.
לבי במערב כתב:ב. שמא מן הראוי להזכיר, כי הנוטים אחר נה"ו (ודומיו) היו משכילים (אם לא הם - בניהם ודאי הופלו בפח יקוש זה), שראו בו אחד מאבות תנועתם (בין אם רצה בכך או לאו).
היא שיחתי כתב:אינני בקי בתורותיו של ויזל, רק אעיר שבעבר העליתי בפורום את הנקודה על כך שלמעלה ממחצית כלל ישראל נטשו את דרך האבות הקדושים החל מהמאה השמונה עשרה, ויש מקום לטעון שהיה כישלון עמוק בהנהגה של הציבור השומר תומ"צ דאז, ומי יודע אם היו מקשיבים בזמן לאנשים כמו ויזל, שמא לא היינו עוברים את מגיפת החילון הנוראה.
שימען כתב:ישנו באוצר ס' חכמת שלמה (שהוא אגב מספרים חיצוניים) עם פי' רוח חן.
בשער לא מופיע שם בעל הפירוש, וכן בשם מחבר לא נכתב.
אבל המעיין בדפים הראשונים של הספר כבר יראה שהמחבר הוא רנה"ו המפורסם, ויש שם שיר בשבח המחבר.
שאלתי למה מופיע ספרו באוצר, הרי לפחות עלינו ליידע לכל מי שמעוניין לדעת שלפי הנוע"א מי שקורא ספריו לא יהיה בעוה"ב.
ואם אין בעיה היכן ספריו ספר המדות שכידוע זכה למהדורה חדשה לפני כעשור, וכן מכתבו המפורסם בעיני חינוך בשם "יושר דברי אמת"?
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 428 אורחים