הכותבים כאן כנראה לא שמו לב, אבל בסידור וילנא עצמו בין הליקוטים המובאים לספירת העומר, מצוטט גם ה'חק יעקב' (תפט, יא):
וחדשים מקרוב באו והדפיסו נוסח הספירה על פי הסוד וכוונת הספירות, וכהאי גוונא בהקפה שבלולב אומרין פסוקים על סדר כוונת האר"י ז"ל, וכן נדפס סדר התפלה עם עבודת הבורא, וכהאי גוונא הרבה ליקוטים מקובלים, ונתפשט דבר זה בעיני המון כאלו כל הרוצה ליטול את השם יבא ויטול, ובאמת לא נאה לכסיל כבוד, כי כבוד אלקים הסתר דבר, ואעתיק מה שכתב מהרש"ל בתשובה סימן צ"ח וז"ל, שראיתי הרבה מן המדקדקים בדקדוק עניות להניח תפילין של יד בישיבה, דע אהובי חדשים מקרוב באו ורוצים להיות מכת המקובלים וממדרשי הנעלמים ומחלשי הראות, לא יביטו באור הזוהר ולא ידעו מוצאו ומובאו וכוונתו, אלא שכך מצאו בספרי רשב"י, ודע שכל רבותי ואבותי הקדושים ששמשו גאוני עולם לא נהגו כך אלא כדברי התלמוד והפוסקים, ועתה פקח עיניך וראה אם היה בזה ממש אי אפשר שלא הזכירו שום מחבר אחד, גם לא השתמיט רמז בתלמוד בבלי וירושלמי ספרא ופסיקתא ושאלתות [כו'], ומי שלא ידע להשיג סודה על נכון יבא לקצץ בנטיעות [כו'], לכן אהובי אל תלך בדרך אתם, ואין לך עסק בנסתרות המתיהרים בחידושים כאלו הן יודעים ומבינים רזי התורה וצפוניה, והלואי שידעו הגלוים, מה יפה כחו של רבי שמשון מקינון אחר שלמד סתרי הקבלה אמר שהוא מתפלל כתנוק בן יומו וכו', על כן נהוג כדרכך ויהיה להם מה שלהם, אבל דע שכל המשנה ידו על התחתונה, וידינו על עליונה, עכ"ל מהרש"ל. הרי מדבריו דאין לשנות המנהג אף בכת המקובלים, וכל שכן שאר שינוי המנהגים שהוזכרו בספרים חדשים. ואף אי נימא דמותר לשנות איזה דבר לאיזה יחידי סגולה מי שמפורסם ומוחזק בחסידות ליודעי חן אם רוצה לכוון איזה דבר או לשנות כפי מה שמצא חידוש בדברי אחרונים, גם זו בהצנע לכת, ולא לפרסם הדבר לשנות המנהג, וצווחין ככרוכיא על מי שעושה כמנהג ישנים כאלו חידושי תורה מאתם תצא, והשם יודע אם לעקל, ועיין לעיל בסימן ס"ח שכתב המ"א [ריש הסימן] בשם הכוונת [ספר הכונות ו, א; שער הכונות ריש ענין נוסח התפלה] וז"ל, המנהגים שנהגו בשרשי תפלות אין לשנות ממנהג מקומו, כי י"ב שערים בשמים נגד י"ב שבטים, וכל שבט יש לו שער ומנהג, לבד מה שנזכר בגמרא שוה לכל. וז"ל הירושלמי [עירובין פ"ג הלכה ט], אף על פי ששלחנו לכם סדר תפלות אל תשנו ממנהג אבותיכם, עכ"ל: